וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועות של היעדרות: גנץ וטרופר הגיעו לישיבת הממשלה

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 12:32

הגעתם של שני השרים מהמחנה הממלכתי מתקיימת ברקע המתיחות מול ראש הממשלה על אופן ניהול קבינט המלחמה, והזעם במפלגה על מידורם מקבלת ההחלטות הנוגעות למשא ומתן על החטופים בשבועיים האחרונים. גדעון סער: "הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית תשליך על ביטחון ישראל"

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ/דוברות המחנה הממלכתי

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ והשר חילי טרופר הגיעו היום (ראשון) לישיבת הממשלה השבועית, אחרי שבועות של היעדרות מופגנת. זאת, ברקע המתיחות מול ראש הממשלה על אופן ניהול קבינט המלחמה והזעם במחנה הממלכתי על מידורם מקבלת ההחלטות הנוגעות למשא ומתן על החטופים בשבועיים האחרונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה, "לאור הדיבורים שנשמעים לאחרונה בקהילה הבינלאומית על ניסיון לכפות על ישראל באופן חד צדדי מדינת פלסטינית, אני מביא היום לאישור הממשלה החלטה הצהרתית בנושא הזה. אני בטוח שהיא תזכה להסכמה רחבה מאוד", אמר.

"ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר הקבע עם הפלסטינים", הוסיף נתניהו. "הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזאת, בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר, תעניק פרס עצום לטרור, פרס שלא היה כדוגמתו, ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

רה"מ בנימין נתניהו, בני גנץ. חיים גולדברג, נעם ריבקין פנטון/פלאש 90, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו, בני גנץ/עיבוד תמונה, חיים גולדברג, נעם ריבקין פנטון/פלאש 90

יו"ר תקווה חדשה, השר גדעון סער, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה וביקש ממנו הבהרות בנוגע לפרסום הבוקר ב"ישראל היום" לפיו נתניהו שוקל להשלים עם מהלך אמריקאי להכרה במדינה פלסטינית כדי לקדם משא ומתן לנורמליזציה עם סעודיה. ראש הממשלה הכחיש את הפרסום וגם בלשכת ראש הממשלה הוציאו הכחשה בה נטען כי מדובר ב"פייק ניוז".

סער אמר בישיבת הממשלה כי "הכרה בין לאומית חד צדדית במדינה פלסטינית אם חלילה תהיה - תיזכר כמו הקרבת צ'כוסלובקיה ב-1938. הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית תשליך על ביטחון ישראל", אמר. "כבר היום יש ניסיונות לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה, בין היתר במסגרת מוסדות משפט בינלאומיים".

לדבריו, "ישראל דורשת בצדק חופש פעולה ביטחוני ביו"ש ובעזה כדי להילחם בטרור, אולם בחיים המדיניים לא מקובל שמדינה פועלת תדיר בשטחה של מדינה אחרת. האבסורד הגדול ביותר הוא הטענה כאילו מדינה פלסטינית היא שתיתן ביטחון לישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גדעון סער, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
"הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית תשליך על ביטחון ישראל". סער/ראובן קסטרו

השר סער שב וקרא לקמפיין הסברתי בארה"ב שיבהיר ש"מדינה פלסטינית אחרי ה-7 באוקטובר זה כמו לתת מדינה לאל קעידה אחרי פיגועי 11 בספטמבר". סער הציע להוסיף לנוסח שהוצע על ידי ראש הממשלה, משפט שייקבע שמדינה פלסטינית תהיה מדינת חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully