וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר הודיע כי לא ישלח נציג ממשרדו לדיון על כלי ירייה: "חווים יחס משפיל"

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 20:37

השר לביטחון לאומי, שאמון על הרישוי לכלי ירייה, נימק את החלטתו זו במכתב ששיגר ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ מיקי לוי, ובה סקר מספר מקרים בהם לכאורה קיבלו הנציגים יחס מזלזל. בתגובה כתב לו לוי כי הוא כופר בטענותיו, וכי הדיון יתקיים כמתוכנן

עימות בין השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לבין יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי מ"יש עתיד" סביב הדיון בנושא רישוי כלי יריה, שאמור להתקיים הבוקר (שני) בכנסת. הרקע למתיחות בין השניים הינה עתירה שהוגשה לבג"ץ בנושא כלי הירייה, המבוססת על אמירות שעלו בדיונים של הוועדה עצמה. בעקבות זאת, בן גביר הודיע כי הוא לא מוכן לשלוח את נציגיו לדיון.

במכתב ששיגר בן גביר ללוי בסוף השבוע, הוא כתב שנציגי משרדו לא יגיעו לדיון בוועדה, זאת נוכח מה שהוא כינה ייחס משפיל: "לצערי הרב נציגי המשרד זכו ליחס לא מכבד, לעיתים משפיל, ומעל הכל פוליטי ולא מקצועי".

הוא המשיך ומנה מספר דוגמות למה שכינה "יחס משפיל": "כך לדוגמה, ביחס לבנות השירות המדהימות, שעושות עבודת קודש בתפקידי ביטחון מסווגים, קבעת כי הן לא כשירות לבצע עבודה של פקיד רישוי כי 'הן צעירות, הן עדיין לא חוו את חוויית החיים - אני אומר לך, זו היא טעות קונספטואלית, אסור שזה יקרה'; וכך לדוגמה, לא אפשרתם כלל לנציגת הייעוץ המשפטי של המשרד לדבר, כשאפילו אתה נאלצת פעם אחר פעם לבקש מחברי הכנסת מסיעתך לאפשר לה לדבר; כך לדוגמה, הטלתם רפש בעבודת הייעוץ המשפטי תוך שטענתם כי 'הגניבו לכם מתחת לאף תיקון בהצעת החוק הממשלתית'; כך ביחס לעו"ד דוד בבלי, יועץ החקיקה בלשכתי, הכרזתם שהוא 'פרחח', דרשתם לשלול ממנו את אפשרות הכניסה לכנסת; וכך לדוגמה כיניתם את עובדי לשכת השר 'חבורה של עבריינים שהשתלטו על המשרד הזה'; ועוד ועוד". כתב השר בן גביר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
לא יישלח נציג מהמשרד לדיון. בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל
מיקי לוי בוועדה לביקורת המדינה בנושא רישוי כלי נשק, הכנסת. 18 בדצמבר 2023. נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
כפר בטענות. לוי/דוברות הכנסת, נעם מושקוביץ

מנגד, אמש הסתפק ח"כ לוי בשיגור מכתב לאקוני לשר בן גביר, בו הוא כתב: "אני כופר בטענות האמורות במכתבך, והדברים אינם נכונים כלל ועיקר. מחר הדיון יתקיים כפי שנקבע ויעסוק בנושא רישוי כלי הירייה, ולא תהיה התייחסות לנושאים הנידונים בעתירה כאמור. אני מבקש ממך לשלוח את אנשי המקצוע הרלוונטיים לדיון".

בחודש דצמבר פורסם כי מנהל אגף כלי הירייה במשרד לביטחון לאומי, שהודיע על התפטרותו ברקע הביקורת על הכאוס ששורר באגף, ביקש שיבוץ בתפקיד סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד. אולם לאחר מכן הוא עזב את המשרד, כך שכעת יש ממלא מקום במשרד לנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully