וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר ממושכים למעורבים ברצח עד המדינה מוסטפה עאסי ב-2019

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 22:07

טארק דאוד, שהורשע ברצח באדישות, ירצה 25 שנות מאסר. בילאל נזאל נכלא ל-20 שנה. נאשם נוסף ישוחרר לאחר קיזוז ימי המעצר. סמי עראר, נאשם נוסף שעונשו הופרד ירצה 14 שנות מאסר. החבורה הורשעה ברציחתו של מי שהיה חייל בארגון הפשע של משפחת חרירי וחצה את הקווים

בווידאו: פוענח רצח עד המדינה באסל עאסי שחוסל בספטמבר/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

בית המשפט המחוזי מרכז גזר אתמול עונש מאסר על שלושה מהמעורבים ברצח של עד המדינה אסל מוסטפא עאסי בכפר ברא בשנת 2019. שניים מהנאשמים ירצו מעל 20 שנות מאסר. שלישי ישוחרר לאחר שעונשו יקוזז עם ימי המעצר שאותם כבר ריצה. השלושה הורשעו במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים.

טארק דאוד (27) מכפר ברא שהורשע ברצח מתוך אדישות, ירצה עונש של 25 שנות מאסר. בילאל נזאל (29) הורשע גם כן וירצה 20 שנות מאסר וחודיפה דאוד (35), שהורשע בחבלה בכוונה מחמירה, הוא הנאשם שישתחרר לאחר שעונשו יקוזז עם ימי המעצר שכבר ריצה. אישומיהם של שני נאשמים נוספים הופרדו. אחד מהם, סמי עראר ירצה 14 שנות מאסר ונאשם נוסף הורשע בסיוע לחבלה בכוונה מחמירה, וירצה רק תשעה חודשי עבודות שירות.

פוענח רצח עד המדינה באסל עאסי שחוסל בספטמבר: המשטרה עצרה 
חשודים בני 23 - 32 שעל פי החשד הובילו אותו לכפר ברא וירו בו. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח של מוסטפא עאסי/דוברות משטרת ישראל

עאסי היה חייל בארגון הפשע של משפחת חרירי, והפך לסוכן משטרתי ולאחר מכן לעד מדינה נגד 15 מאנשי הארגון. הוא נעצר במרץ 2005 בפרשת סחיטה. כששהה בבית המעצר באבו כביר פנה לקצין המודיעין וביקש להפוך לעד מדינה, אלא שהמשטרה החליטה קודם להפעיל אותו כסוכן בתוך הארגון. הובטחו לו מענק בגובה 150 אלף שקל, לצד דמי מחיה של 6,000 שקלים בחודש, ומחיקת שישה תיקים פליליים.

בפסק הדין של בית המשפט המחוזי נכתב כי לעאסי היו כמה סיבות לחצות את הקווים, אך העיקרית שבהן היתה רצונו לצאת מעולם הפשע. "ראיתי עם מי אני חי, מה אני חי, מה אני שווה בחברה שאני נמצא בה...", מצוטט עאסי, "אני נשאר תקוע באותו מקום, עם אותם אנשים, בלי אישיות, בלי יכולת להביע דעה, בלי יכולת לעשות מה שאני רוצה... עשינו מה שאמרו לנו... עד שאיבדנו את האישיות שלנו".

לאחר סיום המשפט, עאסי עזב את ישראל לתאילנד והקים שם משפחה חדשה, אך בשנת 2015 הוא אולץ לחזור לארץ על ידי הרשויות בשתי המדינות, בשל חשד לעבירות ביטחוניות. בסופו של דבר הוא הורשע ונכלא לכשלוש שנים. מאז לדברי משפחתו, ביקש כמה פעמים סיוע מהמשטרה - אך נדחה, ובהמשך נורה למוות.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
עו"ד גיל פרידמן.. באדיבות המצולמים
עו"ד גיל פרידמן./באדיבות המצולמים
באסל מוסטפא עאסי, עד המדינה שנרצח בכפר ברא, 14 בספטמבר 2019. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
מוסטפא עאסי/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

מכתב האישום עולה כי ב-13 בספטמבר, סמוך לשעה 16:00, הגיע עראר כשהוא נוהג ברכב מסוג איסוזו למעבר שער אליהו. במקביל, הגיעו למעבר גם דאוד, בילאל ועבדאללה ברכב סקודה והארבעה עברו לשטחי הרשות הפלסטינית. כשהגיעו לקלקיליה הצטרף אליהם חודיפה. השלושה תכננו להביא למותו של עאסי בביתו בעיר, אולם בהמשך החליטו כי ימיתו אותו בעת שחודיפה יסיע אותו לכפר ברא. כתוצאה מהירי נגרמו לעד המדינה שלושה פצעי ירי בראש, שני פצעי ירי בצוואר משמאל, ופצע ירי בגב משמאל וכתוצאה מכך נגרם מותו. לאחר הירי, דאוד חזר לרכב והשלושה נמלטו מהמקום.


לקראת השעה 20:00 נסעו טארק דאוד, נזאל ועראר מג'לג'וליה לכיוון כפר ברא, כשהם מצוידים באקדח טעון והסתירו את שתי הספרות הראשונות בלוחית הרישוי של רכב האיסוזו. כשהתקרבו לכפר ברא, פנו לדרך אפר וארבו לעאסי.

בשעה 20:26 הסיע חודיפה דאוד את עאסי לכפר ברא, כשהאחרון ישב במושב האחורי. כשהגיעו לנקודת המארב, החלו השלושה לנסוע אחריהם ברכב האיסוזו. ברחוב סאלח א-דין עקפו את הרכב שבו נסע עד המדינה, וסגרו עליו. בשלב זה, פתח טארק דאוד את החלון הימני האחורי של רכב האיסוזו, שלף את האקדח וירה כמה יריות לעבר החלק האחורי של הרכב בו ישב עאסי. חודיפה דאוד יצא בריצה מהרכב לעבר השדה הסמוך, בעת שטארק דאוד יצא מהרכב והמשיך לירות כמה יריות לעבר עאסי בעודו יושב ברכב.

עו"ד גיל פרידמן המייצג את בילאל נזאל, מסר בתגובה: "לאחר הליך הוכחות ארוך שהחל כבר בשנת 2019 החליטו הצדדים להגיע לעסקת טיעון .מרשי נשפט ל20 שנות מאסר כאשר בשיקול הסיכונים שעמדו לפנינו הוחלט לסיים הליך זה בדרך זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully