וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לחמאס: השלימו את עסקת החטופים כדי למנוע נכבה נוספת

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 14:02

יו"ר הרשות הפלסטינית דחק ביריביו מחמאס להאיץ את המשא ומתן לשחרור החטופים, כדי לחסוך מהפלסטינים סבל נוסף. "כל מי שמציב מכשולים מכל צד כדי לשבש את העסקה נושא באחריות. הגענו למצב בלתי נסבל"

המפגש של פרננדו מרמן ולואיס הר שחולצו מעזה, מתאחדים עם בני משפחתם/דובר צה"ל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא היום (רביעי) באופן חריג לחמאס להשלים במהירות את עסקת החטופים עם ישראל "כדי לחסוך סבל לעם הפלסטיני" והימנע ממתקפה על רפיח. הוא הזהיר כי המשך המלחמה עלול להוביל ל"נכבה נוספת" - המונח שבו מתארים הפלסטינים את מלחמת העצמאות - "לא פחות קשה מזו ב-1948".

אבו מאזן, העומד בראש פתח, יריבו של חמאס, מתח ביקורת על הארגון ועל ישראל. הוא אמר כי "כל מי שמציב מכשולים מכל צד כדי לשבש את העסקה נושא באחריות. הגענו למצב בלתי נסבל". הוא פנה גם לממשל האמריקני ולמדינות ערב, והוסיף כי "יש לפעול ברצינות להשלמת העסקה במהירות האפשרית, כדי לחסוך מהעם הפלסטיני את הסבל מהמלחמה ההרסנית הזו".

קריאתו של אבו מאזן לחמאס מגיעה ברקע המגעים בקהיר בין מצרים, קטאר, ארצות הברית וישראל לגיבוש עסקה חדשה לשחרור החטופים שבידי חמאס והפסקת אש. בין מוקדי המחלוקת בין חמאס לישראל הוא מספר האסירים שישוחררו תמורת החטופים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, 2 בדצמבר 2023. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, 2 בדצמבר 2023/רויטרס

הרשות הפלסטינית, המוכרת כנציגה הרשמית של העם הפלסטיני, אינה משתתפת בשיחות הללו. ארצות הברית רוצה שהיא תשוב למלא תפקיד בשלטון בעזה במקום זה של חמאס, שכבש את הרצועה ב-2007 מידיו של פתח, אחרי שהיא תעבור רפורמות מקיפות.

היא גם שואפת לכרוך את סוף המלחמה בעזה בקידום פתרון שתי המדינות, אף שהסיכויים לכך לא נראים גבוהים לאור ההתנגדות של רבים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully