וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת: לחקור את גלעד קריב בחשד להדלפת חומר מסווג

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 23:40

אמיר אוחנה הגיש בקשה ליועמש"ית שתורה לחקור את ח"כ ממפלגת העבודה בשל הדלפה מוועדת חוץ וביטחון. קצין בודק מטעם הכנסת מונה לבדוק את המקרה, וממצאי הבדיקה העלו שסימן חלקים מהפרוטוקול ופירסם אותם לתקשורת. קריב: "כל בדיקה בהקשר לדליפת מידע היא מבורכת וראויה"

בווידאו: התכנסות קבינט המלחמה 08.02.24/לעמ

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, מאשר הערב (שלישי) שהוגשה בקשה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה שתורה לחקור את ח"כ גלעד קריב בחשד להדלפת מידע מתוך דיון מסווג של ועדת החוץ והביטחון. מצד היועצת המשפטית נאמר שהמכתב יטופל כמקובל, ותימסר תגובה בימים הקרובים.

הפנייה נעשתה לאחר שיו"ר אוחנה הנחה את קצין הכנסת למנות קצין בודק שיבחן את המקרה. במסגרת הבדיקה, זומנו עדים למתן עדות ולמסירת ראיות, ואף נבדקו המצלמות במתחם הוועדה. הבדיקה העלתה שהאדם היחיד שעיין בפרוטוקול ממנו דלף המידע מאז הגעתו אל הוועדה לפני כחצי שנה ועד למועד הבדיקה, הוא ח"כ קריב, שעשה זאת פעמיים.

הבדיקה העלתה שח"כ קריב סימן באמצעות מרקר, עט ועיפרון חלקים בפרוטוקול שבסופו של דבר פורסמו. מנהל הוועדה מסר באופן חד משמעי שזהו העותק היחיד הקיים מאותו הדיון שנמסר לח"כ קריב כשהוא נקי מסימונים.

ח"כ גלעד קריב, ח"כ יוראי להב ארצנו, ועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
"סימן חלקים בפורטוקול ופירסם אותם לתקשורת". גלעד קריב/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

בתיק של הקצין הבודק נקבע כי "מדובר באירוע חמור מאוד שבמסגרתו הודלף מידע בסיווג סודי לאיש תקשורת שאינו מורשה לכך. איש התקשורת נתן פומביות למידע המסווג וזאת בתקופה רגישה ביותר כשמדינת ישראל מצויה במלחמה במספר חזיתות". עוד נכתב בתיק: "בעלי התפקידים וגופי הביטחון המגיעים אל הוועדה ומשתפים במידע ביטחוני בעל ערך, ראוי היה שנאפשר להם פלטפורמה מתאימה שתתמוך בכך. יש לזכור שבצד השני יושב מודיעין זר שאוסף כל פרט מידע על מנת להשלים את הפאזל המודיעיני שלו".

בפנייתו ליועצת המשפטית לממשלה, כתב יו"ר אוחנה כי "בהינתן שלכאורה התגלו עבירות פליליות שונות, ולא בלי לבטים, הוא מבקש ממנה להורות באופן מיידי על פתיחה בחקירה לבירור מעמיק של התקרית ולהעמדה לדין, ככל שהתמונה הראייתית לא תשתנה במהלך החקירה.

בסיום מכתבו, הוסיף כי "הימנעות מנקיטת כל האמצעים החוקיים יעודד ויתמרץ מדליפים נוספים מישיבות נוספות, דבר שלא רק יפגע בביטחון המדינה, אלא גם ביכולתה של הכנסת לקיים פיקוח ראוי על הממשלה ומוסדותיה, אשר לא ישושו, לשון המעטה, לשתף במידע סודי בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
התכנסות ועדת חוץ וביטחון - מלחמת ״חרבות ברזל״. צילום: דני שם טוב, אתר רשמי
התכנסות ועדת חוץ וביטחון - מלחמת ״חרבות ברזל״/אתר רשמי, צילום: דני שם טוב

ח"כ קריב בתגובה: "כל בדיקה בהקשר לדליפת מידע מקבינט המלחמה, קבינט מורחב, דיוני הממשלה וועדות הכנסת היא מבורכת וראויה. ככל שמדובר בבדיקה פוליטית, באכיפה בררנית או בבדיקה שמטרתה להטיל אימה על חברי כנסת, הרי שזו תיתקל בחומת הפלדה של הדמוקרטיה.

בכוונתי לפנות ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בבדיקה מיידית של ההדלפות מקבינט המלחמה אודות תכניות תקיפה בלבנון ובעזה שסיכנו את לוחמי צה"ל, במקביל לבדיקה הנוגעת לוועדת חוץ וביטחון. במידת הצורך תוגש עתירה לבג"צ לשב"כ לחקור את ההדלפות המסכנות את חיי החיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully