וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 ימים אחרי שהתחננה לעזרה: נמצאה גופתה של הינד בת ה-6 בעזה

עודכן לאחרונה: 10.2.2024 / 21:26

הינד רג'אב, שחמישה מקרובי משפחתה נהרגו לפי הפלסטינים מאש צה"ל, כיוונה את צוותי החילוץ של הסהר האדום אליה אך הקשר עמה אבד. לאחר קרוב לשבועיים, גופתה וגופות בני משפחתה ושל שני אנשי סיוע נמצאו באזור העיר עזה. בצה"ל לא הגיבו

הנד רג'אב, ילדה פלסטינית בת שש שנהרגה בתקיפה של צה"ל ברצועת עזה. טוויטר, צילום מסך
הנד רג'אב, ילדה פלסטינית בת שש שנהרגה בתקיפה של צה"ל ברצועת עזה/צילום מסך, טוויטר

גופתה של ילדה פלסטינית בת שש, שהתחננה לצוותי החילוץ ברצועת עזה להצילה מאש צה"ל, נמצאה על ידי קרובי משפחתה - כך אמרו היום (שבת) בסהר האדום הפלסטיני, 12 ימים אחרי שנותק הקש עם הילדה הינד רג'אב.

הסהר האדום האשים את ישראל בירה מכוון לעבר האמבולנס שנשלח לחלץ את רג'אב, לאחר שעות שבהן שוחחה בטלפון עם צוותי החילוץ, כשברקע נשמעים קולות ירי. בנוסף אליה, נהרגו חמישה מקרובי משפחתה ושני עובדי סיוע שנשלחו להצילה.

"הכיבוש פגע במכוון בצוות של הסהר האדום, על אף תיאום מוקדם שנועד לאפשר לאמבולנס להגיע לזירה ולחלץ את הינד", אמרו בארגון הסיוע הפלסטיני. צה"ל לא השיב לבקשות לתגובה על הצהרת הסהר האדום.

סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא דיווחה שבני משפחה מצאו את גופתה של הינד יחד עם גופתם של דודה ודודתה ושלושת ילדיהם כשהם עדיין במכונית, בסמוך לכיכר בשכונת תל אל-הווא בעיר עזה.

הסהר האדום פרסם תמונה של האמבולנס, שנראה שרוף כמעט לחלוטין. בתיעוד של זירת האירוע ששודר באל-ג'זירה, נראה האמבולנס קרוב מאוד למכונית שבה לפי הסהר האדום הייתה נסעה המשפחה, מכונית קיה פיקנטו שחורה שהייתה מחוררת מקליעים.

מצוקתה של הינד, שנחשפה בקטעי אודיו מצמררים משיחתה המבועתת עם כוחות ההצלה לפני 12 יום, העבירה לעולם את התנאים הקשים השוררים ברצועה לאורך ארבעת חודשי המלחמה בין ישראל לחמאס. המלחמה פרצה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, שבה נרצחו 1,200 ישראלים ונחטפו יותר מ-250 איש נוספים. כמחציתם שוחררו, בעוד שהשאר עדיין מוחזקים בעזה וחלקם כבר אינם בין החיים.

לפי משרד הבריאות בעזה, שנשלט בידי חמאס, יותר מ-28 אלף איש נהרגו בתקיפות של צה"ל אך הנתונים לא מבחינים בין אזרחים לחמושים. בצבא טוענים כי הם נוקטים את כל האמצעים הנדרשים כדי להימנע מפגיעה באזרחים, בעוד שחמאס פועל מתוך ריכוזי אוכלוסייה ותשתיות אזרחיות כמו בתי חולים ובתי ספר.

עם זאת, הביקורת הבינלאומית על אופן הלחימה של צה"ל בעזה הולכת וגוברת, כולל מצדה של ארצות הברית כשנשיאה ג'ו ביידן אף אמר כי ישראל פועלת בצורה "מופרזת".

עוד בוואלה!

מטורללי הקואליציה נושכים את היד האמריקאית שמאכילה אותנו

לכתבה המלאה

"אני כל כך מפחדת, בבקשה תבואו"

קטעי האודיו שפרסם הסהר האדום מוקדם יותר החודש תיעדו שיחה למוקדנים, שנעשתה לראשונה על ידי בת דודתה המתבגרת של הינד, ליאן חמאדה, ואמרה כי טנק ישראלי התקרב אליהם לפני שנשמעו יריות וצרחה שלה. הינד, שככל הנראה הייתה הניצולה היחידה, נשארה על הקו במשך שלוש שעות עם מוקדנים, שניסו להרגיע אותה בזמן שהתכוננו לשלוח אמבולנס.

"בואו לקחת אותי", נשמעה הינד בוכה בייאוש בהקלטה אחרת. "אני כל כך מפחדת, בבקשה תבואו".
הסהר האדום טען כי לאחר שתיאם עם צה"ל דרך מתווכים, וקיבל ממנו אור ירוק, הוא קבע כי בטוח מספיק לשלוח לשם אמבולנס עם שני אנשי צוות, יוסף ואחמד אל-מדהון. "בקשר האחרון שלנו עם הצוות הם אמרו שכוחות הכיבוש כיוונו אליהם קרן לייזר. שמענו יריות ואז פיצוץ", אמר דובר הסהר האדום ברמאללה, ניבאל פרסח.

לאחר מכן אבד הקשר הן עם צוות האמבולנס והן עם הינד, והותיר את משפחותיהם, עמיתיהם ורבים ברחבי העולם מודאגים לגורלם.

"בעוד אנו ממשיכים לבדוק מה בדיוק קרה, אנו רוצים לחזור ולהדגיש כי יש להגן על אזרחים - אף ילד לא צריך לחשוש לחייו, מוקף בגופות בני משפחתו. העובדה שאלה היו רגעיה האחרונים של הינד היא כואבת ובלתי נסבלת", אמר דובר הוועד הבינלאומי של הצלב האדום לרויטרס.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully