וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי הבריאות והחקלאות לחיילים: אל תכניסו כלבים וחתולים מעזה

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 17:32

בהודעה משותפות של המשרדים ביקשו למנוע את הכנסתן של חיות משטחי הרשות הפלסטינית, מעזה ומגבול הצפון לתוך ישראל. לדברי המשרדים, הכנסת החיות ללא אישור "עלולה להוביל להפצת מחלות". עוד צויין כי בהיעדר גדר בין עזה לישראל, עד כה נכנסו לשטח ישראל כ-5000 כלבים

בווידאו:פעילות יחידת עוקץ ברצועת עזה/דובר צה"ל

משרד הבריאות ומשרד החקלאות פרסמו היום (רביעי) הודעה בה ביקשו להימנע מהכנסת כלבים וחתולים משטחי הרשות הפלסטינית, מעזה ומגבול הצפון לשטח ישראל. לדברי המשרדים, הכנסתם לשטח ישראל "ללא אישור ובצורה שאינה מוסדרת וחוקית, עלולה להוביל להפצת מחלות בהן: כלבת, אכינוקוקוס (זניבן הכיס), לישמניה, עכברת, גרב (סקביאס) ועוד".

במשרד החקלאות מציינים כי בהעדר גדר בין עזה לישראל, הכלבים ממשיכים לעבור לתוך ישראל. היקף אוכלוסיית הכלבים שחדרה לאזור מערב הנגב מוערך בכ-5,000 כלבים.

כלבים משוטטים ליד רעים. נמרוד כהן, רשות הטבע והגנים
כלבים משוטטים ליד רעים/רשות הטבע והגנים, נמרוד כהן

משרד הבריאות מבקש כי אם אדם נחשף, נשרט או ננשך ע"י חתול או כלב חשוד, יש לשטוף את מקום הנשיכה באופן מידי במים וסבון, ולפנות ללא דיחוי ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו על מנת לשקול מתן טיפול מונע לאחר החשיפה. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.

משרד החקלאות קורא לציבור להגיע לכלביות רשויות מקומיות ועמותות למען בעלי חיים ולאמץ כלבים וחתולים על מנת להציל בעלי חיים ממוות או חיים בייסורים בכלוב, וכן על מנת לפנות מקום בכלביות. משרדי הבריאות והחקלאות ממליצים לאמץ כלבים וחתולים רק מעמותות מוסדרות, וזאת רק לאחר שעברו בדיקה רפואית מקיפה, טופלו וחוסנו כנגד מחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully