וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביב כנר, תלמד מעמדי: ככה מקרבים לבבות במקום להפיץ שנאה

תומר פלג

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 21:42

בימים אלו, מכבב הזמר-לוחם כנר בפרסומת לחברת נדל"ן: "כשהם מפיצים שנאה - אנחנו מנצחים באהבה", הוא טוען שם ומשתמש בעוד שלל קלישאות. מנגד, הקליט לאחרונה שיר חדש עם סאבלימינל והצל, לא בדיוק דמות שעסוקה בקירוב לבבות. התוצאה: צלילים צורמים של זיוף

בווידאו: רביב כנר בהופעה בנתניה/עריכה: גלעד מן מנהיים

קשה לפספס בימים אלה את הפרסומת של חברת נדל"ן, בכיכובו של הזמר-לוחם רביב כנר.

"אז מה? ניסו להרוס לנו, לפגוע, אבל אנחנו - אנחנו בנויים מחומר אחר", אומר הזמר כשהוא מחופש למנהל עבודה חבוש קסדה באתר בנייה, וממשיך במונולוג הרוחני: "כשהם מנסים להפריד - אנחנו מתחברים ומתחזקים. כשהם מפיצים שנאה - אנחנו מנצחים באהבה". התובנה היחידה שעולה מהתשדיר הדביק, היא שחברת הנדל"ן בונה על קלישאות חלולות.

גם אילו הייתי מנסה להאמין למסר המאחד של הטקסט שהוכתב לכנר - ואשר מזכיר שלל גופים מסחריים שגייסו את התקופה לצרכיהם - הכל היה קורס למשמע יצירת אמנות חדשה בהשתתפותו. הפרזנטור של חברת הנדל"ן הקליט שיר חדש יחד עם קובי שמעוני ויואב אליאסי, המכונים סאבלימינל והצל.

רביב כנר סאבלימינל הצל והצל. חן איפרגן,
איך אפשר לשיר "זרע עמלק, תמותו במחילות?". רביב כנר עם סאבלימינל והצל/חן איפרגן

שמו של המגה להיט: "זה עלינו", והוא כולל את השורה שקשה לכנותה אלמותית: "זרע עמלק, לא יעזרו לכם תפילות, תמותו במחילות". או את החריזה המשובחת: "אוסס - פתאום אח שלי עם השטריימל נכנס ללשכת גיוס / אוסס - ואח שלנו מקפלן שוב בא לבית כנסת". לא, למרות שניתן להתבלבל, לא מדובר במקאמה של שאול טשרניחובסקי.

ההקבלה בין חובשי השטריימל שהתייצבו בבקו"ם, למפגינים נגד ההפיכה המשטרית שחזרו בתשובה, מופרכת ומקוממת. רבים מהם ביקרו בבתי כנסת בלי קשר למחאה, ובניגוד להשמצות הבזויות של מפעילי מכונת הרעל בממשלה, אוסס - הם חזרו מיד להילחם ולטוס.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
רביב כנר מעדכן מהמילואים. אינסטגרם | צילום מסך, עיבוד תמונה
הקבלה מופרכת ומקוממת. רביב כנר במילואים/עיבוד תמונה, אינסטגרם | צילום מסך

לא רק על המסיתים ביום שלפני חשוב לדבר, בשירים ובפרסומות, אלא גם על החיים ביום שאחרי. חמאס הוא ארגון טרור מפלצתי שמונע משנאה, טובח, אונס, מבצע פשעי מלחמה וחוטף אזרחים תמימים, כולל קשישים, נשים וטף. אנשיו הם בני מוות, שהטילו הרס וחורבן גם על בני עמם, וגוזלים מהם אפילו את הסיוע ההומניטרי.

אם נחזור לפרזנטור והקונסטרוקטור כנר, קצת מגוחך להכריז בזחיחות ש"אנחנו מנצחים באהבה", בזמן שאתה משתף פעולה עם הצל, שלא נודע כדמות שמונעת מאהבה ומתמקדת בקירוב לבבות. את פרשת החזרה של סאבלימינל לבית הספר, והטענות לאיומים על המנהלת והמורה, נותיר לחקירת המשטרה.

עידן עמדי משתחרר מבית החולים לאחר שנפצע בפעילות מבצעית בעזה. 25 בינואר 2024. ניב אהרונסון
משדר אמינות לאורך כל הדרך. עידן עמדי/ניב אהרונסון

ובכלל, כשהזמר יוצא הריאליטי "הכוכב הבא" מבשר בתשדיר הצבוע כי "אנחנו מנצחים באהבה", למי הוא מתכוון? לשרים ולחברי הכנסת שרקדו לאחרונה בכנס בו הושמעו קריאות לטרנספר, ונואם מרכזי דיבר על "הגירה מרצון"? האם כוונתו לשר עמיחי אליהו, שאמר בראיון כי הטלת פצצת אטום על עזה היא אופציה שעומדת על הפרק? או שמא לנגד עיניו של האמן הדעתן ניצב ח"כ ניסים ואטורי שהציע "לשרוף את עזה", ו"לחסל שם את מי שנשאר"?

ואולי הוא בכלל מתכוון לרה"מ נתניהו, שאמר לכתב כלכליסט שחזר לעבודתו אחרי למעלה ממאה ימי מילואים ברצועה: "אני נלחם בחמאס ואתם נלחמים בי?". לזמר שמדבר בשני קולות פתרונים.

רביב כנר. צילום מסך, צילום מסך
מדבר בשני קולות. רביב כנר/צילום מסך, צילום מסך

כנר ראוי להערכה רבה על שירותו הקרבי, והתייצבותו כמילואימניק במלחמת "חרבות ברזל". כולנו צריכים להוקיר את תרומתו, אך דווקא על רקע ההקרבה והנחישות שגילה, בולטת זגזגנותו באזרחות. מצד אחד פרזנטור שמדקלם קלישאות חבוטות על נצחון באהבה, ומנגד חבירה לזמר מפלג, מתלהם ומתסיס. באשר לבתי השיר (שלושת המבצעים גם חיברו אותם), מותר לקוות שבחברת הבנייה שגייסה את הזמר מתאמצים קצת יותר.

רביב כנר ועידן עמדי יושבים על משבצת דומה. שניהם זמרים-לוחמים, ובאופן יוצא דופן, גם עמדי משמש כפרזנטור של חברת בנייה, עוד מלפני המלחמה. אלא שהיוצר הצנוע, בניגוד לכנר, משדר אמינות לאורך כל הדרך. הוא משתמש בקסמו האישי ובכוחו הציבורי כדי לאחד, להנמיך להבות ולקרב לבבות. עמדי, לצורך העניין, גם לא היה שוקל לשתף פעולה עם הצל.

הכותב הוא יועץ תקשורת ועיתונאי לשעבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully