וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לאורבן: נשיאת הונגריה התפטרה בשל חנינה לאדם שטייח עבירות מין בילדים

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 9:58

קטלין נובאק, האישה הראשונה שהחזיקה בתפקיד במדינה השמרנית, הודתה ששגתה כשהעניקה חנינה לסגן בית מחסה ממשלתי, שניסה לשכנע ילדים לחזור בהם מטענות לאלימות מינית של המנהל. "אני מתנצלת בפני הקורבנות", אמרה בעלת בריתו של ראש הממשלה הלאומני

שידור של נשיאת הונגריה מודיעה על התפטרותה, 10 בפברואר 2024. רויטרס
הייתה האישה הראשונה בתפקיד. נאום ההתפטרות של הנשיאה, אתמול/רויטרס

נשיאת הונגריה, קטלין נובאק, התפטרה אמש (שבת) בשידור חי בטלוויזיה בעקבות החלטתה השנויה במחלוקת להעניק חנינה לאדם שהורשע בטיוח פרשת התעללות מינית בילדים בבית מחסה ממשלתי. החנינה, שניתנה באפריל אשתקד, נחשפה בשבוע שעבר בתקשורת ההונגרית, וזו הובילה להפגנות נגד הנשיאה, בעלת בריתו של ראש הממשלה הלאומני ויקטור אורבן.

נובאק, האישה הראשונה בתפקיד הטקסי ברובו, התנצלה על החנינה ואמרה כי זו הייתה "טעות". האדם שקיבל חנינה היה סגן מנהל בבית מחסה ממשלתי בבודפשט, שנכלא לשלוש שנים על שלחץ על ילדיהם לחזור בהם מתלונותיהם על התעללות מינית מצדו של המנהל, המרצה בעצמו עונש מאסר של שמונה שנים.

הוא היה אחד מבין 25 איש שקיבלו חנינה נשיאותית במהלך ביקורו של האפיפיור פרנציסקוס במדינה באפריל אשתקד, אך הרשימה נחשפה בתקשורת המקומית רק בימים האחרונים.

ויקטור אורבן, שר החוץ של הונגריה, 7 ביולי 2023. רויטרס
איבד שתי בעלות ברית בתוך כמה ימים. אורבן/רויטרס

הפרשה עוררה שערורייה פוליטית חסרת תקדים עבור הממשלה ההונגרית ומפלגת השלטון "פידס", ששמה את ערכי המשפחה "המסורתיים" במרכז המדיניות החברתית שלה. גם שרת המשפטים שחתמה על החנינה בשנה שעברה, ג'ודית ורגה, התפטרה מתפקידה הנוכחי - מנהלת קמפיין הבחירות לפרלמנט האירופי של מפלגת השלטון.

חברי אופוזיציה ומפגינים קראו לנובאק, שכיהנה בתפקיד מאז 2022, להתפטר מהתפקיד, אך הכרזתה אתמול הייתה פתאומית ולבתי צפויה. היא נחשבת לדמות פופולרית במפגלת השלטון, ובין הפוליטיקאיות הבודדות במדינה הנשלטת בידי גברים. היא שימשה בעבר שרת המשפחה של אורבן, שאיבד בתוך ימים שתי בעלות ברית.

נובאק טענה כי העניקה את החנינה מתוך אמונה שהמורשע "לא ניצל את פגיעותם של הילדים תחת פיקוחו", והתנצלה בפני הקורבנות ש"אולי הרגישו שלא עמדתי לצידם". "עשיתי טעות, שכן החנינה וחוסר ההיגיון תרמו לעורר ספקות לגבי אפס הסובלנות החלה על פדופיליה", הוסיפה נובאק בנאומה אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully