וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזיקו ידיים עד הסוף: ר"מ הולנד לשעבר ורעייתו עברו יחד המתת חסד בגיל 93

דריס ואן אכט הקתולי, שכיהן בתפקיד בין 1977 ל-1982, ורעייתו יוג'יני היו נשואים 70 שנה, והחליטו לסיים את חייהם יחדיו: "הם היו חולים מאוד, אך לא יכלו ללכת אחד בלי השנייה". מותם מגיע על רקע עלייה ב"המתות חסד זוגיות" במדינה

בווידאו: דרמה בהולנד: מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס ניצח בבחירות/רויטרס

ראש ממשלת הולנד לשעבר, דריס ואן אכט ורעייתו יוג'יני, עברו בשבוע שעבר המתת חסד משותפת, בגיל 93. הזוג היו נשואים במשך 70 שנים, ולהם היו ארבעה ילדים.

ואן אכט, נוצרי קתולי, כיהן כראש ממשלת הולנד בין 1977 ל-1982. הוא היה מנהיגה הראשון של מפלגת העם הנוצרית-דמוקרטית מהימין-מרכז, אך במרוצת השנים חל מהפך בעמדותיו והוא עבר לשמאל. בתקשורת המקומית תואר כאדם קתולי שתמיד בחר בדרכו שלו - יחד עם רעייתו, שאותה כינה תמיד "הבחורה שלי".

מותם הוכרז על ידי פורום הזכויות, ארגון פרו-פלסטיני שהקים ואן אכט בשנותיו המאוחרות, שאמר כי הם היו "יד ביד" עד הרגע האחרון. מנהל הפורום, ג'ררד יונקמן, אמר לערוץ NOS כי השניים היו מאוד חולים, "אבל לא יכלו להיות אחד בלי השנייה". ואן אכט מעולם לא התאושש משבץ מוחי שעבר ב-2019.

ראש ממשלת הולנד לשעבר דריס ואן אכט ואשתו יוג'יני, 1983. רויטרס
ביחד עד הסוף. דריס ואן אכט ואשתו יוג'יני/רויטרס

מותם הוא חלק ממגמה הולכת וגוברת בהולנד של מה שמכונה "המתת חסד זוגית". אלק סווארט, דוברת של ארגון הממלא כאלף בקשות להמתת חסד בהולנד מדי שנה, אמרה כי הבקשה של הזוג נבחנה מול הדרישות הקפדניות של כל אחד מאשר יחד. "העניין בכך גובר, אבל זה עדיין נדיר", אמרה. "זו הזדמנות טהורה ששני אנשים עם סבל בלתי-נסבל, ללא סיכוי להקלה, ובאותו זמן שניהם רוצים המתת חסד".

המתת חסד חוקית בהולנד מאז 2002 עבור שישה מצבים, בהם "סבל בלתי נסבל, ללא סיכוי להקלה", ו-"משאלה עצמאית ארוכת שנים למוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully