וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזכרו אחרי שהמחירים עלו: ועדת השרים ליוקר המחיה תתכנס לראשונה מאז פרצה המלחמה

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 9:12

הוועדה תתכנס ביום שני, לראשונה מאז ספטמבר, ולאחר ש-14 יצרניות העלו מחירים. מטרת הוועדה: לקבוע מדיניות אחידה ולקבוע צעדים צעדים להגברת התחרות, צמצום הריכוזיות, והפחתת רגולציה בסקטורים השונים של הכלכלה

ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה תתכנס ביום שני, לראשונה מאז פרצה המלחמה. הכינוס האחרון של הוועדה היה בספטמבר. הפעם הוא מגיע דווקא לאחר ש-14 יצרניות מרכזיות העלו מחירים מתחילת השנה.

עליית מחירים במשק. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
עליית מחירים במשק/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

בשבוע שעבר שר הכלכלה ניר ברקת איים על החברות שהעלו מחירים, כי אם לא יבטלו את המהלך המשרד יערוך להן "ביוש רגולטורי" ושיימינג פומבי באמצעות הכנסתן לרשימה שחורה שתוצג לציבור.

החברות שקיבלו את הפנייה הן תנובה, אסם, יכין, סלטי שמיר, ויליפוד, בית השיטה, סוגת, שסטוביץ, אחוה ושטראוס. שורת חברות אלה, וכן יוניליוור וגם ויסוצקי, הודיעו על עליית מחירים החל מחודש זה בשיעור שמגיע ל-20%.

"לתדהמת כולנו, בחסות המלחמה, אנו עדים להעלאות מחירי המזון על ידי תאגידים גדולים, ספקים וקמעונאים, וזאת ב"תיאום" כמעט מושלם", כותב ברקת לחברות. "מדובר ביריקה בפרצופו של ציבור הצרכנים אשר נאמן לכם ומעשיר את קופתכם וכיסכם. בתקופה זו היה מצופה מכם, באופן וולנטרי, להיכנס תחת האלונקה, לשאת בנטל ולסייע".

בעקבות הודעת ברקת, חברת סלטי שמיר החליטה לבטל את העלאת המחירים של מוצריה. מנכ"ל החברה עמי גיא עדכן את השר כי החברה הודיעה לרשתות כי העלאת המחירים הוקפאה עד להודעה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully