וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לא אישר למשלחת ישראלית לצאת מחר לשיחות המשך בקהיר

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 18:23

בניסיון להשיג התקדמות במגעים לעסקת חטופים, הציעו המצרים והקטארים לקיים שיחות המשך, אלא שראש הממשלה טען כי אין טעם בשיח נוסף, עד שחמאס לא מסכים להגמיש את עמדתו בנושא למספר האסירים שהוא דורש לשחרר כחלק מעסקה

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא אישר לשגר משלחת ישראלית לשיחות המשך שאנשי המודיעין המצרי רצו לקיים מחר (חמישי) בקהיר בנושא עסקת החטופים - כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לקראת השנה החדשה, הרמות כוסית עם גופי הביטחון: המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, שירות הביטחון הכללי וחברי פורום מטכ"ל. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
נתניהו וראש המוסד ברנע/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

למה זה חשוב

  • ההצעה לשיחות ההמשך היתה נסיון של מצרים וקטאר להשיג התקדמות בסוגיות שאינן קשורות למספר האסירים שחמאס דורש לשחרר כדי ליצור המשכיות ומומנטום במגעים.
sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מאחורי הקלעים

  • מקור שמעורה בפרטים ציין כי המצרים והקטארים הציעו לקיים את השיחות בקהיר ביום חמישי בדרגי עבודה בכירים כדי לדון במרכיבים ההומניטאריים של עסקת חטופים אפשרית, כגון היקפי הסיוע שיוכנסו לעזה ואפשרות חזרת פלסטינים לבתיהם בצפון הרצועה.
  • ראשי צוות המו"מ הישראלי עדכנו את נתניהו עם חזרתם אמש (שלישי) מקהיר והציגו לו את ההצעה המצרית לשיחות המשך. המקור ציין כי נתניהו לא הסכים לשגר משלחת לשיחות המשך בטענה כי אין טעם בשיח נוסף עד שחמאס לא מסכים להגמיש את עמדתו בנושא למספר האסירים שהוא דורש לשחרר כחלק מעסקה.
  • במהלך העדכון שנתנו לנתניהו אמש עם חזרתם מקהיר ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר היו בעד להמשיך בשיחות בדרג נמוך יותר, כפי שהציעו המצרים במטרה למצות את המהלך, כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא. נתניהו החליט כי שיחות כאלה לא יועילו בשלב הזה.

מה הם אומרים

  • בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully