וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים מאבדים אמון ברכבת הקלה: "עם האוטו יש פקקים, אבל אין הפתעות"

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 15:14

בזמן שמירי רגב מתכוננת למסע לסרי לנקה עם בתה, אלפי נוסעים לא הצליחו להגיע לעבודתם בגלל תקלה ברכבת הקלה בגוש דן, השלישית בזמן האחרון. משרד התחבורה מאיים להטיל קנסות, ומפעילת הקו האדום התנצלה: "פועלים למתן השירות הטוב ביותר"

בוידאו: הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יצא לנסיעת מבחן - ביום שישי ייפתח לנוסעים/ניב אהרונסון

בזמן ששרת התחבורה מירי רגב נערכת למסעה לסרי לנקה והודו יחד עם בתה, הרכבת הקלה במרכז קרסה הבוקר (ראשון) בפעם השלישית בשבועות האחרונים. סמוך לשעה 6:30 נעצרו הרכבות על הקו האדום בתחנות. נוסעים שהיו עליהן הורדו לרציפים והרכבות לא המשיכו בדרכן. הפקחים המליצו להם שלא להמתין לתיקון התקלה, אלא לעשות את דרכם באמצעי תחבורה אחרים. עשרות אלפי נוסעים שתכננו להשתמש ביום ראשון הפקוק ברכבת הקלה כדי לעקוף את העומסים בדרך ליעדיהם גילו שגם השקעה של 18.7 מיליארד שקל לא מבטיחה להם הגעה מהירה אליו.

למרות שמשרד התחבורה הודיע שתגבר את קו מספר 1 של חברת דן, שעובר במסלול הרכבת הקלה ואמור לגבות אותה במקרה של תקלה, נוסעים דיווחו על עומסים וצפיפות רבה באוטובוסים הבוקר. אגב, הקו אמור להיסגר בהמשך השנה בטענה שאין בו או צורך.

"הבוס שלי לא ממש גילה הבנה לכך שהגעתי לעבודה בכמעט שעה איחור", סיפר ירון, תושב פתח תקווה שהורד מהרכבת הקלה ונאלץ לחפש לעצמו תחבורה חליפית למקום העבודה שלו בראשון לציון. "בחודשים האחרונים היה נראה שהרכבת הקלה עובדת כמו שצריך, עכשיו שוב אשקול לנסוע באוטו שלי לעבודה. יש פקקים, אבל לפחות אין הפתעות כאלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה, מירי רגב,  ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ', ,השקת הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
נערכת למסעה בסרי לנקה והודו יחד עם בתה. שרת התחבורה בהשקת הרכבת הקלה/ראובן קסטרו

יו"ר עמותת נוסעי התחבורה הציבורית "תחבורה בדרך שלנו", מקס מורוגובסקי, אמר לוואלה: "תקלות האיתות התכופות בחודש האחרון משבשות את לוח הזמנים של הנוסעים ואת היכולת שלהם לסמוך על הרכבת הקלה בהגעה לעבודה. הנוסעים מצפים מחברת נת"ע וחברת תבל לנקוט פתרונות מהירים כדי לזהות ולמנוע את התקלות מבעוד מועד, גם אם זה דורש בקרה לאורך כל הלילה, כדי להבטיח התחלת שירות חלקה בבוקר".

תבל, חברת הבת של אגד שמפעילה את הקו האדום, החזיקה את הקו לפעילות רק לאחר כשעתיים, וכשעה נוספת עד שכל הרכבות שבו לפעול בתדירות המתוכננת. יצוין שזו הייתה התקלה השביעית בשבועות האחרונים שהביאה להשבתת הקו האדום, לאחר שהיה נראה שתבל ונת"ע התגברו על הבעיות הטכניות שהביאו לעיכוב הפתיחה שלו בכמעט שנה, באוגוסט האחרון.

גורמים בפרויקט אמרו שהתקלה הפעם הייתה במערכת האיתות שסיפקה אלסטום, והסיבה לכך נבחנת. בתקלות הקודמות כלל לא התחיל הקו לפעול באותם ימים, לאחר שאלה זוהו עוד לפני תחילת ההפעלה המתוכננת ב-5 בבוקר. גם אז חלפו מספר שעות עד לתיקון התקלה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן נפתח, 18 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
הקו האדום של הרכבת הקלה/ראובן קסטרו

הקו האדום נאבק בחודשים האחרונים בירידה חריפה במספר הנוסעים. לאחר שבשבועות הראשונים אחרי הפתיחה כבר הגיע מספר הנוסעים היומי לכ-100 אלף איש, הוא ירד דרמטית עם פרוץ המלחמה. אולם, בעוד שבקווי האוטובוס שב הקיף הנוסעים לקרוב ל-100% משהיו לפני המלחמה, בקו האדום נוסעים כעת כ-70 אלף איש ביום בלבד, הרחק מההערכות המקוריות של 230 אלף איש. הודעתו בחודש שעבר של חיים גליק, מנכ"ל נתע, על עזיבתו רק הוסיפה לסימני שאלה על עתיד הפרויקט והשקת הקווים הבאים, הירוק והסגול, שצפויים להיפתח באיחור של שנה נוספת, ב-2028-2029.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הדנקל שב לפעולה זמן קצר לאחר היודע דבר התקלה. עם היוודע דבר התקלה בקו האדום בגוש דן, המשרד נערך להפעלת קווי תחבורה ציבורית מקבילים לתוואי המסילה לרשות הנוסעים. יצוין שהקו האדום הופעל לפני כחצי שנה והמערכות שלו בהליך התייצבות מתמיד. מופעלים מאמצים גדולים לשמור על רמת אמינות גבוהה של הקו. כשמתרחשת תקלה בפעילות הקו, משרד התחבורה פועל מול נת"ע ומבוצע שבסיומו מושתים קנסות במקרה הצורך".

נסיעה ראשונה של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, 18 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
מספר הנוסעים ירד דרמטית עם פרוץ המלחמה. הקו האדום/ראובן קסטרו

מחברת תבל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה נמסר: "תבל בשיתוף עם נת"ע וחברת אלסטום, מבצעות תחקור מעמיק של התקלות במערכת האיתות אשר גורמות להפסקת השירות. אנו עושים כל שנדרש על מנת לוודא את ייצוב המערכת ומתן שירות אמין לציבור. אנו מצרים על אי הנוחות שנגרמה הבוקר לציבור הנוסעים ופועלים למתן השירות הטוב ביותר לציבור הנוסעים".

מארגון 15 דקות לתחבורה ציבורית נמסר: "התקלות בדנקל פוגעות באופן חמור בשגרת הנוסעים, וזו לא הפעם הראשונה. זה משמעותי במיוחד עכשיו בשל הפחתת תדירות קו 1 (הקו האוטובוס הזהה במסלולו למסלול הקו האדום) לצד הפחתת תדירות של קווים אחרים ושינויי מסלולים. כל השינויים הללו נעשו מתוך מחשבה שניתן לסמוך על הקו האדום שיגיע בזמן, הגברת התדירות שלו ולאחר שניתנו כמה חודשים מפתיחת הדנקל להסתגלות ולטיפול בתקלות שעלולות לקרות בהתחלה. אנחנו כחצי שנה מאז מפתיחת הקו - שנראה שדווקא עכשיו מספר התקלות רק עולה, בעוד אין חלופה מספקת לקו הזה כעת. מי שנפגע אלו כמובן הנוסעים שנאלצים לסבול מצפיפות בקווי האוטובוס, להחליף כמה קווים בדרכם לעבודה, או "לבלות" שעות פקקים. חברת תבל שמפעילה את הדנקל חייבת לטפל בסוגיה בהקדם האפשרי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully