וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניהן של מועמדות למועצת העיר מושחתות באופן סדרתי: "לא למדו לקח ב-7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 18:22

בשבוע האחרון לפחות ארבע תמונות של מועמדות למועצת העיר ירושלים הושחתו בגרפיטי על פניהן מכל הקשת הפוליטית. "לא ניתן שישחירו את העשייה שלנו, לא אתן לירושלים לחזור אחורה" מסרה חגית משה, מועמדת הציונות הדתית. "יש שמרגישים מאוימים מנשים מצליחות במרחב הציבורי

הפגנות חרדים נגד נתיחת גופת נער בן 13 בירושלים, 07 בפברואר 2024/צילום: משטרת ישראל

שורת מקרי השחתה של תמונות נשים במרחב הציבורי מעלה תמונת מצב מדאיגה על העיר. בשבוע האחרון לפחות ארבע תמונות של מועמדות למועצת העיר ירושלים הושחתו בגרפיטי על פניהן - מכל הקשת הפוליטית בירושלים. ראשונות היו חברות רשימת התעוררות: מרים סלע, יערה שילה ונועה שלום, שפניהן רוססו בגרפיטי על שלט הקורא להצביע לרשימתן בבחירות.

"אני לא מאמינה שגם עכשיו, אחרי ה-7.10 על רקע המלחמה והעוצמה שנשים הפגינו בכל החזיתות, יש מי שמנסה להדיר בצורה מכוערת ואלימה נשים מהמרחב הציבורי", ביקרה מרים סלע, סגנית יו"ר תנועת התעוררות בירושלים שגם הגישה תלונה במשטרה נגד המעשה. "הגיע הזמן לעקור את התופעה הזאת מהשורש", אמרה. "אכיפה וענישה ביד קשה הם המינימום כדי לוודא שמקרה כזה לא יחזור על עצמו. לא יכול להיות שדור הנשים שבונות את מדינת ישראל, יצטרכו להמשיך להתעסק בניסיון להדיר ולהעלים אותן מהמרחב הציבורי".

הדרת נשים במרחב הציבורי. ינון שלום יתח
הדרת נשים במרחב הציבורי/ינון שלום יתח
הדרת נשים במרחב הציבורי. ינון שלום יתח
הדרת נשים במרחב הציבורי/ינון שלום יתח

אחריהן, גם חגית משה, סגנית ראש העיר ומועמדת הציונות הדתית שרבים רואים בה כשותפה לקידום האווירה הדתית בעיר - נפגעה מריסוס על שלט חוצות "בכיכובה". "לצערי נראה שישנם אנשים שעוד לא למדו את הלקח של ה-7 באוקטובר ומרגישים מאוימים מנשים מצליחות במרחב הציבורי", מסרה יו"ר הציונות הדתית. "לא ניתן שישחירו את העשייה שלנו, אני לא אתן לירושלים לחזור אחורה, אמשיך לפעול לאחדות בירושלים".

הבוקר, על שני אוטובוסים נוספים הושחתו בגרפיטי אדום ושחור פניהן של נשים במרחב הציבורי - הפעם ממפלגת הליכוד. יעל ענתבי, ראש רשימת הליכוד בירושלים ודלית גהן, מועמדת למועצת העיר נפגעו גם הן מהאקט האלים שמנסה להדיר נשים מהמרחב הציבורי. בתגובה להשחתה, השתיים מסרו לוואלה! כי מדובר במעשה פחדני שיש להוקיע. "כנראה שיש מי שחושש מאישה חזקה שעומדת בראש רשימת מח"ל", אמרו. "לא יעזור להם, אני בטוחה שאת התגובה ההולמת למעשה הזה הציבור ייתן בקלפי".

הדרת נשים במרחב הציבורי. ינון שלום יתח
הדרת נשים במרחב הציבורי/ינון שלום יתח
הדרת נשים במרחב הציבורי. ינון שלום יתח
הדרת נשים במרחב הציבורי/ינון שלום יתח

מתוך שורת המעשים הזו, יחד עם אירוע חטיפת הגופה בשבוע שעבר וההתפרעויות האלימות סמוך לרכבת הקלה - עולה כי האוכלוסיות הקיצוניות בעיר, שמתקוממות נגד הסדר הציבורי הקיים - חסרות הרתעה לחלוטין.

המשטרה ורשויות האכיפה, מעדיפות לנהוג בהן ביד רכה ולא מייצרות מספיק התרעה על מנת למגר את התופעה, כך למשל השחרורים הסיטונאים בבתי המשפט של מפירי סדר, הראיות הדלות שאוספים עליהם - ומעשי ההשחתה האלו, יחד עם הפגיעות היומיומיות בעיר - רק הולכים ומתגברים עם הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully