וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לביידן: אני רוצה עסקת חטופים, אבל כזו שתוכל לעבור בקבינט

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 19:51

בשיחת הטלפון ביניהם ביום ראשון אמר ראש הממשלה לנשיא שהדיווחים בתקשורת הישראלית, שלפיהם הוא לא רוצה עסקה, אינם נכונים. נתניהו הדגיש שישראל תהיה מוכנה לשחרר שלושה אסירים פלסטינים עבור כל חטוף, כמו בעסקה הקודמת. ביידן השיב: זה מו"מ. אולי תצטרכו לשחרר יותר

עדכון מהמרכז הרפואי שיב"א על שחרור החטופים/דוברות המרכז הרפואי שיב"א

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך שיחת הטלפון שלהם ביום ראשון כי "בניגוד לדיווחים ולפרשנויות בתקשורת הישראלית", הוא כן מעוניין בהשגת עסקה לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה. עם זאת, לפי נתניהו, היא צריכה להיות עסקה שתוכל לעבור בקבינט, כך לפי בכירים אמריקנים וישראלים שמעורים בתכני השיחה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטלפון, ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון. Lior Mizrahi/Getty Images, פייסבוק הבית הלבן, עיבוד תמונה
בכירים בממשל הטילו ספק ברצינות של רה"מ ובמוכנותו לעסקה./עיבוד תמונה, Lior Mizrahi/Getty Images, פייסבוק הבית הלבן

למה זה חשוב:

  • בכירים בממשל ביידן הטילו ספק בשבועיים האחרונים האם נתניהו אכן רציני במו"מ להשגת עסקה חטופים, או שלמעשה המשך פעולת צה"ל נגד חמאס ברצועה נמצאת במקום גבוה יותר בסדר העדיפויות שלו.
  • אחת ממטרות השיחה בין ביידן לבין נתניהו מבחינת הבית הלבן היתה להבהיר לראש הממשלה שהנשיא רוצה לראות את ישראל מנהלת מו"מ רציני כדי לנסות להשיג עסקה.
  • הלחצים של ביידן על נתניהו הובילו לכך שראש הממשלה שיגר היום משלחת בראשות ראש המוסד לשיחות בקהיר עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי בנסיון להביא לפריצת דרך במו"מ.
sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רכב של הצלב האדום מוביל חטופים ישראלים. רויטרס
שלושה אסירים על כל חטוף, כמו בפעם הקודמת. אחת מפעימות שחרור החטופים בנובמבר/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי נתניהו אמר לביידן כשעמדת חמאס רחוקה מאוד "מהתנאים הנדיבים" שגובשו, לטענתו, בפריז. הוא ציין כי בעסקה הקודמת ישראל הסכימה לתת יום הפוגה עבור כל 10 חטופים ששוחררו, כעת היא מסכימה לתת יום הפוגה עבור כל חטוף שישוחרר.
  • ראש הממשלה הדגיש בפני הנשיא כי הוא מוכן ללכת לעסקת חטופים, אף שהיא תעצור את הפעילות המבצעית של צה"ל - במיוחד בכל הנוגע לכניסה לרפיח. "אבל זה חשוב לנו אם זה אפשרי", אמר נתניהו לביידן.
  • נתניהו הדגיש כי ישראל תהיה מוכנה לשחרר שלושה אסירים פלסטינים עבור כל חטוף, כפי שעשתה בעסקה הקודמת, אבל לא תסכים לשחרור אלפי אסירים כפי שחמאס דורש. בכיר אמריקני ציין כי ביידן השיב שמדובר במו"מ, וכי ייתכן שישראל תצטרך לשחרר יותר אסירים מאשר בעסקה הקודמת.

מה הם אומרים:

  • בכיר אמריקני שמעורה בתכני השיחה אמר כי הדיון בין ביידן לנתניהו בנושא עסקת החטופים היה מפורט ועסק בכל האלמנטים שלה. "הנשיא עבד על הנושא הזה ללא הפסקה בחודש האחרון", אמר הבכיר האמריקני.
  • לדברי הבכיר האמריקני, סוגיית ה"מפתח" של שחרור אסירים פלסטינים תמורת חטופים ישראל נותרה נקודת מחלוקת מרכזית.
  • "ביידן ונתניהו לא דנו במהלך השיחה על עמדות ספציפיות בנושא מפתח האסירים, אלא על דרכים להתקדם בסוגיה הזו. הם הסכימו שדרישות חמאס בסוגיה הן 'נון-סטארטר'", אמר הבכיר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully