וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות זיהום: אלו חופי הכנרת שנסגרו עד להודעה חדשה

עודכן לאחרונה: 17.2.2024 / 6:37

פיצוץ בקו הביוב הוביל לגלישת שפכים לחופים, שיכולים להכיל מספר רב של ריכוזים מזהמים. "אזהרה זו תקפה עד להודעה חדשה", נמסר ממשרד הבריאות. במערכת הגשם הנוכחית כ-100 מיליון מ"ק מים נוספו לכנרת, שיכול להוביל את ישראל לפעול בדרך שלא נעשתה כמעט שלושה עשורים

הכנרת מזנקת: עלייה של עשרות סנטימטרים בשבועיים/דוד איגנברג, איגוד ערים כנרת

משרד הבריאות הודיע הבוקר (שבת) כי עקב פיצוץ בקו ביוב כמה חופי כנרת נסגרו לרחצה. הפיצוץ בקו הביוב הוביל לגלישת שפכים לחופים, שיכולים להכיל מספר רב של ריכוזים מזהמים. חופי הכנרת שכעת נסגרו הם גיא, סירונית, עירוני וחמי טבריה. "אזהרה זו תקפה עד להודעה חדשה", נמסר ממשרד הבריאות.

מתחילת מערכת הגשם הנוכחית, עלה מפלס הכנרת מרמה של מינוס 211.05-, למינוס 210.405-, עליה של 65.5 סנטימטרים בשבועיים. בחישוב גס זה אומר שכ-100 מיליון מ"ק מים נוספו לאגם, ומדובר רק בחלק קטן ממיליארדים של מ"ק גשם שירדו בארץ. "לו היה אפשר לכלוא את כל הגשם שירד בשבועיים האחרונים, היינו צריכים עוד כנרת", אומר איל זיגל, מנהל תחום מים עיליים ברשות המים.

השנה, יש סיכוי לא קטן כי יהיה צורך לפתוח את המגופים בסכר דגניה, מה שלא נעשה כמעט שלושה עשורים, מאז החורפים של 1992 ו-1995. הוא מעריך את הסיכוי לכך ב-50%, ולהערכתו נדרשים עוד כ-350 מ"מ גשם ברמת הגולן כדי להביא את הכנרת למצב של גלישה, המצריך פתיחת הסכר.

חוף צמח הבוקר, 4 בפברואר 2024. דוד איגנברג, איגוד ערים כנרת, אתר רשמי
היה סגור ונטוש מעל ארבע שנים וכלל סכנות בטיחותיות. חוף צמח בכנרת/אתר רשמי, דוד איגנברג, איגוד ערים כנרת

בתחילת חודש ינואר הודיעו באיגוד ערים כינרת כי ישקיעו 6.5 מיליון שקלים בשיפוץ חוף צמח. הצפי לסיום העבודות יהיה כבר בחודשי הקיץ הקרובים בשנת 2024, ויעשו במימון משרד הפנים. החוף המיתולוגי היה סגור ונטוש מעל ארבע שנים.

איגוד ערים כינרת קיבל את האחריות על פיתוח וניהול חוף צמח בשנת 2020. העבודות יכללו שיפוץ מבנה השירותים והמלתחות המרכזי בחלקו המזרחי של החוף שיצא לחלוטין מכלל שימוש והמזנונים הישנים שהגישה אליהם חסומה עקב סכנה בטיחותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully