וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן הרצח בכרמל היה שוטר בעברו: "לא היה מסוכסך עם אף אדם"

עודכן לאחרונה: 17.2.2024 / 9:44

במשטרה טוענים כי הרקע לרצח הוא "סכסוך בין ארגוני פשיעה", אך במשפחתו של נביה טבראני בן ה-26 מחיפה מתעקשים כי לא היה מעורב בפלילים. אביו סיפר על בן מצטיין ונערץ בקהילה המקומית: "הוא סיים את השירות בהצטיינות, ובחר לשנות כיוון ולפתוח מספרה בעיר"

זירת הרצח בנשר, 13 בפברואר 2024/יואב איתיאל

נביה טבראני, הצעיר בן ה-26 שנרצח בכרמל הובא אתמול (חמישי) למנוחות בבית העלמין הנוצרי בעיר. טבראני היה שוטר בעברו, כך עולה מבדיקת וואלה!. מאות השתתפו בהלוויה. משפחתו יושבת עליו לניחומים בכנסיה היוונית-קתולית בעיר התחתית וטרם שמעה דבר על החקירה, כשעד כה טרם דווח על עצורים.

גורם במשטרה אמר כי הרצח הנורא בא על רקע סכסוך עברייני של ארגוני פשיעה. במשפחת טבראני לא יודעים על כל עיסוק פלילי שלו, ומדגישים כי לא היו לו הרשעות כלל. בשנים האחרונות עבד כספר מצליח ולא היה מסוכסך עם איש. במשפחה אמרו כי טבראני שירת במשטרה "הכחולה" שלוש שנים בתחנות מעלה אדומים וש"י, במסגרת שירות חובה במשטרה (שח"ם). הוא השתחרר לפני כחמש שנים ועבד תקופה כמאבטח בכרמלית החיפאית. מאז, אחרי שקיבל דיפלומה בספרות, היה בעליה של מספרה ברחוב הנביאים בהדר הכרמל.

זירת הירי סמוך לנשר, 13 בפברואר 2024. יואב איתיאל
זירת הירי/יואב איתיאל

הרצח הנורא אירע באישון לילה בנקודה מבודדת מאד של כביש 7212, הכביש המטפס בעיקולים מהעיר נשר אל רום כרמל - הנקודה הגבוהה בהר וכפרי הכרמל והאוניברסיטה. במשטרה אמרו שעובר אורח דיווח על המכונית שהושארה לצד הדרך, עם מנוע פועל.

שוטרים שהוזעקו לנקודה, סמוך ל"מצפה אורי", מצאו את נביה המנוח מוטל על גבו, ללא רוח חיים, כמה מטרים לתוך היער, כשהוא היה ירוי ומתבוסס בדמו. אותה שעה ממש כבר הופץ בחיפה סרטון מחריד בו נראה טבראני מת, כשההשערה הרווחת היא כי אולי רצה מישהו לשדר כך מסר מאיים. הסרטון הזה הגיע לבני משפחתו של טבראני, שיצאו לחפש אותו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נביה טבראני (באמצע) בתקופתו כשוטר בשח"ם. באדיבות המשפחה
נביה טבראני (באמצע) בתקופתו כשוטר בשח"ם/באדיבות המשפחה

טבראני הוא אחיינו של השחקן והמאמן הכדורגל חנא פרהוד, ששיחק בנוער של מכבי חיפה ובנבחרות הנוער של ישראל. המשפחה כולה בענייני כדורגל, כך גם אביו שעובד היום כמאמן שוערים. אחיו הצעיר שחקן כדורגל וכך גם היה נביה, כבר מגיל צעיר.

"קשה למצוא בו דבר אחד רע בעברו", אומר האב האבל אנדריי טבראני בשיחה עם וואלה!. "אנחנו משפחה ספורטיבית שאין לנו עניין בדברים אחרים", אמר. "אנחנו דור 12 של חיפאים, ממייסדי הקהילה הנוצרית בעיר. נביה למד בבית הספר אלמותנבי, סיים בגרות בהצטיינות, השם שלו בערבית משמעו נבון, וכזה היה. הוא נקרא על שם סבא שלו".

נביה טבראני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נביה טבראני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אביו סיפר על שירותו הצבאי של נביה, ועל השינוי שלו בקריירה. "הוא שירת במשטרה הכחולה שלוש שנים ביהודה ושומרון וסיים את השירות בהצטיינות" סיפר. "אחר כך עבד כמאבטח, עד שלפני שנתיים הוא רצה לשנות - ופתח את המספרה מול דואר הנביאים".

"העסק שלו התחיל לשגשג והוא התחיל לראות כסף. מה שאפיין אותו היה טוב הלב שלו. כל אחד בהדר יגיד את זה. היה יושב לאכול והיה בא מישהו שאין לו, היה נותן לו חמישים שקל. כל שקל שהיה לו היה נותר לצדקה, כל חסרי הבית בהדר הכרמל היו מסתפרים אצלו בחינם". עוד הוסיף האב כי "כל הזמן היה הולך לכנסיה, להתפלל. כל הכמרים אהבו אותו".

הרכב של נביה טבראני בזירת האירוע. יואב איתיאל, מערכת וואלה
הרכב של נביה טבראני בזירת האירוע/מערכת וואלה, יואב איתיאל

"השיחה האחרונה שלו הייתה איתי", מספר האב אנדריי. "הוא עשה תאונה עם האוטו והיה צריך להביא איזה פתק מהבית של הסוכן שלו כדי לתת לחברה, אני בדיוק סיימתי אספת מאמנים. אמרתי לו שאם יחזור מוקדם, נשב לאכול יחד ארוחת ערב. אבל הוא אמר שאם יאחר שאני אלך לישון. בשתיים לפנות בוקר קמתי לעבודה שלי בחלוקת עיתונים".

אנדריי סיפר על שיחת הטלפון שקיבל, ועל הסרטון המזעזע שהופץ בו ראה את בנו מת. "בשלוש לפנות בוקר התקשר אלי הבן הקטן ושאל איפה אני ושאני אגיע", שיתף אנדריי. "הגעתי, עליתי לרכב, והוא הראה לי את הסרטון שהבן שלי ירוי, שכבר הפיצו באותה שעה. להבנתי היה דיווח על אירוע ירי בעשרה לשתיים, ובשתיים וחצי רכב שירד בכביש ראה את המכונית עומדת עם המנוע דולק ובפנים ראה גופה. הם התקשרו למשטרה. המשטרה לא ממש אמרה לנו אבל אנחנו הבנו הכול מהסרטון".

אנדריי כעס על התנהלות המשטרה, ולא מסכים עם עם הטענה כי בנו היה חלק מסכסוך בין עבריינים. "היינו בתחנה, לא אמרו לנו כלום. אבל הבנתי מהשיחות שלהם שעוד לא הזמינו אמבולנס להובלת הגופה אז עלינו למקום לבד. להבנתי הוציאו את הבן שלי מהרכב, ירו בו ועשו לו ווידוא הריגה. הקטע הוא שהוא לא מסוכסך עם אף אדם. היה כל כך אהוב. כל כך העריצו אותו. כל כך העריכו".

נביה טבראני מקבל דרגה במהלך תקופתו כשוטר בשח"ם. באדיבות המשפחה
נביה טבראני מקבל דרגה במהלך תקופתו כשוטר בשח"ם/באדיבות המשפחה

מהמשטרה נמסר כי שוטרי תחנת נשר שהיו במקום אספו ממצאים ופתחו בחקירת נסיבות האירוע וכי הרקע לאירוע הינו פלילי. בתום הערכת מצב שהתקיימה בתחנת נשר בראשות סגן מפק מחוז חוף, הוטלה חקירת אירוע הרצח על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully