וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל משבר ההגירה: בית הנבחרים בארה"ב הצביע בעד הדחת השר לביטחון המולדת

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 7:45

על חודו של קול, הרפובליקנים העבירו את המהלך הסמלי נגד אלחנדרו מיורקס, שאותו הם מאשימים בנתוני ההגירה חסרי התקדים. הוא חבר הקבינט הראשון העומד בפני הליך הדחה זה 150 שנה, אך הוא צפוי להיות מזוכה בסנאט שבשליטת הדמוקרטים. ביידן: תעלול פוליטי לא חוקתי

בווידאו: טראמפ: מהגרים לא חוקיים מרעילים את הדם של ארצנו/רויטרס

בית הנבחרים של ארצות הברית הצביע הלילה (רביעי) בעד הדחת השר לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס - על חודו של קול - בשל משבר ההגירה בגבול עם מקסיקו. הוא חבר הקבינט הראשון העומד בפני הליך הדחה זה קרוב ל-150 שנה, אך מדובר בעיקר במהלך פוליטי משום שאין לכך סיכוי לעבור בסנאט שבשליטת הדמוקרטים, שם ממילא נדרש רוב של שני שלישים ולא רוב רגיל כמו בבית הנבחרים.

214 רפובליקנים, השולטים ברוב זעום בבית הנבחרים, הצביעו בעד הדחתו של מיורקס, בעוד ש-213 התנגדו. 210 מהם היו דמוקרטים, בנוסף לשלושה צירים רפובליקניים "עריקים" שהצביעו נגד המהלך גם בניסיון הראשון בשבוע שעבר.

רבים במפלגה הרפובליקנית מאשימים את השר בגלי ההגירה חסרי התקדים בגבול, וטוענים כי הוא לא עמד בשבועתו "למלא היטב ובנאמנות" את תפקידו בכך שלא נקט צעדים תקיפים יותר לבלימת המהגרים הלא חוקיים.

עם זאת, ספק רב אם הביקורת הזו מהווה בסיס חוקתי להדחה, השמורה באופן רשמי למקרים שבהם יש לחשד לפשעים של ממש. זה היה ההסבר של שלושת הרפובליקנים המורדים, שהזהירו כי המהלך עשוי להחליש את הענישה החוקתית והוא יעשה מעט מאוד כדי לפתור את המצב בגבול.

השר לביטחון המולדת של ארה"ב אלחנדרו מיורקס במסיבת עיתונאים בלאס וגאס לקראת הסופרבול, 7 בפברואר 2024. רויטרס
השר לביטחון המולדת של ארה"ב אלחנדרו מיורקס במסיבת עיתונאים בלאס וגאס לקראת הסופרבול, 7 בפברואר 2024/רויטרס

הנשיא ג'ו ביידן, שסוגיית ההגירה עלולה לעלות לו בקדנציה שנייה כשייפגש ככל הנראה נגד קודמו בתפקיד דונלד טראמפ בנובמבר, גינה בחריפות את הליך ההדחה. הוא תיאר זאת בתור "מעשה בוטה של פוליטיקה לא חוקתית" ו"תעלול פוליטי".

בלחץ טראמפ, הרפובליקנים בסנאט הפילו החודש רפורמה מקיפה בגבול שנכרכה במתן סיוע צבאי לאוקראינה ולישראל על אף שהיא ענתה על רבות מדרישותיהם. הנשיא לשעבר לא רוצה להעניק ליריבו הישג לפני הבחירות ובכך לאבד את אחת מנקודות החוזק בקמפיין שלו. יותר מ-6.3 מיליון מהגרים נכנסו לארצות הברית באופן לא חוקי מאז 2021, השנה שבה נכנס ביידן לבית הלבן.

הנשיא הדמוקרטי, שמצבו בסקרים אינו מזהיר, הגן על השר לביטחון המולדת שלו ותיאר אותו כ"משרת ציבור מכובד". "הוא שמר על שלטון החוק בנאמנות והפגין מחויבות עמוקה לערכים שהופכים את האומה שלנו לגדולה", אמר הנשיא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מהגרים צועדים בנהר ריו גרנדה בין גדר צפה לגדת הנהר כשהם מחפשים פתח בגדר תיל באיגל פאס, טקסס, ארה"ב 24 ביולי 2023. רויטרס
מהגרים צועדים בנהר ריו גרנדה בין גדר צפה לגדת הנהר כשהם מחפשים פתח בגדר תיל באיגל פאס, טקסס, ארה"ב 24 ביולי 2023/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully