וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נושא חירום": גולדקנופף הטיף לנתניהו אחרי שהתייחס להורדת דירוג האשראי בשבת

עודכן לאחרונה: 10.2.2024 / 23:25

שר הבינוי והשיכון בחר לגנות את תזמון הודעתו של רה"מ בנוגע להודעת מודי'ס. "ההודעה שלו לא הייתה במקומה - לא מדובר בפיקוח נפש, ולא בתגובה שלא ניתן היה לפרסמה בצאת השבת". עם זאת, השר לא התייחס באופן ישיר להחלטה של סוכנות הדירוג

גפני נגד גולדקנופף/מעריב

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הגיב הערב (שבת) לראשונה להורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת מודי'ס, כשבחר לגנות את תזמון הודעתו של נתניהו. "ההודעה של ראש הממשלה בשבת בנושא דירוג האשראי לא היתה במקומה", כתב בחשבון ה-X שלו, שמופעל על ידי דוברות השר. "לא מדובר בפיקוח נפש, לא בנושא חירום, ולא בתגובה שלא ניתן היה לפרסמה בצאת השבת". עד כה השר לא התייחס באופן ישיר להחלטה של סוכנות דירוג האשראי.

בכיר יהדות התורה גם הטיף לנתניהו על פרסום הודעתו בשבת, ואמר: "אני לא מבין למה ראש הממשלה נתניהו היה צריך להוציא את ההודעה בשבת. לאיזה צורך? מיותר היה לגמרי". בניגוד לגולדקנופף, גפני התייחס למהלך עצמו, והוסיף כי "המשמעות היא לא טובה, אבל הכלכלה הישראלית חזקה - גם בתקופה הקשה הזאת שיש הוצאות גדולות למלחמה ישראל מתמודדת וגם תדע להתמודד עם זה".

ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת ממפלגתו של גולדקנופף, גינה גם הוא את דברי ראש הממשלה נתניהו. "השבת היא מקור הברכה", מסר. "כי אשמרה שבת ק-ל ישמרנו. לפרסם הודעות בשבת על דירוג אשראי של גורמי תעמולה כלכליים, ולחלל את השבת הנרמסת בראש כל חוצות, זהו בזיון והתבזות של המדינה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כן הגיב להורדת הדירוג, וטען כי ההחלטה היא פוליטית ולא כוללת טיעונים מקצועיים. שר האוצר אמר כי ההודעה "מהווה כל כולה מניפסט פוליטי מבוסס תפיסת עולם גיאופוליטית פסימית ומופרכת, שמשקפת חוסר אמון בחוסנה הביטחוני והלאומי של ישראל, וככל הנראה גם חוסר אמון בצדקת דרכה מול אויביה".

סמוטריץ' הוסיף כי "איננו יונקים את עוצמתנו הלאומית, הביטחונית, החברתית והכלכלית מאיך שופטים אותנו בעולם, אלא מאמונה עמוקה בצדקת הדרך, שנשענת על עבר מפואר של אלפי שנים ועל מחויבות לעתיד מפואר עוד יותר. גם הודעת מודי'ס לא תערער זאת ולא תחליש אותנו במלחמה על עצמאותנו וריבונותנו בארץ מולדתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גולדקנופף חונך את מתחם ניר עוז בקריית גת. לשכת העיתונות הממשלתית
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטת החברה ומסר כי "כלכלת ישראל איתנה. הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה. הדירוג יעלה חזרה ברגע שננצח במלחמה - ואנחנו ננצח".

בניגוד להודעת נתניהו לפיה הורדת הדירוג "נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה" - במוד'יס דווקא מדגישים את המציאות הפוליטית בישראל והטלטלה הצפויה גם ללא קשר לסיכון הביטחוני: "אחד הגורמים המרכזיים להורדת הדירוג היא ההערכה שחשיפת מדינת ישראל לסיכונים פוליטיים עלולה, בסבירות גבוהה, להימשך בעתיד הנראה לעין, גם אם תהיה ירידה בעצימות או עצירה של הלחימה בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully