וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשל ביטחוני חמור: נהג ישראלי הצליח לחצות את הגבול לרצועת עזה - ונסע קילומטר עד שנעצר

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 17:49

גורמי ביטחון מתחו ביקורת חריפה על כוחות אוגדת עזה, בטענה כי התקרית החמורה מעידה על חוסר סדר בגבול, פערים בתצפיות ובבקרה על המעבר בגבול. הם הוסיפו כי סביב הגדר מתנהלת "תיירות מלחמה", שחלקה מתבצעת בחסות הצבא של אזרחים שמגיעים לראות חיילים ואת שדה קרב

בווידאו: תקיפת צה"ל בדרום לבנון 11.02.24/דו"צ, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אזרח ישראלי נכנס אתמול (ראשון) עם רכבו לשטח רצועת עזה - והצליח לחדור כקילומטר לתוך שטח הרצועה לפני שנעצר והוחזר לשטח המדינה. הנהג הצליח לחצות את קו הגדר כשנסע ברכב עם לוחית רישוי צהובה.

גורמי ביטחון מתחו ביקורת חריפה על אוגדת עזה, בטענה התקרית החמורה מעידה על חוסר סדר בגבול, פערים בתצפיות ובבקרה על המעבר בגבול. כמו כן, אמרו הגורמים כי סביב הגדר מתנהלת "תיירות מלחמה" שחלקה מתבצעת בחסות הצבא וחלקה באופן עצמאי והיא כוללת אזרחים שמגיעים לראות חיילים, את רצועת עזה ומראות משדה הקרב.

חרבות ברזל, כוח צה"ל בגבול עזה, 1 בנובמבר 23. רויטרס
חרבות ברזל, כוח צה"ל בגבול עזה, 1 בנובמבר 23/רויטרס

מנהלת קו התפר והגדר בפיקודו של תא"ל ערן אופיר בליווי כוחות הנדסה של פיקוד הדרום ואוגדת עזה פועלים בשלושה מאמצים עיקריים מאז ה-7 באוקטובר. הראשון, נועד לתקן את הגדר שנפגעה בעשרות נקודות על ידי מחבלי חמאס, הג'יהאד האסלאמי והמון אזרחים פלסטינים. עד כה תוקנה מרבית הגדר. המאמץ השני כולל בניית מרחב חיץ מקו גדר ועד קו הבתים הראשון ברצועה והצבת מכשולים.

חלק מהמאמץ כולל השמדת בתים פלסטינים ששימשו בעבר את פעילי הטרור לעמדות צליפה, שיגור טילי נ"ט, חמ"לים, איסוף מודיעין והפעלת מערכות. גורמים בפיקוד הדרום טוענים כי חלק מהתהליך ההנדסי בשטח חוזר על טעויות עבר ונדרש לשדרג את המכשול, קו הגדר ומרחב החיץ כדי למנוע אירועי טרור בעתיד. "יש רצון בצה"ל לתקן במהירות את הקיים בשטח ומצד שני חשוב להשקיע את השקל הראשון רכיבי ביטחון טובים יותר. עם תפיסה טובה יותר", מסר אחד מהם.

דובר רבות על כך שאחרי הפיגוע בגבול מצרים, בו נרצחו שלושה לוחמים על ידי שוטר מחבל מצרי, האלוף נמרוד אלוני שהיה מפקד אוגדת עזה והיה חלק מאותה תפיסה שנכשלה באוגדת עזה, יציג תפיסה חדשה להגנת גבולות. "התחום הזה לא ברור, לא סוכם בצורה יסודית, ולכן ממשיכים להשקיע בעוד מאותו דבר כמו בעבר כמי שרוצים להיכשל פעם נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully