וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך בין כנופיות ושותפות שהתפרקה: כך הפכה פתח תקווה לעיר מלחמה

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 22:49

לפי גורמים שמעורים בפרטים, סכסוך בין עבריינים מקומיים ואנשי עסקים מתחום הנדל"ן הפך את העיר ל"שטח אש". כעת, השלכת רימוני רסס, פיצוצי מטענים, ירי לבתים וחיסולים הפכו לשגרה של חלק מתושבי העיר. "אני גר פה 4 שנים, רק בחודשים האחרונים זה התחיל"

השלכת רימוני רסס, פיצוץ מטעני חבלה ואירועי ירי לעבר בתים נהיו חלק מהשגרה בעיר פתח תקווה במהלך החודשים האחרונים. סכסוך בין כנופיות מקומיות הביא לסדרת אירועי אלימות המתרחשים מידי ערב ומאמללים את תושבי העיר. העימות הגיע עד לכדי חיסול של יוסי סרוסי, צעיר בשנות ה-20, בפיצוץ רכב שהתרחש בשבוע שעבר ברחוב זאב ברנדה בעיר.

"יש פה עבריינים שמסתובבים וגרים ברחוב שלי", אמר תושב הרחוב בו אירע הפיצוץ בשיחה עם וואלה. "אני גר פה כבר ארבע שנים ולא היה פה כלום, ובחודשים האחרונים התחילו כל האירועים האלה. רק לפני חודש התפוצץ פה ברחוב רימון רסס".

יוסי סרוסי, נהרג בפיצוץ הרכב בפתח תקווה בשבוע שעבר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יוסי סרוסי, נהרג בפיצוץ הרכב בפתח תקווה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוץ רכב בפתח תקווה. עומר שפירא כבאות והצלה לישראל, אתר רשמי
"בחודשים האחרונים התחילו כל האירועים האלה". זירת פיצוץ רכב בפתח תקווה/אתר רשמי, עומר שפירא כבאות והצלה לישראל

לפי גורמים המעורים בפרטים, סדרת אירועי האלימות התחילו בעקבות סכסוך בין שני עבריינים מקומיים על כסף ואזורי שליטה. בנו של איש עסקים ממושב כפר מעש, שעוסק בהלוואות בשוק האפור, נקלע לסכסוך עם עבריין צעיר בשנות ה-20 לחייו, שנעצר מספר פעמים בחשד לניסיונות חיסול והשלכת רימוני רסס.

העימות בין השניים התלהט והוביל לאירוע חריג: חוליית עבריינים הגיעה לבית משפחתו של איש העסקים בכפר מעש, וירו על הבית ללא כל הבחנה. התגובה הקשה לא איחרה לבוא - גורמים בעולם התחתון הציעו "חוזה חיסול" הכולל סכום כספי גדול על ראשו של העבריין הצעיר ומקורביו, מה שרק ליבה את האש והוביל לאירועים רבים נוספים מסכני חיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
  • בסוף חודש דצמבר אלמונים ירו לעבר ביתו של עבריין אחר בעיר, שבתו נשואה לאותו עבריין צעיר שהסתבך.
  • יום לאחר מכן, רימון רסס הושלך לעבר בית אחר של קרוב משפחה של העבריין הצעיר.
  • יומיים אחר כך הושלך רימון רסס על בית המשפחה של איש העסקים בכפר מעש כנקמה.
  • כמה ימים מאוחר יותר, הוצתה חנות קיוסק ששייכת לאביו של העבריין הצעיר.
זירת פיצוץ רכב בפתח תקווה. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
גורמים בעולם התחתון הציעו "חוזה חיסול" הכולל סכום כספי גדול על ראשו של העבריין הצעיר ומקורביו. זירת פיצוץ רכב בפתח תקווה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיצוץ רכב בפתח תקווה. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת פיצוץ רכב בפתח תקווה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

סדרה נוספת של אירועי אלימות התחרשו בעיר בעקבות סכסוך נוסף שמתנהל במקביל. לאותו איש הלוואות מכפר מעש הייתה שותפות בעסקי נדל"ן עם איש עסקים מוכר ואדם נוסף, השותפות התפרקה - והובילה לפגיעה באספקת פרויקטים לקבלנים עמם קיימו עסקאות. הקבלנים זעמו והחליטו להזמין גורמי פשיעה מאזור המשולש להגיב בשמם. בעקבות כך, אלמונים ירו והושלכו רימונים לעבר בתים של איש העסקים ושל נשים שהיה להן קשר עמו.

פיצוץ רכב בפתח תקווה. ארז הראל
זירת פיצוץ רכב בפתח תקווה/ארז הראל
זירת פיצוץ רכב בפתח תקווה. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת פיצוץ רכב בפתח תקווה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

כך אותה "מלחמת כנופיות" המשיכה עד לאמצע חודש ינואר, ובשלב זה גורמים מעידים שהצדדים הגיעו ביניהם ל"סולחה" ועמה הפוגה באירועי האלימות בפתח תקווה. אך אז, לפתע, התרחש בשבוע שעבר פיצוץ הרכב בעיר שבו נרצח סרוסי, הנחשב לחבר קרוב של אחד מהמעורבים בסכסוך. בחקירה שנפתחה בודקים השוטרים את הקשר לאירועים הקודמים ולסכסוך המתמשך. מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, ערך הערכת מצב בזירה יחד עם גורמי הפיקוד ובסופה הטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז. צו איסור פרסום על פרטי החקירה הוטל עליה באותו יום.

בהודעה שנמסרה מהמשטרה בעקבות אירוע פיצוץ הרכב נכתב: "מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, ציין כי ההתנהלות העבריינית באירוע זה, בו מפעילים מטען בלב שכונת מגורים, אינה שונה מאירוע טרור והמענה שלנו יהיה בהתאמה, בכל העוצמה ועם כל היחידות והאמצעים עד לכליאת המעורבים מאחורי סורג ובריח. בנוסף הנחה במסגרת הערכת המצב, לבחון את השימוש באמל"ח בעת הזו, לרבות לבנות חבלה שעל פי החשד, זולגות אל מחוללי הפשיעה מזירות לחימה, והדגיש כי יש למקד אכיפה משולבת בנושא, למען ביטחון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully