וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור ישראלי: השיחות בקהיר על עסקת חטופים היו טובות, אך לא הושגה פריצת דרך

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 5:54

גורמים ישראליים ואמריקניים מסרו לוואלה! כי הפער המרכזי שנותר במו"מ הוא מספר האסירים הגבוה שדורש חמאס עבור החטופים. בשיחות שנערכו אמש "הושגה התקדמות בהבנת הפערים", ובעקבותיהן קטאר ומצרים יבחנו אם חמאס יהיה מוכן להגמיש את עמדותיו

הוריו של עדי שנפל ברצועה: "חייבים להחזיר את החטופים, הילדים שלנו נהרגים בשבילם"/יואב איתיאל

השיחות שהתקיימו בקהיר בין ישראל, ארה"ב, קטאר ומצרים בנושא החטופים הסתיימו ללא פריצת דרך, אבל הושגה התקדמות בהבנת הפערים אותם יש לסגור כדי להיכנס למשא ומתן שעשוי להוביל לעסקה, כך אמר הלילה (רביעי) מקור ישראלי שעודכן בפרטי המפגש.

למה זה חשוב:

  • מקורות ישראלים ואמריקנים אמרו כי הפער המרכזי בשיחות שמונע מעבר למשא ומתן מתקדם יותר היה ונותר מספר האסירים הגבוה שחמאס דורש לשחרר עבור כל חטוף ישראלי, ובמיוחד עבור החיילות והחיילים שנמצאים בשבי.
ראש ה-CIA וויליאם ברנס מעיד בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים על האיומים על גבעת הקפיטול, ארה"ב, 9 במרץ 2023. רויטרס
ראש ה-CIA וויליאם ברנס מעיד בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים על האיומים על גבעת הקפיטול, ארה"ב, 9 במרץ 2023/רויטרס

מה הם אומרים:

  • "היה מפגש טוב וכל הצדדים שהשתתפו עושים מאמץ משמעותי לנסות להביא לפריצת דרך. היה דיון עומק בפערים השונים שנותרו, לרבות נושא האסירים. כל הצדדים יצאו עם שיעורי בית שאחריהם אפשר יהיה לראות אם מתקיימים תנאים למו"מ אפקטיבי", אמר המקור הישראלי שעודכן בפרטי המגעים.

מה הלאה:

  • המקור הישראלי אמר כי המתווכים המצרים והקטארים אמורים לקיים בימים הקרובים שיחות חמאס בנסיון להבין האם דרישות חמאס בנושא האסירים היו רק עמדות פתיחה שהארגון יהיה מוכן להגמישן כדי להיכנס למו"מ רציני יותר.
  • "בלי ירידה משמעותית במספרי האסירים שחמאס דורש לא תהיה התקדמות", אמר המקור הישראלי.
דדי ברנע בטקס חנוכת המוזיאון הלאומי על שם אלי כהן. אבשלום ששוני, אתר רשמי
ראש המוסד דדי ברנע/אתר רשמי, אבשלום ששוני

לשיחות בקהיר הגיעה משלחת ישראלית שכללה גם את ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר כן את נציג מפקדת החטופים בצה"ל תת אלוף במילואים אורן סתר. הם פגשו את נציגי המדינות המשתתפות בהם ראש ה-CIA האמריקני וויליאם ברנס וראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני.

האלוף במיל' ניצן אלון, הממונה בצה"ל על סוגיית החטופים בעזה, יועד להשתתף בשיחות, אך בסופו של דבר לא הצטרף למשלחת - בשל החלטת נתניהו לא לתת מנדט לצוות המו"מ להציג עמדות חדשות, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בנושא. מי שכן הצטרף למשלחת הוא יועצו המדיני של נתניהו, אופיר פאלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully