וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשתלחות המקוממת של נשיא ברזיל בישראל: "מבצעת רצח עם בעזה, כמו היטלר"

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 16:55

לולה השווה את פעילות צה"ל ברצועה לזוועות הנאצים בשואה: "זו לא מלחמה של חיילים מול חיילים, אלא לחימה של חיל מאומן מול נשים וילדים", אמר בכינוס בבירת אתיופיה. נתניהו תקף: "דברים מבישים וחמורים - זו חציית קו אדום". שר החוץ כ"ץ זימן את שגריר ברזיל לשיחת נזיפה

בווידאו: נשיא ברזיל לולה: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה, כמו היטלר" 18.02.24/רויטרס

נשיא ברזי לואיז לולה האשים היום (ראשון) את ישראל ברצח עם של הפלסטינים ברצועת עזה והשווה את פעילות צה"ל ברצועה לזוועות הנאצים בשואה. "זו לא מלחמה, זה רצח עם", אמר הנשיא הברזילאי בביקור רשמי שערך בבירת אתיופיה, אדיס אבבה. "זו לא מלחמה של חיילים מול חיילים, אלא לחימה של חיל מאומן מול נשים וילדים. הדבר הזה קרה בעבר: כאשר היטלר החליט לרצוח את היהודים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לתקוף בחריפות את דבריו של לולה: "האמירות מבישות וחמורות - מדובר בזילות השואה וניסיון לפגוע בעם היהודה ובזכותה של ישראל להגן על עצמה. מדובר בחציית קו אדום". שר החוץ כ"ץ הורה לזמן את השגריר לשיחת נזיפה הורה לזמן את שגריר ברזיל בישראל לשיחת נזיפה.

נשיא ברזיל לולה דה סילבה בכנס מדינות האמזונס בבלם, ברזיל, 8 באוגוסט 2023. רויטרס
"ישראל מבצעת רצח עם"/רויטרס
שר האוצר ישראל כץ מתחסן נגד קורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
זימן את השגריר הברזילאי/ראובן קסטרו

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גינה את דבריו של לולה והאשים אותו באנטישמיות: "דבריו הבזויים של נשיא ברזיל מעוררים קבס, אך אינם מפתיעים כלל, כאשר מדובר בנשיא מושחת, תומך נלהב של ארגון ה-BDS אשר בחמאס רואים בו ידיד קרוב" כתב השר. "מדינת ישראל וצה"ל נלחמים בעזה מלחמה מהמוצדקות ביותר, שום מנהיג אנטישמי לא יגיד לנו כיצד לפעול להחזרת הביטחון לעם המופלא שלנו".

יו"ר יד ושם דני דיין התייחס לדבריו של לולה: "דבריו הם שילוב מקומם של שנאה ובורות. על פי הגדרת IHRA (ארגון בו ברזיל עצמה משקיפה במגמה להיות חברה) זוהי התבטאות אנטישמית מובהקת". כתב. "השוואה של מדינה הנלחמת בארגון טרור, שטבח בלמעלה מ-1200 מאזרחיה ללא כל הבחנה, למעשי הנאצים שהשמידו 6 מיליון יהודים ראויה לכל גינוי. מעציב שמנהיג מדינה יורד לשפל כזה של עיוות קיצוני של השואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully