וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורדה שכלה את בנה, ירושה התאלמנה ובנה במילואים: הפנים שמאחורי הפיטורים בפרי הגליל

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 13:11

עובדי המפעל פתחו הבוקר במחאה ואף חסמו את הכניסה לחצור הגלילית לזמן קצר. הסיבה לפיטורים הרחבים היא הסרת מכסים מסחורה מיובאת של תוצרת חקלאית מעובדת. "אם המפעל יסגר חצור הגלילית תיסגר, אנחנו לא הייטקיסטים או חברי מרכז, אז לא מעניין אותם"

עובדי "פרי הגליל" שובתים: "אוי למדינה שנותנת למפעל בצפון להיסגר במלחמה"/אלי אשכנזי

עובדי מפעל פרי גליל שבחצור הגלילית השביתו הבוקר (ראשון) את העבודה במפעל ויצאו להפגין תוך קריאות "פרנסה בכבוד". עובדי המפעל חסמו לזמן קצר את הכניסה והיציאה מחצור ואליה. הנהלת המפעל מתכוונת לפטר כ-70 עובדים מתוך 128. הסיבה - הסרת מכסים מסחורה מיובאת של תוצרת חקלאית מעובדת.

"כל פעם שמישהו קונה את המפעל אנחנו חושבים לעצמנו שהכל טוב, שעכשיו נוכל לעבוד, אבל הנה חזרה המלחמה הזאת", סיפרה ירושה נוגאוקר, שעובדת כבר 25 שנים במפעל. ירושה התאלמנה ב-5 באוקטובר. אחרי השבעה בנה, יהודה, התגייס למילואים בגולני ומשרת בהר דב. "עם כל הכאב האישי שלי, עכשיו נוספה לי גם הדאגה הזאת". ירושה ממשיכה ומספרת כי אין לה אפשרויות תעסוקה אחרות מלבד מפעל פרי הגליל, "המפעל הזה הוא העוגן של חצור, הלוואי שהמדינה תיקח אותו".

מחאת עובדי מפעל פרי גליל על פיטורים במפעל, חצור הגלילית, 11 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
עובדי מפעל פרי הגליל במחאה על הפיטורים המסתמנים/אלי אשכנזי
מחאת עובדי מפעל פרי גליל על פיטורים במפעל, חצור הגלילית, 11 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
עובדי מפעל פרי הגליל במחאה על הפיטורים המסתמנים/אלי אשכנזי
מחאת עובדי פרי גליל פיטורים רחבים. אלי אשכנזי
עובדי מפעל פרי הגליל במחאה על הפיטורים המסתמנים/אלי אשכנזי

"הפכתי לשכירה לאחר שבני נהרג, אני משלמת שכר לימוד לבנותיי", אמרה ורדה הייב שעובדת במפעל כבר 10 שנים. בנה, פדיל הייב נפל בקרב בכרם שלום בשנת 2007, בהיותו בן 20. "כל שנה מזהירים מפיטורים צפויים, כל שנה אני מקבלת שימוע ומספרת את הסיפור שלי, אני לא ישנה בלילות מרוב דאגה - זה לא חיים. קיבלתי מכתב פיטורים, בשימוע התחננתי. כל שנה אני צריכה להתחנן".

וורדה, אם לשבעה, סיפרה על תנאי העסקה במפעל, "אנחנו עובדים בין שש בבוקר לשלוש אחר הצהריים בקור נוראי, עטופים בשמיכות ומעילים. המשכורת - משכורת מינימום. מי יקבל אותי לעבודה בגיל כזה? מה יהיה עכשיו?"

"אני בן 65, גם אני הייתי טייס באל על מקום עבודה חדש לא היה רוצה להעסיק אותי", סיפר עובד המפעל יצחק עמר, שניים משבעת ילדיו משרתים במילואים. "הבעלים רוצה לפטר אותנו ולהביא עובדי קבלן, הוא מביא תוצרת חוץ כי אין להם מיסוי על זה. אם המדינה לא תתעשת ותמסה תוצרת חוץ, החקלאות הישראלית תקרוס. לא שווה לעשות פה שום גידול חקלאי כי המדינה לא דואגת לתושבים".

וורדה הייב מטובא, מחאת עובדי מפעל פרי גליל על פיטורים במפעל, חצור הגלילית, 11 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
וורדה הייב, עובדת במפעל/אלי אשכנזי
יצחק עמר, מחאת עובדי פרי גליל נגד פיטורים במפעל, חצור הגלילית, 11 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
יצחק עמר, עובד במפעל פרי הגליל/אלי אשכנזי

"מנסים לעשות לנו 'שיטת הסלמי', שכל המפעל יעלם ולא נוכל לעשות עם זה שום דבר", סיפר יונה פרטוק, יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל העליון. "אז כרגע המפעל מושבת, לא אנחנו ולא הם. צריך לשמור על כולם - על החקלאים בישראל, ועל המפעלים שמעבדים את החקלאות הזאת. לעצרי כולם חשופים, וכשכולם חשופים כולם נפגעים - הצרכנים משלמים יותר וגם עובדי המפעל מופקרים. קודם שידאגו לפרנסה ולביטחון לתושבי הגליל, ואז שידברו על השקעה".

"מה חטאנו, שאנחנו רוצים לעבוד? יש מלחמה בצפון ועכשיו גם מלחמת קיום", מחה מוטי חזיזה, יו"ר ועד העובדים פרי הגליל. "זהו יום עצוב, פתחנו את השבוע בכאב, בכי, צער. זה סיוט, הצפון רותח, יש מלחמה, ועכשיו הגיעה אלינו למפעל מלחמת קיום. חצור תיסגר אם פרי הגליל יסגר. בעלי המפעל לא מנהל איתנו מו"מ. מצפה מהבעלים ומשרי כלכלה, אוצר, נגב גליל, שידברו איתנו, שיבואו הנה, שיעזרו לנו. איפה הם? אנחנו לא עובדי הייטק וגם לא חברי מרכז ליכוד, לא מעניינים אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully