וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמניה: אזרבייג'ן מתכננת מלחמה כוללת נגדנו

בעקבות מותם של ארבעה חיילים ארמנים בחילופי אש בגבול, הזהיר ראש הממשלה פשיניאן כי המדינה השכנה מעודדת מכיבוש חבל נגורנו-קרבאך ועשויה ליזום הסלמה צבאית. "רואים את זה בכל ההצהרות והמעשים שלה"

תיעוד: התקפה של צבא אזרבייג'ן על עמדה בנגורנו-קרבאך/משרד ההגנה של אזרבייג'ן

אזרבייג'ן מתכננת "מלחמה כוללת" נגד ארמניה - כך הזהיר היום (חמישי) ראש הממשלה ניקול פשיניאן, יומיים לאחר שהתכתשות בגבולה הותירה ארבעה חיילים ארמנים הרוגים.

"הניתוח שלנו מראה שאזרבייג'ן רוצה לפתוח בפעולה צבאית בחלקים מסוימים של הגבול עם האפשרות להפוך הסלמה צבאית למלחמה כוללת נגד ארמניה", אמר פשיניאן בישיבת הממשלה. "ניתן לקרוא כוונה זו בכל ההצהרות והמעשים של אזרבייג'ן", הוסיף.

המתיחות בין שתי השכנות הקווקזיות נותרה גבוהה מאז שבאקו כבשה מחדש את המובלעת הבדלנית הארמנית בנגורנו-קרבאך בספטמבר האחרון במתקפת בזק.

אך ירבאן חוששת שאזרבייג'ן, מעודדת מהצלחתה להשיב את שליטתה על קרבאך אחרי כשלושה עשורים, עלולה לפלוש לשטח ארמניה כדי ליצור מסדרון יבשתי למובלעת נחצ'יבן. רוב 120 אלף תושביו הארמנים של החבל נמלטו ממנו עם כיבושו בידי הכוחות האזריים, ששמו קץ בתום ימים לאחד העימותים הממושכים ביותר בעולם.

נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב נשבע לכהונה נוספת בבירה בבאקו, 14 בפברואר 2024. רויטרס
שיחות השלום לא הביאו לפריצת דרך. נשיא אזרבייג'ן אלייב מושבע לכהונה נוספת/רויטרס

נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב, שזכה החודש בבחירות לכהונה נוספת, אמר בנאום השבעתו אתמול כי ארמניה, ולא ארצו, היא זו שיש לה תביעות טריטוריאליות לא פתורות. פשיניאן ואלייב אמרו בעבר כי ניתן היה לחתום על הסכם שלום עד סוף השנה שעברה, אך השיחות בתיווך בינלאומי לא הניבו פריצת דרך בין שתי הרפובליקות הסובייטיות לשעבר.

ביום שלישי האשימו שני הצדדים זה את זה בפתיחה באש בגבולם הנפיץ, בהתכתשות שלטענת ארמניה גרמה למותם של ארבעה מחייליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully