וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלאפל המיתולוגי חזר לפעול בקריית שמונה: "אם לא הייתי פותח - היו צריכים לאשפז אותי"

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 14:02

במשך 4 חודשים נותר דוכן "פלאפל עמר" סגור בשל המלחמה. אמש החליט שמעון עמר לחזור מ"גלות תל אביב" לעיר הצפונית, ניקה את העסק, הכין את התערובת ומכר בשעה 10:00 את מנת הפלאפל הראשונה: "הרגשתי שאני מתחרפן והחלטתי שזהו, מקווה שנחזור לחיים נורמליים"

קו 5 בקרית שמונה ממשיך לפעול/אלי אשכנזי

ארבעה חודשים אחרי שתושבי קריית שמונה פונו מבתיהם והתפזרו למגורים זמניים ברחבי הארץ, החליט אתמול (ראשון) שמעון עמר לשוב לעיר ולפתוח את דוכן הפלאפל שלו. אמש חזר מתל אביב ונכנס לביתו, שטף אותו והלך לישון. הבוקר הוא קם, נסע לדוכן הפלאפל, ניקה וסידר אותו, הכין תערובת פלאפל וסלטים, טיגן שמן ובסביבות השעה 10:00 הגיע לקוח ראשון לקנות מנה פלאפל.

"אם לא הייתי פותח הבוקר, היו צריכים לקחת אותי ולאשפז אותי במזרעה", הסביר עמר מה דחף אותו לחזור הביתה ולפתוח את העסק שלו. "פלאפל עמר" הוא מהעסקים הוותיקים בקריית שמונה ועסק המזון הוותיק בעיר. את הדוכן פתח אליהו עמר, אביו של שמעון, בשנות ה-50 של המאה הקודמת. בשנים האחרונות נכנס לעבוד בעסק גם בן הדור השלישי של המשפחה - נדב אליהו, בנו של שמעון.

שמעון עמר בדוכן הפלאפל שלו בקריית שמונה. ללא, מערכת וואלה
שמעון עמר עומל על כדורי הפלאפל/מערכת וואלה, ללא

המקום הפך לאחד המקומות המזוהים עם העיר נוכח העובדה שמדי מערכת בחירות לכנסת, המתמודדים לראשות הממשלה מקפידים לבקר בדוכן ולהצטלם ליד עמר כשהם נוגסים בפיתה עם כדורי פלאפל. בשנים שמפלגת העבודה הייתה בשלטון ונטועה חזק גם בקרית שמונה, למפלגה גם היה סניף פעיל בקריית שמונה שניצב מול "פלאפל עמר". שמעון נחשב לאורך שנים מזוהה עם המפלגה, בכיריה שהיו מגיעים לביקורים בעיר היו מקפידים להיכנס ולסעוד אצלו. עם השנים, גם פוליטיקאים מחלקים אחרים בקשת הפוליטית התחילו לפקוד את המקום ולתעד את הביקורים.

מאז שהחלה המלחמה באוקטובר גם בחזית הצפון ועם פינוי תושבי קריית שמונה, גם עמר סגר את העסק ועבר ל"גלות תל אביב". "לא יכולתי להישאר בתל אביב אפילו יום אחד נוסף", הוא סיפר. "הרגשתי שאני מתחיל להתחרפן שם, מחוץ לקריית, שמונה ובלי לקום כל בוקר לעבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שמעון עמר בדוכן הפלאפל שלו בקריית שמונה. ללא, מערכת וואלה
שמעון עמר בדוכן הפלאפל שלו בקריית שמונה/מערכת וואלה, ללא

לדבריו, מאז הפינוי הוא היה מגיע מדי שבוע לביקור בקריית שמונה ואחר כך חוזר לתל אביב. "החלטתי שזהו, אני חוזר לקריית שמונה, נשאר בבית ופותח את הפלאפל. חבר שלי עוזר לי", הוא הוסיף בעוד אשתו עובדת בתל אביב עם המפונים ונשארה במרכז. "מהבוקר אנשים כבר התחילו לבוא, הם חיכו לי. מקווה שבקרוב נחזור לחיים נורמליים", אמר עמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully