וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלב האדום: חוששים מאוד לחיי החטופים - עם זאת לא צפוי שחרור בלי הסכם מדיני

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 19:17

בהודעתו מסר ארגון הסיוע שהוא "מכיר במציאות" בה שחרור החטופים אינו צפוי בהיעדר הסכם כזה: "הסכמים פוליטיים כאלה הם לעיתים קרובות הדרך היחידה להתמודד עם מעגלי אלימות מתמשכים". הוא הדגיש כי מהיום הראשון דרש לשחרר את החטופים ללא תנאים, וכן לאפשר לו לבקרם

נתניהו לנשיאת הצלב האדום: תפעילו לחץ ציבורי על החמאס/- וידאו (עלה לשרת): עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום פרסם היום (חמישי) הצהרה בה הביע חשש לחייהם ולרווחתם של בני ערובה המוחזקים בעזה במשך יותר מארבעה חודשים. לצד זאת, נאמר בהודעה שהצלב האדום "מכיר במציאות" שבה שחרור החטופים אינו צפוי "בהיעדר הסכם מדיני". "הסכמים פוליטיים כאלה הם לעיתים קרובות הדרך היחידה להתמודד עם מעגלי אלימות מתמשכים", נמסר.

בהודעתו הדגיש הארגון כי לקיחת בני ערובה הינה אסורה בהחלט לפי המשפט הבינלאומי ההומניטרי, וכי מהיום הראשון קרא בפומבי ובדלתיים סגורות, לשחרורם של כל בני הערובה באופן מידי וללא תנאים. עוד ציין, כי כבר מהיום הראשון ביקש לאפשר לו לבקר את בני הערובה, לבדוק את מצבם, לספק להם טיפול רפואי, ולאפשר להם ערוץ תקשורת עם בני משפחותיהם.

רכב של הצלב האדום מוביל חטופים ישראלים. רויטרס
רכב של הצלב האדום מוביל חטופים ישראלים, בנובמבר/רויטרס

"ה-ICRC יברך על הסכם אשר יביא את בני הערובה הביתה למשפחותיהם ויספק הפוגה וסיוע לכל האנשים המושפעים מהסכסוך. ה-ICRC ערוך ומוכן לביצוע תפקידו כמתווך ניטרלי שיסייע במימוש היבטים הומניטריים של הסכם כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully