וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוד מילה בערבית - אשחט אתכן": תושב הצפון איים על עוברות אורח בסכין ללא סיבה

עודכן לאחרונה: 16.2.2024 / 7:53

כתב אישום הוגש נגד רותם מילשטיין, בן ה-26, לאחר ששמע 2 נשים מעכו מדברות ביניהן בערבית. "אתן חושבות שאתן בעזה?", הטיח בהן ושלף סכין. האירוע התרחש שבועיים לאחר שהורשע באיומים על קהילת הלהט"ב בירושלים כ-4 שנים קודם לכן. "כל מי שהומו וערבי - למשרפות", אמר אז

חשודים נעצרו בגין סחיטה באיומים של בעל עסק. 16 בינואר 2024. דוברות משטרת ישראל
גבר באזיקים. ארכיון/דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש אתמול (שלישי) נגד רותם מילשטיין, תושב הישוב עדי בן 26. הוא מואשם באיומים, תקיפה, החזקת סכין, הסגת גבול וגניבה ועוד בסדרה של אירועים, בהם אחד גזעני באחר צהריים אחד לפני כשלושה שבועות.

על פי כתב האישום, בזמן ששתי נשים מעכו דיברו ביניהם בערבית ברחוב, פנה אליהן הצעיר, ואמר: "סליחה, מה אתן חושבות שאתן נמצאות בעזה? תדברו עברית. אתם ערבים מלכלכים את המקום". עוד עולה מכתב האישום כי לאחר מכן שלף מילשטיין סכין ואיים עליהן: "עוד מילה אחת בערבית אני אשחט אתכן". אחת מהן הזעיקה משטרה, השוטרים הגיעו למקום, אך בינתיים מילשטיין השליך את הסכין ועזב את הזירה.

רק שבועיים קודם לכן, ב-11 בינואר, הרשיע בית משפט השלום בירושלים את מילשטיין בגין אירוע שהתרחש לפני כארבע שנים. אז, הוא ראה שני אנשים שמדברים על היחס לזוגות חד-מיניים. מילשטיין התקרב לאחד מהם, אמר לו שהוא מזלזל בקדוש ברוך הוא ובתורה, החל להכות אותו הוציא שלט שהביע תמיכה בקהילת הלהט"ב - ובעט בו.

מצעד הגאווה, ירושלים, 1 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד הגאווה בירושלים. יוני 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

"צריך לעשות פיגוע בהומואים האלה, כל מי שהומו וערבי - למשרפות", המשיך מילשטיין. בנוסף, איים על שוטר יס"מ שהגיע, אמר לו שהוא רוצה לבצע פיגוע בהומואים והלסביות שמפגינים באזור ושהוא רוצה להרוג את כל ההומואים והערבים כי הוא גזען. כשהשוטר הודיע לו כי הוא מעוכב - הוא ירק עליו.

מילשטיין הורשע במסגרת עסקת טיעון, אך השופט אביחי דורון נמנע מלשלוח אותו לכלא, ורק הורה לשירות המבחן להכין לו תוכנית שירות למען הציבור של 150 שעות. הוא קבע דיון טיעונים לעונש לחודש ספטמבר, בעוד שבעה חדשים. לא חלפו שבועיים, ומילשטיין הסתבך שוב. "חסר מעצורים", טען נגדו עו"ד אורי אדלר, תובע מחוז חוף של המשטרה, המבקש עכשיו במקביל את הארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

"במספר אירועים נפרדים פגע בעוברי אורח תמימים ללא סיבה הנראית לעין וכל כשבחזקתו נשק קר. מעשיו הפראיים מלמדים על מסוכנות במדרג הגבוה הנשקפת מפניו כלפי כולי עלמא", אמר עורך הדין. אתמול, בבית משפט השלום בקריות, סגן הנשיאה השופט יוסי טורס קבע דיון לגופה של בקשת התביעה המשטרתית, ובינתיים, בהסכמת עו"ד אור פרים המייצג את רותם מילשטיין והלומד כעת את תיק החקירה, הוא האריך את מעצרו עד החלטה אחרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully