וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תהה מדוע שוחררו אנשי מילואים, הלוי השיב: זו התוכנית שהקבינט אישר

עודכן לאחרונה: 10.2.2024 / 20:09

בישיבת קבינט המלחמה לפני כשבוע פרץ ויכוח בין רה"מ לרמטכ"ל על האפשרות של פעולה בשני מחנות פליטים במרכז הרצועה. נתניהו ביקש להאיץ את הפעולה, אך הלוי אמר כי לא ניתן לעשות זאת באופן מיידי משום שצריך לפנות את האוכלוסייה ובשל הצמצום בכוחות המילואים

הרמטכ"ל: "צה"ל כפוף לדרג המדיני, אך ההחלטה על התחקיר היא צורך מבצעי"/ניב אהרונסון

בישיבת קבינט המלחמה לפני כשבוע התרחש ויכוח בין ראש הממשלה נתניהו לרמטכ"ל הרצי הלוי סביב אפשרות של פעולה של צה"ל בשני מחנות פליטים במרכז רצועת עזה בהם עדיין לא בוצע תמרון קרקעי, כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא.

ראש הממשלה ביקש במהלך הדיון להאיץ פעולה במחנות המרכז. הרמטכ"ל אמר שלא ניתן לעשות זאת מיידית כיוון שיש לפנות את האוכלוסיה וכן בגלל שחלק גדול מכוחות המילואים שוחררו. המקורות ציינו שנתניהו היה מופתע ושאל מדוע שוחררו אנשי המילואים. הלוי השיב כי הם שוחררו בהתאם לתכניות שאושרו על ידי קבינט המלחמה. נתניהו אמר לרמטכל לגייס את המילואים מחדש מיד. הרמטכ"ל אמר שתהליך כזה ייקח זמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו | הרמטכ"ל הרצי הלוי. יונתן זינדל, מארק סאלם, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו | הרמטכ"ל הרצי הלוי/פלאש 90, יונתן זינדל, מארק סאלם

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מכין תוכניות לפעולה במחנות המרכז הנותרים וברפיח. הרמטכ"ל כבר עוסק בתהליך אישור התוכנית. עיתוי הביצוע עוד לא נדון עם הדרג המדיני. ברגע שדרג מדיני יקבע, התוכנית תוצג והעיתוי והמשמעויות יאושרו".

מלשכת ראש הממשלה לא הועברה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully