וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג הכריז על הענקת "אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית"

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 11:27

על רקע סיפורי הגבורה הרבים מאז אירועי 7 באוקטובר, החליט הרצוג לייסד לראשונה את האות. בראש הוועדה המיוחדת שתמליץ על המועמדים יעמוד היועמ"ש לשעבר אליקים רובינשטיין. הרצוג: "כוחות הגבורה של עמנו התפרצו בצורה מעוררת השתאות"

בווידאו: הרצוג: "הדיון נגד ישראל בהאג- עלילת דם" 28.01.24/מערכת וואלה!

נשיא המדינה יצחק הרצוג הכריז היום (שלישי) על הענקת "אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית", על רקע סיפורי הגבורה הרבים מאז אירועי 7 באוקטובר.

האות הייחודי יוענק לאחר החלטה של ועדה מקצועית הכוללת נציגים של הספרייה הלאומית ומוסד 'יד בן צבי' שתיקח חלק בתחקור המועמדויות.

"אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית" יוענק על ידי נשיא המדינה בטקס ממלכתי רשמי, לאזרחים שפעלו בגבורה יוצאת דופן תוך ערבות הדדית וחירוף נפש במטרה להציל חיי אדם, ואינם נמנים עם כוחות הביטחון השונים. כמו כן, ניתן יהיה להעניק את האות גם למי שאינו בין החיים, ובנוסף, לוועדה המייעצת תינתן האפשרות להחריג אזרחים שזכו להכרה כאנשי ביטחון בהתאם לשיקול דעתם של חברי הוועדה.

הרצוג: "הדיון נגד ישראל בהאג - עלילת דם". מערכת וואלה!, אתר רשמי
הרצוג/אתר רשמי, מערכת וואלה!

הנשיא קבע שבראש הוועדה המייעצת שתמליץ בפני הנשיא על המועמדות והמועמדים הראויים לקבלת האות, יעמוד השופט בדימוס, הפרופסור אליקים רובינשטיין, לשעבר המשנה לנשיאת בית המשפט העליון. עוד יהיו חברים בוועדה - ליאורה מינקה, יו"ר תנועת אמונה לשעבר ויושבת ראש תיאטרון הקאמרי, פרופסור יפעת ביטון נשיאת המכללת האקדמית 'אחווה', אלוף (מיל') מוטי אלמוז לשעבר ראש אגף כוח-אדם בצה"ל, תת אלוף (במיל), ד"ר עלא אבו-רוכן, פרופ' מונא ח'ורי, סגנית נשיא האוניברסיטה העברית לאסטרטגיה ומגוון ואיל גבאי, יו"ר מוסד 'יד בן צבי', לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

הרצוג אמר: "אפילו בעת שנחשפנו ללבה רותחת ומזעזעת של טרור ושנאה תהומית שניתכו עלינו, היינו עדים לתעצומות הנפש, הגבורה, החוסן והחמלה שבנו אותנו כעם גם בשעותינו החשוכות ביותר. כוחות הגבורה של עמנו התפרצו בצורה מעוררת השתאות. מעשי גבורה אלו, אשר נעשו על ידי אזרחיות ואזרחים ישראלים מן השורה, שפעלו בזמן אמת תוך סיכון ממשי של חייהם, מתוך תחושה של אחדות גורל וערבות הדדית ובמטרה להציל חיי אדם - הם העומדים בבסיס החלטתי לייסד ולהעניק את 'אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית'. כפי שנכתב במסכת סנהדרין 'כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully