וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מנסים להבין: איך חדר מטח הרקטות הקטלני מבעד לשכבות ההגנה האווירית?

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 19:49

בשלב זה עדיין לא יודעים להסביר בצה"ל איך הצליח מטח הרקטות לגרום לפגיעה בצפת. גורמי ביטחון אומרים כי כנראה שחיזבאללה עצמו הופתע מהטווח של הרקטות, ולכן לא לקח אחריות עדיין. צה"ל יצא לסבב תקיפות נרחב בעקבות הירי, וההנחה היא שהדרג המדיני ינחה לצאת לסבב נוסף

בווידאו: התקפות חיל האויר בלבנון 14.02.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בצה"ל לא יודעים בשלב זה להסביר איך מטח רקטות, שגרם לפגיעה הקטלנית הבוקר (רביעי) בצפת, חדר מבעד למערכת ההגנה האווירית הרב שכבתית. כעת השאלה נמצאת בתחקיר. בתוך כך, אומרים גורמי ביטחון, כי באופן חריג חיזבאללה עצמו הופתע, ככל הנראה, מהטווח של הרקטות ששוגרו לעבר ישראל, ולכן לא לקח עד כה אחריות על הירי, כפי שנהג בחודשים האחרונים זמן קצר לאחר פעולת טרור.

בתגובה למטח הכבד, צה"ל יצא לתקיפות נרחבות בחמישה אזורים שונים, נגד עשרות מטרות של חיזבאללה. לפי הערכה במערכת הביטחון נהרגו בתקיפות פעילי חיזבאללה. ההנחה היא שהדרג המדיני ינחה לצאת לסבב תקיפות נוסף נגד חיזבאללה.

זירת נפילת רקטות, צפת, 14 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
זירת נפילת רקטות, צפת, 14 בפברואר 2024/אלי אשכנזי

אישה אחת נהרגה ושמונה בני אדם נפצעו הבוקר במתקפה נרחבת של רקטות מלבנון. "זה בוקר קשה. אנחנו בארוע הזה כבר מ-7 באוקטובר והיום היתה עלית מדרגה", אמר שוקי אוחנה ראש עיירית צפת. "אנחנו בשגרת חירום ובדריכות מלאה. העסקים בעיר נפגעים. העיר נמצאת בפערי מיגון משמעותיים. בירושלים לא מבינים מה קורה פה, אני קורא לרה"מ ולשרים לבוא הנה ולתת פתרונות. דיברתי עם שר הנגב והגליל הבוקר. אנחנו מבקשים פתרונות מיגון וממ"דים במוסדות החינוך. אי אפשר לעצום עיניים. ממשלת ישראל צריכה לעשות, לא לדבר. לעשות מעשה אמיתי של מיגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully