וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מידע מודיעיני: מרואן ברגותי הועבר מכלא עופר להפרדה במקום לא ידוע

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 10:42

על פי דיווחים שפורסמו, ברגותי פעל כדי להתסיס את השטח ברשות הפלסטינית, בניסיון לעורר אינתיפאדה שלישית. בן גביר צייץ כי הוא "שמח שמיישמים את המדיניות שלי בעקבות מידע על התססה מתוכננת", למרות שבשב"ס ובסביבת השר לא השיבו לפניית וואלה! האם כלל קיים מידע שכזה

בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה בניסיון לסיים את שביתת הרעב/צילום: רויטרס, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

מרואן ברגותי, בכיר האסירים הפלסטינים שכלוא בישראל, הועבר אמש (רביעי) מתאו בכלא עופר להפרדה בבית כלא אחר. המיקום אליו הועבר ברגותי לא פורסם. מדיווח של חדשות 13 עולה כי בשב"ס התקבל מידע לפיו ברגותי פעל כדי להתסיס את השטח ברשות הפלסטינית, בניסיון לעורר אינתיפאדה שלישית.

מי שאישר את הפרסום של חדשות 13 הוא השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שצייץ ברשת החברתית X כי ברגותי עבר להפרדה. "שמח ששב"ס מיישמים את המדיניות המאוד ברורה שלי כלפי מחבלים בבתי הכלא והעבירו היום את רב המרצחים מרוואן ברגותי מכלא עופר להפרדה בעקבות מידע על התססה מתוכננת" כתב בן גביר. "נגמרו הימים שמחבלים ניהלו את בתי בכלא!".

עם זאת, בשב"ס ובסביבת השר לא אישרו לוואלה! האם קיים מידע מודיעיני לפיו ברגותי עלול להתסיס את השטח. בנוסף לא נמסר על סמך איזו אינדיקציה הוחלט להעביר את ברגותי מתאו מכלא עופר להפרדה בכלא אחר.

מעצר המחבל מרוואן ברגותי, מבצע חומת מגן. דובר צה"ל
מעצר ברגותי במבצע חומת מגן/דובר צה"ל

גם רשתות התקשורת הערביות הסתמכו על הציוץ של השר בן גביר, כך למשל ברשת אל ג'זירה דווח כי ברגותי הועבר להפרדה "על סמך החלטתו של השר הקיצוני".

ברשתות החברתיות הפלסטיניות המהלך של השר בן גביר עורר תרעומת גדולה: "הם (הישראלים) יודעים שברגותי זה הסוף שלהם ולכן הם מנסים 'לחסל' את כל מי שמפריע להם", כתב אחד מהם. אחר הוסיף: "הכול שקרים והשמצות. כולם יודעים שכולם במעקב ואי אפשר לעשות כלום מהכלא - זה היה מתוכנן כדי להרע לברגותי".

גם קרבות ההנהגה הפלסטינים הועלו כהשערה לסיבה בעקבותיה המנהיג הפופולרי הועבר לבידוד. ברחוב הפלסטיני היו שהאשימו את מתחריו של ברג'ותי - מאג'ד פרג' וחוסיין א-שייח', בכך שסייעו בהעברת המידע אודות פעילותו ל"אויב הישראלי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר בבית הסוהר הבטחוני עופר בלווי נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי. 16 באוגוסט 2023. שב"ס, אתר רשמי
איתמר בן גביר בכלא עופר, בו הוחזק ברגותי/אתר רשמי, שב"ס

שמו של ברגותי עלה בשבועות האחרונים בהקשר של עסקת שחרור חטופים תמורת אסירים ביטחוניים, לפי מספר פרסומים ברשתות שונות חמאס עשוי לדרוש את שחרורו של ברגותי.

ברגותי מזוהה עם פת"ח, התנועה המתחרה של חמאס. בחודש דצמבר האחרון פורסם סקר בחירות של ד"ר חליל שקאקי - מי שנחשב לסוקר האמין ביותר בשטחי הרשות הפלסטינית. בסקר עלה כי 51% מהנשאלים יצביעו לברגותי בבחירות לנשיאות הרשות הפלסטינית ביום שבחירות כאלה יערכו.
משירות בתי הסוהר נמסר: "האסיר הועבר ובהתאם למדיניות השר בנוגע להחמרת התנאים לאסירים הבטחונים ועל פי דין".

ברגותי מרצה עונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים ו־40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם נרצחו חמישה ישראלים ונפצעו רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully