וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה הטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים אלימים בגדה המערבית

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 15:00

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון הודיע על סנקציות חדשות יוטלו על מתנחלים ישראלים אלימים שתקפו פלסטינים בגדה המערבית. הסנקציות כוללות מגבלות כלכליות ומגבלות מסע, ונועדו להיאבק באלימות המתמשכת של מתנחלים שמאיימת על היציבות ביהודה ושומרון

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, הודיע היום (שני) כי בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים ישראלים אלימים, שהפרו את זכויות האדם של קהילות פלסטיניות בגדה המערבית. הסנקציות החדשות יוטלו על מתנחלים ישראלים שתקפו באלימות פלסטינים בגדה המערבית. הסנקציות כוללות מגבלות כלכליות ומגבלות מסע, ונועדו להיאבק באלימות המתמשכת של מתנחלים שמאיימת על היציבות בגדה המערבית. שר החוץ הבריטי התחייב "להטיל אחריות על אלו שחותרים תחת הסיכויים לשלום".

ראש ממשלת בריטניה היוצא דיוויד קמרון בנאום פרידה בבית הנבחרים. לונדון, 13 ביוני 2016. רויטרס
ראש ממשלת בריטניה היוצא דיוויד קמרון בנאום פרידה בבית הנבחרים. לונדון, 13 ביוני 2016/רויטרס

משרד החוץ הבריטי מסר כי שניים מבין אלו שיוטלו עליהם הסנקציות היום - משה שרביט ויינון לוי - פגעו גופנית בחודשים האחרונים בבני אדם, איימו על משפחות באיומי אקדח, והשחיתו רכוש במסגרת מאמץ מחושב וממוקד שנועד לעקור קהילות פלסטיניות. אחד המאחזים הבלתי חוקיים, שהוקם על ידי צבי בר יוסף, תואר על ידי תושבים פלסטינים מהאזור כ"מוקד של הפחדה ואלימות שיטתיות".

הצעדים שננקטים היום יטילו מגבלות כלכליות נוקשות וכן מגבלות מסע נוקשות על אלו שמבצעים את הפעולות הללו. הסנקציות הללו באות בעקבות הודעת שר החוץ הבריטי בדצמבר האחרון לפיה בריטניה מתכננת לאסור על אלו האחראים לאלימות מתנחלים להיכנס לשטחה ולהבטיח שהמדינה לא תוכל לשמש בית לאלו שמבצעים מעשים בלתי מקובלים שכאלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באירוע לציון "חודש ההיסטוריה השחורה" בבית הלבן. 7 בפברואר 2023. רויטרס
הנשיא הראשון שהחל להפעיל סנקציות נגד מתנחלים אלימים. ג'ו ביידן/רויטרס

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון אמר כי אותם מתנחלים היו מעורבים באלימות קשה, ושבריטניה לא יכולה לקבל את התנהגות אותם מתנחלים ללא ענישה. "הסנקציות שמוטלות היום מטילות מגבלות על המעורבים בכמה מהפרות זכויות האדם המזעזעות ביותר", אמר קמרון. "עלינו להיות ברורים לגבי מה שמתרחש כאן. מתנחלים קיצוניים מאיימים על פלסטינים, לעיתים איומים בנשק, ומגרשים אותם בכוח מהאדמה שחוקית שייכת להם. זו התנהגות בלתי חוקית ובלתי מקובלת".

קמרון הפנה אצבע מאשימה כלפי ממשלת ישראל, ואמר כי אי טיפול בבעיה גורם לערעור היציבות באזור. "על ישראל לפעול באופן משמעותי יותר כדי לעצור אלימות מתנחלים", אמר. "פעמים רבים רבות מדי אנחנו רואים שהתחייבויות שניתנו ומטלות שניתנו אינן ממולאות ואינן מבוצעות עד הסוף. מתנחלים קיצוניים שמסמנים אזרחים פלסטינים כמטרות ותוקפים אותם, חותרים תחת הביטחון והיציבות באזור, הן עבור הישראלים והן עבור הפלסטינים".

שגרירות בריטניה בישראל, תל אביב, 10 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
שגרירות בריטניה בישראל/ראובן קסטרו

האנשים שעליהם יוטלו הסנקציות ופירוט הסיבות לכך על פי הודעת משרד החוץ הבריטי:

  • משה שרביט - "מתנחל קיצוני שאיים, הטריד ותקף רועים פלסטיניים ואת משפחותיהם בעמק הירדן. באוקטובר 2023 אחת הקהילות הפלסטיניות, שבה 20 משפחות, נמלטה לאחר ששרביט תקף את התושבים והודיע להם שיש להם חמש שעות להתפנות".
  • ינון לוי - "מנהיג מאחז "חוות מיתרים" שהוקם ב-2021, ומתנחלים שמתגוררים בו השתמשו באלימות גופנית ובהשחתת והרס רכוש כדי לעקור קהילות פלסטיניות כולל את הקהילה בח'ירבת זאנותא באוקטובר 2023.
  • צבי בר יוסף - "מתנחל שמנהיג את מאחז "חוות צבי", שמאז הקמתו ב-2018 השתמש באיומים ובאלימות כלפי תושבים פלסטיניים מקומיים, לרבות איומים באקדח, פעמיים, על משפחות צעירות שערכו פיקניק".
  • עילי פדרמן - "היה מעורב במספר רב של תקריות נגד רועי צאן פלסטינים בגבעות של דרום הר חברון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully