וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של המתנחל שנפגע מהסנקציות הבריטיות: "הוא בכלל לא יודע, הוא נלחם בחאן יונס"

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 17:10

בשיחה עם וואלה!, אמר נעם פדרמן כי בנו "לפני כחודש נפצע מ-RPG, פונה לבית חולים החולים ורץ כמובן לשרת בחזרה". בן גביר תקף את ארגוני השמאל: "שיתוף פעולה עם ה-BDS, במסגרתו מחבקים את הטרוריסטים ומאשימים את הקרבנות"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי שבריטניה הודיעה כי תטיל סנקציות על ארבעה מתנחלים ישראלים שנהגו באלימות נגד פלסטינים ביהודה ושומרון - מגיב על ההחלטה נעם פדרמן, אביו של עילאי פדרמן, אחד מארבעת המתיישבים שעליהם הוטלו הסנקציות. "הוא בכלל לא יודע על זה", אומר האב בשיחה עם וואלה!, "הוא נמצא כרגע בלחימה בחאן יונס כמפעיל D9, לפני כחודש הוא נפצע מ-RPG בחירבת א-חזעה, פונה לבית חולים ורץ כמובן לשרת בחזרה, להילחם באויב ולהחזיר חטופים".

פדרמן אמר כי הוא לא מתרגש מהסנקציות הבריטיות, והאשים ארגוני שמאל ישראליים שלדבריו דחפו להטלתן. "מה שחמור פה זה שהכל יוזמה של ארגוני שמאל אנרכיסטים, זה לא בא באמת מבריטניה וגם לא מביידן", טען, "גם ינון לוי, החתן שלי, מופיע ברשימה. הכל מגיע מהשמאל הקיצוני, משמגיעים לאיזור יהודה ושומרון, תוקפים חיילים, תוקפים מתיישבים, מתסיסים ואחרי זה רצים להתלונן. ראיתי את הנימוקים לסנקציות, זה שטויות במיץ עגבניות, הוא חייל בשלוש שנים האחרונות, מתי בדיוק הוא תקף ערבים?".

ראש ממשלת בריטניה היוצא דיוויד קמרון בנאום פרידה בבית הנבחרים. לונדון, 13 ביוני 2016. רויטרס
תקף את המתנחלים ואמר כי הם גורמים לאי יציבות ביהודה ושומרון. שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון/רויטרס

עוד התייחס פדרמן לסנקציות על המתנחל ינון לוי והתגייסות הציבורית מאז פרסום ההחלטה על הקפאת חשבון הבנק. הוא ציין כי למעלה מחצי מיליון שקלים נאספו עד כה במימון המונים עבורו. "הוא קיבל תמיכה מכל הארץ", אמר. "אפילו שמאלנים התקשרו ואמרו לי 'התערבות מצד ארצות הברית אנחנו לא מקבלים".

הסנקציות החדשות יוטלו על מתנחלים ישראלים שתקפו באלימות פלסטינים בגדה המערבית. הסנקציות כוללות מגבלות כלכליות ומגבלות מסע, ונועדו להיאבק באלימות המתמשכת של מתנחלים שמאיימת על היציבות בגדה המערבית. שר החוץ הבריטי התחייב "להטיל אחריות על אלו שחותרים תחת הסיכויים לשלום".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב גם הוא על הסנקציות הבריטיות, ולדבריו הצו חושף בלבול מוסרי חמור. "לא שמענו על צו שהוציאו הבריטים נגד אלפי תושבים עזתים שנטלו חלק בטבח, באונס ובביזה נגד יהודים", אמר בן גביר. "מנגד מנסים הבריטים לייצר דה לגיטימציה להתיישבות ולמתיישבים הגיבורים, המחרפים את נפשם מתחילת המלחמה במאבק מול אויב שקם לבצע טבח בגברים, נשים וילדים - אך ורק בשל היותם יהודים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באירוע לציון "חודש ההיסטוריה השחורה" בבית הלבן. 7 בפברואר 2023. רויטרס
הנשיא הראשון שהחל להפעיל סנקציות נגד מתנחלים אלימים. ג'ו ביידן/רויטרס

בן גביר טען כי הסנקציות מגיעות מתנועות שמאל קיצוניות, ללא הליך משפטי. "הניסיון לפגוע במתיישבים יקרים, בתוכם - לוחם צה"ל שנפצע וחזר להילחם ברצועת עזה, ואח שכול - היא שיתוף פעולה עם ה-BDS, במסגרתו מחבקים את הטרוריסטים ומאשימים את הקרבנות", אמר. "כל זאת ללא הליך משפטי בסיסי, רק על בסיס רשימות חיסול של תנועות שמאל קיצוניות. אנו לא נירתע מתמיכה במתיישבים המסורים הללו, שכל חטאם הוא - סירובם להיכנע לטרור".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, תקף גם הוא את "ארגוני השמאל" לשטענתו עומדים מאחורי ההגבלות. "הסנקציות של בריטניה על עוד ארבעה תושבים, ביניהם אח שכול, ועוד תושב שנלחם בגבורה בעזה בזו השעה הן בזויות שממחישות את עוצמת כדור השלג שממנו התרענו", אמר נאמן.

"המצב האבסורדי שארגוני השמאל האנרכיסטים מממשיכים לכבוש את השגרירויות הזרות לא יכול להימשך. לא ייתכן שתושבי מדינת ישראל ימשיכו להיפגע מעלילות דם שלהם. אנו שבים ודורשים מראש הממשלה ומשר החוץ, לשים בסדר עדיפויות גבוה את הטיפול במחדל המדיני והסברתי הזה ולפעול מול ארצות הברית ובריטניה לביטול סנקציות הזויות אלו".

שגרירות בריטניה בישראל, תל אביב, 10 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
שגרירות בריטניה בישראל/ראובן קסטרו

האנשים שעליהם יוטלו הסנקציות ופירוט הסיבות לכך על פי הודעת משרד החוץ הבריטי:

  • משה שרביט - "מתנחל קיצוני שאיים, הטריד ותקף רועים פלסטיניים ואת משפחותיהם בעמק הירדן. באוקטובר 2023 אחת הקהילות הפלסטיניות, שבה 20 משפחות, נמלטה לאחר ששרביט תקף את התושבים והודיע להם שיש להם חמש שעות להתפנות".
  • ינון לוי - "מנהיג מאחז "חוות מיתרים" שהוקם ב-2021, ומתנחלים שמתגוררים בו השתמשו באלימות גופנית ובהשחתת והרס רכוש כדי לעקור קהילות פלסטיניות כולל את הקהילה בח'ירבת זאנותא באוקטובר 2023.
  • צבי בר יוסף - "מתנחל שמנהיג את מאחז "חוות צבי", שמאז הקמתו ב-2018 השתמש באיומים ובאלימות כלפי תושבים פלסטיניים מקומיים, לרבות איומים באקדח, פעמיים, על משפחות צעירות שערכו פיקניק".
  • עילי פדרמן - "היה מעורב במספר רב של תקריות נגד רועי צאן פלסטינים בגבעות של דרום הר חברון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully