וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נבלני סבל מ"התקף פרכוסים" לפני מותו בכלא

18.2.2024 / 16:43

חובש בעיירה שבה מוחזקת גופתו של יריבו של פוטין אמר לכלי תקשורת רוסי כי על גופתו נמצאו סימני חבלה המעידים על מאמצים להציל את חייו אחרי דום לב, אך טרם ברור מה גרם לכך. משפחתו טרם קיבלה את הגופתה, ורעייתו נפרדה ממנו: "אני אוהבת אותך"

נבלני מופיע בדיון בבית משפט יום לפני מותו/רויטרס

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, שמת בכלאו ביום שישי, סבל מ"התקף פרכוסים" ועל גופו נמצאו סימני חבלה מהניסיונות להציל את חייו - כך דיווח כלי תקשורת רוסי, שציטט חובש בשירותי האמבולנס בעיירה סלחראד שבה מוחזקת גופתו. החובש, שצוטט על ידי "נובאיה גאזטה אירופה" המזוהה עם האופוזיציה הרוסית, אמר כי נראה שנבלני סבל מדום לב, אך לא ברור מה הוביל לכך.

נבלני, עורך דין לשעבר שחשף שחיתויות בקרמלין, היה כלוא ליותר מ-30 שנה במושבת העונשין הארקטית "זאב הקוטב", השוכנת כ-1,900 ק"מ מצפון-מזרח למוסקבה. לפי שירות בתי הכלא, הוא התמוטט ומת בזמן צעידה, אך רבים מאמינים כי הוא חוסל בהוראת הנשיא ולדימיר פוטין.

לפי ארגון זכויות האדם הרוסי gulagu.net, שני קציני מודיעין ניתקו כמה מצלמות במעגל סגור ומכשירי הקלטה במושבת העונשין, אם כי הוא אינו ידוע באמינותו. עם זאת, האתר היה הראשון שפרסם קבוצת ואגנר, שהונהגה על ידי יבגני פריגוז'ין, מגייסת שכירי חרב מבתי הכלא הרוסיים.

אמו של נבלני, לודמילה, הגיעה אתמול לבית הכלא כדי לדרוש את גופתו, אך נאמר לה שהיא מוחזקת בחדר המתים בעיירה - שהיה סגור. הרשויות מתעקשות שהגופה תשוחרר רק בתום החקירה, וטרם בוצעה בה הנתיחה שלאחר המוות.

אלכסיי נבלני לצד אשתו יוליה. אינסטגרם, צילום מסך
"אני אוהבת אותך". אלכסיי נבלני ואשתו יוליה/צילום מסך, אינסטגרם

מנהיגי המערב, ובראשם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, האשימו את פוטין במותו. בערים שונות באירופה ובארצות הברית נערכו עצרות זיכרון שקטות, והונחו פרחים, נרות ותמונות של נבלני מחוץ לנציגויות רוסיות.

הקרמלין אמר כי תגובת המערב אינה מקובלת ו"קנאית לחלוטין". פוטין, שמעולם לא התייחס לנבלני בשמו, טרם הגיב על מותו אך לפי הקרמלין, עודכן על כך. יותר מ-400 איש נעצרו אתמול ברחבי רוסיה במהלך עצרות זיכרון שקטות לכבודו של נבלני.

מתנגדיו של פוטין אמרו כי מותו של נבלני המחיש עד כמה מסוכנת הפכה רוסיה של פוטין, 32 שנה לאחר נפילת ברית המועצות ב-1991 שיצרה תקווה לעתיד טוב יותר.

אשתו, יוליה נבלניה, הבטיחה כי פוטין "ייענש" על מותו של בעלה. "אני אוהבת אותך", כתבה היום לצד תמונה משותפת של שניהם שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully