וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון זועמים על הממשלה אחרי הפגיעה בצפת: "יורקים עלינו ואצלנו חושבים שזה גשם"

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 14:50

ראש המועצה האזורית מטה אשר תקף את נתניהו בעקבות השיגורים, ואמר: "מציע לממשלה ולעומד בראשה להתעורר". ליברמן טען כי קבינט המלחמה נכנע לחיזבאללה. "הקו האדום - הפך לדגל לבן". ראש העיר צפת: "אי אפשר לעצום עיניים. ממשלת ישראל צריכה לעשות, לא לדבר"

פצועים כתוצאה מנפילת רקטות/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אלי אשכנזי

בעקבות מטח הטילים על צפת הבוקר (רביעי) והפגיעה בבסיס צבאי, תושבי הצפון זועמים ומותחים ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה נגד חיזבאללה. ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ, אמר אחרי האירוע: "הצפון הבוקר תחת מבול של טילים, מציע לממשלה ולעומד בראשה להתעורר. ראש כנופיית רדואן יורק עלינו פעם אחר פעם ואצלנו חושבים שזה גשם. אני חוזר ואומר - בלי ביטחון, אין צפון".

לכל העדכונים על המלחמה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסר אחרי השיגורים: "הקו האדום הפך לדגל לבן - קבינט המלחמה נכנע לחיזבאללה ואיבד את הצפון". אחד המועמדים לראשות העיר צפת, יוסי קקון, הוסיף כי "התעוררנו הבוקר לתזכורת כואבת שאנחנו עדיין בזמן מלחמה ועדיין יש אויב שמנסה להכאיב לנו. אני סומך על כוחות פיקוד העורף וכוחות הביטחון שידעו לטפל במצב ולהחזיר את הביטחון לעיר. כעת זה הזמן להתאחד, לשלב ידיים ולעשות הכל כדי להוסיף מיגוניות לתושבים ולמוסדות החינוך בעיר".

"זה בוקר קשה. אנחנו בארוע הזה כבר מ-7 באוקטובר והיום היתה עלית מדרגה", אמר שוקי אוחנה ראש עיירית צפת. "אנחנו בשגרת חירום ובדריכות מלאה. העסקים בעיר נפגעים. העיר נמצאת בפערי מיגון משמעותיים.בירושלים לא מבינים מה קורה פה, אני קורא לרה"מ ולשרים לבוא הנה ולתת פתרונות. דיברתי עם שר הנגב והגליל הבוקר. אנחנו מבקשים פתרונות מיגון וממ"דים במוסדות החינוך. אי אפשר לעצום עיניים. ממשלת ישראל צריכה לעשות, לא לדבר. לעשות מעשה אמיתי של מיגון".

שוקי אוחנה, ראש עיריית צפת, 14 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
שוקי אוחנה ראש עיריית צפת/אלי אשכנזי
זירת נפילת רקטות סמוך לבי"ח זיו, צפת, 14 בפברואר 2024. דוברות עיריית צפת, אתר רשמי
זירת נפילת טיל בצפת. היום/אתר רשמי, דוברות עיריית צפת
זירת נפילת רקטות, צפת, 14 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
זירת נפילת רקטות, צפת, 14 בפברואר 2024/אלי אשכנזי

ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר הגיב גם הוא למטח האחרון לעבר הצפון ואמר: "אנחנו דורשים כאן ביטחון. הפעם, ולאור מה שקרה בעוטף עזה אנחנו לא נרדם ולא ניתן שירדימו אותנו. כוחות רדואן לא ישבו פה על הגדר. סיום הלחימה בצפון צריך להיות רק לאחר פגיעה משמעותית ביכולות של חיזבאללה. רק פגיעה שכזו תוכל להביא ליישום החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, על הרחקתו של ארגון הטרור מהגבול עד הליטני, קבע. "כל הפרה של ההחלטה הזו צריכה להיענות במתקפה ברורה. אלו התנאים שיאפשרו חזרה של תושבי הצפון".

קודם לכן שמונה תושבי הצפון נפגעו בפגיעה ישירה של טיל בצפת, בהם אחד במצב קשה. דובר צה"ל עדכן כי זוהו כמה שיגורים לעבר צפת, נטועה, מנרה ובסיס צבאי בצפון. על פי הערכות, שוגרו 20 טילים לעבר היישובים תוך דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully