וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הנתונים: סמוטריץ' מעוניין לעצור את העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 22:38

שר האוצר לא מתכוון לאשר את העברת הכספים לרשות הפלסטינית ב-2023, עד שלא יוצג כיצד מחושב הסכום שלטענת גורמי ביטחון עובר למשפחות מחבלים. השר טוען כי הנתונים עליהם מדווח משרד הבטחון לאורך השנים נמוכים בהרבה מהכספים שעוברים בפועל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון בקבינט החברתי - כלכלי, 16.10.2023/דוברות משרד האוצר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מאיים לא להעביר לרשות הפלסטינית את כספי המיסים שישראל גבתה עבורה במהלך חודש ינואר, אם הקבינט לא יקזז את מלוא הסכום שברשות העבירו כתשלום למשפחות מחבלים ב-2023. סמוטריץ' אמר את הדברים במכתב ששלח לפני כשלושה שבועות למתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן.

הקבינט המדיני-בטחוני מתכנס הלילה כדי לדון בסוגיית קיזוז הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים, ולאשר את הסכום השנתי שיקוזז - על סמך דיווח ממערכת הביטחון. המהלך של סמוטריץ' נראה כנסיון להגדיל את סכום הכסף שישראל תקזז מכספי המיסים הפלסטינים מדי חודש.

בצלאל סמוטריץ'. ראובן קסטרו
מהלך הנראה כניסיון להגדיל את הקיזוז. בצלאל סמוטריץ'/ראובן קסטרו

במכתב טוען סמוטריץ' כי בשנים האחרונות, מערכת הביטחון לא דיווחה לקבינט את הסכום הנכון שהרשות העבירה כתשלום למשפחות מחבלים, אלא דיווחה על מספרים נמוכים בהרבה. שר האוצר דרש ממערכת הביטחון להציג כיצד היא מחשבת את הסכום שהקבינט אמור לקזז לפני ההצבעה בקבינט. בסביבת שר האוצר אומרים כי הוא ידרוש להבין ולקבל תשובות על מנגנון הכספים בטרם יאשר את ההעברה.

סמוטריץ' טען במכתב כי הנתונים שעליהם דיווחה מערכת הביטחון לקבינט בשנים האחרונות ושעל בסיסם אושר קיזוז הכספים אינם עולים בקנה אחד עם נתונים מתקציב הרשות הפלסטינית. לדוגמה, לדבריו, ב-2019 הקבינט הורה להקפיא 502 מיליון שקל, בעוד שבתקשורת הפלסטינית דווח כי הועברו 550 מיליון שקל עבור תשלום משכורות למשפחות מחבלים כלואים, ו-687 מיליון עבור תשלום למשפחות מחבלים שנהרגו.

שר האוצר כותב כי בעקבות המלחמה בעזה, גדל מספר האסירים הבטחוניים בלמעלה מ-80%, ולכן יש לצפות שסכום הכספים שתשלם הרשות הפלסטינית יגדל משמעותית בהתאמה. גורם מדיני אישר כי הנושא נידון הלילה בקבינט. מלשכת שר הביטחון, הממונה על המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור - טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully