וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באלעד הצהירו כי גדר הביטחון הושלמה - מה שהתברר כשקר לקמפיין בחירות

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 12:36

תושבי העיר קיבלו חוברת עם פירוט פעילויות העירייה בזמן מלחמה, כולל השלמת גדר ביטחון. לוואלה! נודע כי מצויות פרצות רבות לאורך גדר. בעירייה התנערו וטענו כי החוברת פורסמה מטעם מטה הבחירות של ראש העיר. התושבים זעמו: "יש פרצות שאפילו רכב יכול להיכנס דרכן"

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 14 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון/דובר צה"ל

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, חילק לתושבים חוברות עם פירוט ההישגים ופעילויות העירייה שנעשו מאז פרוץ המלחמה, וזאת כחלק ממערכת הבחירות לרשויות המקומיות. בין אותם הישגים, נכתב בין היתר על השלמת גדר ביטחון מסביב לעיר.

בניגוד להצהרת העירייה בה היא הביעה גאווה על השלמתה של הגדר ופרסמה זאת בפני תושבי העיר, בפועל בניית הגדר טרם הושלמה והעיר שנמצאת בסמוך לקו התפר עם השומרון, עדיין חשופה אל מול איומים ביטחוניים ופליליים שונים מכיוון שטחי הרשות הפלסטינית.

את ההצהרה המשמחת תושבי העיר שמעו כאשר הגיעו שלשום (שלישי) לאסוף דואר מתיבותיהם. שם בתוך התיבה, הופיעה לה חוברת סיכום פעילות ארבעת חודשי המלחמה בעיר אלעד, שחולקה לכלל תושבי העיר וביניהם הכותרת "גדר בטחון". מתחת לכך נכתב לצד תמונות של ראש העיר ישראל פרוש מסייר לצד עבודות הבנייה: "במאמץ משולב, תוך פעילות מול אתגרים לא מועטים, הושלמה בניית גדר בטחון סביב כל העיר".

הפרצה בגדר בעיר אלעד, 15 בפברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפרצה בגדר בעיר אלעד, 15 בפברואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גדר הביטחון באלעד. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
גדר הביטחון באלעד/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

למרות הודעת העירייה, לוואלה! נודע שבימים אלו עדיין מצויות פרצות רבות לאורך גדר הביטחון, השערים המצויים בנוקדות שוהות נשארים פתוחים ואפילו קיים מקטע בו הגדר פשוט מסתיימת לה והעיר פתוחה לכל. בעיריית אלעד התנערו מהחוברת וטענו שהיא לא מומנה על ידי העירייה, אלא פורסמה מטעם מטה הבחירות של ראש העיר פרוש.

"זה ברור שהגדר פרוצה באופן שהשמירה על העיר היא מגוחכת", זעם תושב העיר אברהם חזן בשיחה עם וואלה!. "כל השערים שיש בגדר פשוט פתוחים וגם יש פרצות שאפילו רכב יכול להיכנס דרכן ולא רק בני אדם. אני חושב שתשעים אחוז ממה שהעירייה מפרסמת לנו הוא פשוט לא נכון, לא רק הגדר".

שלטים שנתלו על ידי ראש עיריית אלעד ישראל פרוש. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלטים שנתלו על ידי ראש עיריית אלעד ישראל פרוש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלטים שנתלו על ידי ראש עיריית אלעד ישראל פרוש. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלטים שנתלו על ידי ראש עיריית אלעד ישראל פרוש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במוצאי יום העצמאות לפני כשנתיים, העיר אלעד ידעה פיגוע רצחני במהלכו שני מחבלים פלסטינים רצחו באמצעות גרזנים ארבעה אזרחים ונפצעו עוד ארבעה נוספים. מחקירת המחבלים עלה כי השניים עבדו בעיר והכירו אותה היטב. הם ביצעו את הפיגוע בפעם ה-17 שבה נכנסו לישראל דרך פרצה בגדר, שיצרו בעצמם, אז אסף אותם אחד הנרצחים. הם נסעו לחניון גן שעשועים, ושם רצחו אותו ולאחר מכן - השליכו אותו מהרכב.

מיד לאחר מכן יצאו למסע הרג רגלי ברחובות העיר במהלכו רצחו באמצעות גרזן שני אזרחים נוספים, יונתן חבקוק ובועז גול, וניסו לרצוח חמישה אזרחים שנפצעו באורח קשה, לעתים לנגד עיני ילדיהם. לאחר מכן השניים נמלטו מהמקום והמשיכו במנוסתם בשטחים פתוחים במשך שלושה ימים, עד שנלכדו לאחר מצוד של כוחות הביטחון.

לאחר הפיגוע הקשה, תושבים בעיר החלו לקרוא להקמת גדר ביטחון שתקיף את העיר וימים ספורים לאחר מכן הפילנתרופ הישראלי-קנדי סילבן אדמס נעתר לבקשת ראש העיר ותרם כמיליון דולר לטובת הקמת שביל אופניים וגדר ביטחון שיקיפו את העיר.

ישראל פרוש, ראש העיר אלעד. באדיבות המצולמים
ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד/באדיבות המצולמים

מטעם עיריית אלעד נמסר בתגובה: "95% מהגדר הושלמה. כרגע יש סיורים של השיטור העירוני וסיירת המתנדבים עד להשלמת הגדר. בימים אלו עדיין עובדים כדי להשלים את הגדר באופן סופי וכאמור להתקין את המצלמות שיהוו תוספת למערך הביטחון הסובב של העיר".

מטעם ראש העיר ישראל פרוש טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully