וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שחשב לעקור אותנו יקבל עליה"; תכנית חדשה תספק מענה לגל העלייה של המלחמה

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 13:09

יותר מ-7000 עולים עלו ארצה מאז פרוץ המלחמה, כ-1000 מהם התגייסו לצה"ל. תכנית "אף על פי כן" של משרד העליה והקליטה נועדה לסייע בעידוד עלייה נוספת, ובקליטתם בישראל. "קליטת עליה היא חובה מוסרית, ערכית, ציונית ויהודית ותהיה מנוע צמיחה לכלכלה הישראלית"

316 עולים מאתיופיה נחתו בישראל, נתניהו וגנץ קיבלו את פניהם/הסוכנות היהודית לארץ ישראל

תכנית "אף על פי כן" לעידוד עולים וקליטתם בישראל הושקה היום (רביעי) במסיבת עיתונאים. מאז פרוץ המלחמה, 7000 עולים חדשים עלו ארצה, מהם יותר מ-1000 עלו כדי להתגייס לצבא. בשנתיים הקרובות, התוכנית צפויה לעלות 170-180 מיליון ש"ח מתקציב משרד העלייה והקליטה, והיא תהיה תקפה לעולים שיעלו בראשון במרץ ואילך. במסגרת התכנית, העולים יקבלו סיוע בשכר דירה בוגבה 2000 שקלים למשך חמש שנים אם יבחרו לגור בצפון, בדרום או ביהודה ושומרון, והסיוע והמעטפת לעולים יורחבו.

במענה לשאלת וואלה! על שיעור העולים שבוחרים לחזור לארצות המוצא בעקבות קשיי עלייה וקליטה - מנכ"ל משרד העלייה והקליטה אמר כי 5% מהעולים בשנתיים האחרונות בחרו לשוב לארצות המוצא ואומר: "לא הצלחנו לקלוט אותם לאורך זמן טוב, אי אפשר לצפות את זה. עשינו מהפכה מאוד גדולה בשירות, בדיגיטציה - ומקווים שעם התוכנית החדשה נוכל להוריד את המספרים".

העולים מאתיופיה ואוקראינה שנחתו הבוקר בנתב"ג. 26 בפרואר 2021. אלה שילוב (לעמ), אתר רשמי
"עשינו מהפכה מאוד גדולה בשירות, בדיגיטציה" - עולים חדשים מגיעים ארצה/אתר רשמי, אלה שילוב (לעמ)

שר העלייה והקליטה אופיר סופר אמר בהשקה: "מאז 7 באוקטובר אנחנו רואים מאפייני עלייה לא שגרתיים - משפחות צעירות, אנשים בשיא הקריירה, זה מוסיף מורל ורוח", קבע. "ביריד עלייה בפריז, אנשים תיארו בפניי בדמעות שראו את התמונות של 7 באוקטובר ובחרו לעלות ארצה - זו הסולידריות שבשמה עולים לישראל. היו שחשבו להפריד ביננו, הם הדביקו אותנו חזק. היו שחשבו לעקור אותנו - והם יקבלו עלייה".

שר האוצר סמוטריץ' שהשתתף גם הוא בהשקה אמר: "עידוד עלייה וקליטת עליה זה אירוע אסטרטגי למדינת ישראל. לא פחות. חובה מוסרית, ערכית, ציונית ויהודית. העלייה בשנים הקרובות מהווה מנוע צמיחה אדיר לכלכלה הישראלית. התכנית תחזק את הקשר בין ישראל ליהודי העולם, תהיה למנוע צמיחה לכלכלה הישראלית, ומנוע צמיחה ערכי - חידוש ורענון של הציונות".

"מדינת ישראל זקוקה לעולים חדשים, כך היה וכך יוסיף להיות. הם מקום העוצמה שלנו", הוסיף יו"ר הסוכנות היהודית, דורון אלמוג. "קליטת העולים הם אחריות משותפת של כולנו, להעניק להם תחושה של בית חם, כמו הכנסת אורחים, לסייע לילדיהם בכל צעד ושעל. פשוט לאהוב אותם, להעניק הרגשה שזו הרגשה שזו מדינתם היחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully