וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר הברז: היקף הוצאות המעון הרשמי והפרטי של רה"מ יחויב באישור גורם בלתי תלוי

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 21:27

המשנה ליועמ"שית, ד"ר גיל לימון, שלח מכתב אל מנכ"ל משרד רה"מ בו נכתב כי יהיה פיקוח על היקף ההוצאות מימון מעונות ראש הממשלה כמו בעבר, בניגוד למה שהיה עד כה כשההוצאות אושרו אך ורק על ידי מנכ"ל משרד רה"מ - יוסי שלי. "ההוצאות חייבות להיעשות בחיסכון ויעילות"

בית ראש הממשלה אחרי השיפוץ , רחוב בלפור, שכונת רחביה, ירושלים. 9 בפברואר 2023/דוברות רוה"מ

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, שלח מכתב אל מנכ"ל משרד ראש הממשלה בו החזיר את השליטה על היקף וסוג ההוצאות הנדרשות לתפעול המעון הרשמי והפרטי של ראש הממשלה לאישורו של חשב משרד ראש הממשלה. החלטה זאת אומרת כי יהיה פיקוח על ההוצאות, בניגוד למה שהיה עד כה כשההוצאות אושרו אך ורק על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה - יוסי שלי. עוד במכתב ציינה ד"ר לימון כי הוצאות מימון מעונות ראש הממשלה חייבות להיעשות בחיסכון ויעילות.

המכתב נשלח אל מנכ"ל משרד ראש הממשלה לאחר שבחודש מרץ האחרון שינתה ועדת הכספים של הכנסת את הכללים בדבר מימון הוצאות ראש הממשלה והשרים. תיקון זה לקח את השליטה על פיקוח ומימון הוצאות מעונות ראש הממשלה מידי פקידים בכירים במשרד ראש הממשלה, והעביר אותה לידי מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי. בניגוד לגורמים אלה - ובהם חשב משרד רה"מ, היועמ"שית וסמנכ"ל המשרד - מחזיק מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי במשרת אמון, שתלויה אך ורק בראש הממשלה.

בעקבות כך, הוגשה עתירה לבג"ץ באמצעות עורכי הדין גלעד שר וגלעד ברנע מהתנועה הדמוקרטית האזרחית שתוקפת את שינוי הכללים.

מעון ראש הממשלה בבלפור, 18 ביוני 2021. נתי שוחט, פלאש 90
מעון ראש הממשלה בבלפור/פלאש 90, נתי שוחט

עוד עולה מהמכתב של לימון, כי יש לפרש את השינוי בכללים באופן בו ההוצאות יתנהלו באופן ראוי ומידתי. "על הוצאות מעונות ראש הממשלה חולשות נורמות על שעניינן התנהלות ציבורית ראויה, מידתיות, סבירות, חיסכון ויעילות בשימוש של נבחרי ציבור בכספי הציבור", כתב. "זאת, בין שלגבי הוצאה מסוימת קבע הסדר מפורש ובין שהיא נעשית על בסיס הסדר כללי, ואף בהיעדר הסדר. לגבי הוצאות אלה יש לפעול בשקיפות וברגישות ציבורית שיבטיחו את אמון הציבור בנבחריו".

בסיום מכתבו לימון מבהיר כי רעיית רה"מ תהיה זכאית למימון הוצאותיה אך ורק עם היא התלוותה לתפקיד רשמי של רה"מ: "מימון ממשלתי להוצאות של רעיית ראש הממשלה (לרבות הוצאות אירוח ותיעוד) אפשרי אך ורק מקום שבו השתתפותה באירוע נלווית להשתתפותו של ראש הממשלה עצמו או כאשר הדבר עשה כחלק מתפקידו של ראש הממשלה", כתב. "ההחלטה לא מעניקה מעמד עצמאי לרעיית ראש הממשלה, ולא ניתן לממן מכוחה הוצאות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully