וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מעריב: המחנה הממלכתי מתחזקת, הקואליציה נחלשת, הציונות הדתית מתחת לאחוז החסימה

עודכן לאחרונה: 16.2.2024 / 11:27

רוב מוחץ של המשיבים על הסקר סוברים כי על צה"ל לצאת לפעולה נרחבת בלבנון, אולם התמיכה לכך בקרב תושבי הצפון סוחפת פחות. כחמצית מהמשתתפים מתנגדים להחלטה של נתניהו לא לשגר משלחת לקהיר ביניהם 8% ממצביעי הליכוד

גנץ: "התעכבנו בפירוק משילות חמאס בגלל גרירת רגליים"/לע"מ

אילו הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי הייתה זוכה ל-40 מנדטים - כך עולה היום (שישי) מסקר מעריב. מדובר בעלייה של ארבעה מנדטים בהשוואה לסקר שנערך לפני שבוע, הליכוד מתחזקת גם במנדט אחד ועולה ל-18. מפלגת הציונות הדתית יורדת למתחת לאחוז החסימה, ומפלגת העבודה נעלמת לחלוטין מהמפה - 0% מהמשתתפים בסקר השיבו כי יצביעו לה. בהתאמה, גוש הקואלציה ירד השבוע ל-44 מנדטים, בהשוואה ל-48 בשבוע שעבר, והאופוזיציה עלתה ל-71.

כמחצית מן המשיבים מתנגדים להחלטתו של נתניהו שלא לשגר משלחת לשיחות על עסקת חטופים בקהיר, לעומת שליש שתומכים בהחלטה. מקרב המתנגדים ישנם 81% ממצביעי יש עתיד ו-66% ממצביעי המחנה הממלכתי, אך גם 8% ממצביעי הליכוד, אשר 72% מהם תומכים בהחלטתו של נתניהו. 47% מהמשיבים על הסקר מאמינים כי גנץ הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה, לעומת 32% שחושבים שנתניהו הוא המתאים ביותר, ללא שינוי ניכר משבוע שעבר.

בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
47% מהמשיבים מאמינים שגנץ הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה. גנץ/ראובן קסטרו

71% המשיבים מאמינים כי על ישראל לצאת לפעולה נרחבת בצפון שתרחיק את חיזבאללה מהגבול, רק 12% מהם מעדיפים את המשך ההחלה. בקרב תושבי הצפון, התמיכה ביציאה לפעולה צבאית בלבנון סוחפת פחות - 65% תומכים, ו-18% מעדיפים את המשך ההחלה.

ממצאי סקר שנערך עבור עיתון מעריב על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il. הסקר נערך בתאריכים 14-15 בפברואר 2024 וענו עליו 515 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully