וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת אימהות נגד הקדמת גיוס והארכת השירות: "העמסת חובות על אותו ציבור"

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 10:55

המפגינות הגיעו ללשכת הגיוס בתל השומר במחאה על "חוסר שיוון בחובות", לשיטתן. "עכשיו שהוסיפו ארבעה חודשים לשירות חובה של הבנים שלי ועוד חודשי מילואים. ההפגנה מאוד מוצדקת, אין לנו ברירה"

הפגנת "אימהות בחזית" מול הבקו״ם בתל השומר, 11 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
"על החרדים והערבים לשרת בתפקיד שכן מתאים להם". הפגנת "אימהות בחזית" מול לשכת הגיוס/ניב אהרונסון

כ-20 נשים מקבוצת "אמהות בחזית" מפגינות הבוקר (ראשון) מחוץ ללשכת הגיוס בתל השומר במחאה על הקדמת גיוסים של מועמדים לשירות צבאי, הארכת שירות החובה ושירות המילואים בעקבות המלחמה, שלשיטתן הוא "חוסר שוויון בהעמסת חובות על אותו ציבור משרת ותורם". נהג ברכב עצר ליד המפגינות ושאל: "זה הזמן? יש מלחמה עכשיו".

"יש לי 3 בנים שמשרתים בצבא עכשיו", סיפרה נעמה שהגיעה להפגין. "הם בתפקידים שונים: פרמדיק, קצין במודיעין ועתודאי. לא כולם יכולים לעשות אותו דבר ולכן כל אחד מהם בתפקיד אחר. אפשר להבין מדוע חרדים וערבים לא יכולים לשרת בכל תפקיד, אך עליהם להתגייס לתפקיד שכן מתאים להם".

הפגנת "אימהות בחזית" מול הבקו״ם בתל השומר, 11 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
"הפגנה שלנו עכשיו היא מאוד מוצדקת, אין לנו ברירה". הפגנת "אימהות בחזית" מול לשכת הגיוס/ניב אהרונסון

נעמה טוענת שלא כל מי שרשום כתלמיד ישיבה אכן לומד בה. "מוסדות לימוד תורה צריכים להתנהל כמו מוסד אקדמי. על מי שלא מתאים ולא יעבור בחינות - להתגייס".

על השאלה האם זה הזמן לקיים הפגנה שעלולה לפלג את העם, השיבה נעמה: "אין ברירה אלא להפגין עכשיו כשהוסיפו ארבעה חודשים לשירות חובה של הבנים שלי ועוד חודשי מילואים. הממשלה החליטה לבצע שינויים במהלך המלחמה. הם מגייסים את מתנדבי שנות השירות שרוצים לתרום ואת הנערים החרדים לא. ההפגנה שלנו עכשיו היא מאוד מוצדקת, אין לנו ברירה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת "אימהות בחזית" מול הבקו״ם בתל השומר, 11 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
נת "אימהות בחזית" מול לשכת הגיוס/ניב אהרונסון

"ההפגנה הזו זה חבל", אמר מאיר, בחור חרדי שיצא מלשכת הגיוס לאחר שהגיש בקשת פטור מגיוס, קריאות "בושה, בושה", נשמעות סביבו. "אני מצליח להבין את המחאה שלהן ומסכים איתן, אבל בצורה הזו זה לא יילך. צורחים עלי 'חרדי!', זה יעשה משהו?"

"אם רציתי להתגייס הייתי מתגייס", המשיך מאיר, "התחתנתי ואני רוצה לעשות שירות לאומי במשטרה. לעולם לא יהיה שיוון מספרי בין חרדים לחילונים בשירות בצבא. אם הצבא יתאים את עצמו לחרדים, אולי הם יתחילו לתגייס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully