וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ' שהכירה את הנאשם בהתחזות לקצין: "גיליתי שהוא שיקר - איך גורמי הביטחון לא?"

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 4:10

בראיון לוואלה! אמרה מ' שלא הופתעה מזהות הנאשם בהתחזות לקצין באחת הפרשות הביטחוניות החמורות ביותר בתולדות המדינה. "אחרי בדיקה שעשיתי עליו בתוך 24 שעות הצלחתי לזהות מיהו בדיוק", אמרה. "עשיתי כל מה שיכולתי להתריע מפניו, לא חושבת שניתן היה מה לעשות מעבר"

בווידאו: תקיפת צה"ל בדרום לבנון 11.02.24/דו"צ, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר לפרסם היום (שני) חלקים נוספים מכתב האישום נגד אדם שהתחזה לקצין והצליח להשיג מידע סודי, באחת הפרשות הביטחוניות החמורות ביותר שהיו בתולדות המדינה. החשוד הצליח לשים את ידיו על ידיעות סודיות על סדרי כוחות הביטחון, אמצעים קיימים בשימוש צה"לי, אמצעים חסרים, הסברים על יכולות מסוווגות ועוד.

בשיחה בלעדית עם וואלה!, מ' שהכירה את הנאשם בהתחזות לקצין, לא הופתעה כלל מההתסבכותו בפרשייה כה חמורה. "הוא מואשם עכשיו בדברים מאוד חמורים. ברור שאם הייתי יודעת, לו לרגע, שהוא מתעסק בדברים כאלה הייתי מדווחת מיד. אבל כן הופתעתי מחומרת האשמות אבל לא הופתעתי שהוא חלק ממשהו מפוקפק".

סרן במיל' א', מפקד צוות ביחידת מגלן במהלך מלחמת לבנון השנייה. ראובן קסטרו
למצולם אין קשר לכתבה./ראובן קסטרו

מ' טוענת כי הכתובת היתה על הקיר, והיא הופתעה מגורמי הביטחון שלא עלו עליו קודם. "בוא נגיד שזה שהבנאדם לא דובר אמת לא הפתיע אותי", אמרה. "זה שהוא ניסה להכנס למקומות שהוא לא מורשה להכנס אליהם לא הפתיע, מה שכן הפתיע זה לאן הוא הצליח להגיע. לא הוא הפתיע אלא גורמי הביטחון של מדינת ישראל. אני, אחרי בדיקה שעשיתי עליו בתוך 24 שעות הצלחתי לזהות מיהו בדיוק".

מ' הופתעה שלחשוד לא נערך בדיקות בשום מקום אליו הגיע, וטענה כי התריעה מפניו לגורמים הרלוונטים. "איך גורמי הביטחון לא עשו עליו בדיקה ביטחונית אלמנטרית שאני לבד עשיתי? אני גיליתי שהוא שיקר ולא אמין", אמרה מ'. "מה שהוא עשה לא עמד ברף הפלילי, תפסתי אותו פשוט בשקר. ועשיתי כל מה שיכולתי להתריע מפניו. לא חושבת שניתן היה מה לעשות מעבר לכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרכז האש בפיקוד דרום. דובר צה"ל
נכנס למקומות הסודיים ביותר. אילוסטרציה/דובר צה"ל

"אני לא פסיכולוגית ואני אומרת את זה בזהירות המתבקשת", אמרה. "אדם שיודע לבוא, לנסות ולהתחבר לכל מיני אנשים וגורמים, וכרגע מנסים להגיד שהוא לא כשיר? צריך לבדוק את נושא הזה. מצפה מגורמי הביטחון שאם אני פעלתי בזהירות המתבקשת אז איך שהוא לא עבר בדיקת אמינות שאני עשיתי? איך הוא עבר בדיקת אמינות של גורמי הביטחון של מדינת ישראל ועוד בעת מלחמה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully