וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לשר הביטחון: הכירו בזכויות ידועים בציבור בצה"ל בשל הקושי הבירוקרטי

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 14:56

במכתב שנשלח אל הרמטכ"ל מאת ארגון משפחה חדשה, כתבה עו"ד אירית רוזנבלום מנכ"לית ארגון "משפחה חדשה"כי היא מבקשת את התערבותו בנושא קבלת זכויות למשרתים ידועים בציבור כפי שמשרתים נשואים מקבלים.

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה". באדיבות המצולמים
עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה"/באדיבות המצולמים

"לאחרונה, למרות מצב המלחמה, נודע לנו שהמוסד לביטוח לאומי החל להערים קשיים בלתי מתקבלים על הדעת בדרישותיו לגבי בני זוג אלה, עובדה זאת מעכבת באופן ישיר גם את יחסם והכרתם של צה"ל ושירותי הביטחון האחרים, ביחס אליהם ומונעת מהם לקבל את המגיע להם". כך כתבה אתמול (שלישי) מנכ"לית ארגון משפחה חדשה, עו"ד אירית רוזנבלום, אל הרמטכ"ל הרצי הלוי.

במכתבה רוזנבלום מבקשת מהרמטכ"ל שיכיר בזוגות ידועים בציבור שערכו הסכם משפטי על ידי ארגון משפחה חדשה, הסכם שמכיר בזכויותיהם כמו של בני זוגות נשואים, לעניין תשלומי שכר וקצבאות שמגיעות לבני זוג נשואים. רוזנבלום אף מציינת כי בתי המשפט הכירו בארגון כמי שמוסמך להוציא תעודת זוגיות שמשווה את תנאי הידועים בציבור לזוגות נשואים.

ביטוח לאומי חיפה. ראובן קסטרו
ביטוח לאומי חיפה/ראובן קסטרו

בסיום מכתבה כותבת רוזנבלום: "מכתבנו זה נוגע בגורל זכויותיהם של חיילים רבים אשר גויסו בצווי חירום לשירות מילואים פעיל ומצאו את עצמם כמי שזוגיותם אינה מוכרת ע"י רשויות המדינה, בהקשרים שונים ומגוונים. חלקם לצערנו נפלו על משמרתם, יש מי שנפצעו ועסוקים בהסדרת ההכרה האמורה, אחרים נעדרים מביתם שבועות ואינם יכולים לשתף פעולה עם בני הזוג שלהם בהתמודדות עם הקשיים הבירוקרטיים שמערימים עליהם גורמים שונים".

"לצערנו, אפילו בין החטופים נמצאו בני זוג שלא הספיקו להסדיר רשמית את זוגיותם ואנחנו נתבקשנו על ידי משרד הביטחון לעשות כן. כל אלה "נתקעו" רק משום שהיו ועודם באחריות משרד הביטחון והצבא".

תגובת הביטוח הלאומי: הביטוח הלאומי מכיר בידועים בציבור על פי פרמטרים שנקבעו בפסיקה לעניין זכויות וחובות בהקשר לגמלאות הביטוח הלאומי, ולא משמש כאישור רשמי גורף לכל עניין שהוא.
אנו בין היחידים במדינה שמאפשר, מטפל ומכיר בידועים בציבור בכל גווני וסוגי המשפחות בישראל והוא ידוע בכך. משרד הביטחון וצה"ל אחראי על הטיפול והנהלים שלו לעניין זה ואין שום קשר לביטוח הלאומי כפי שנטען בכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully