וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מטא שוקלת לאסור פוסטים העושים שימוש במילה "ציוני" ככינוי גנאי

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 21:46

על פי ה"וושינגטון פוסט", החברה דנה באפשרות להרחיב את האיסור על שימוש במילה "ציוני" כמילה נרדפת ל"יהודי" או "ישראלי" באופן שלילי, כדי להילחם בגל האנטישמיות ברשתות החברתיות. פעילים למען חופש הדיבור מתחו ביקורת על הכוונה: "מדרון חלקלק. תמנע ביקורת לגיטימית"

הפגנה בלוס אנג'לס שבה הוכה פול קסלר/טוויטר

הוושינגטון פוסט דיווח היום שחברת מטא, הבעלים של הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, שוקלת פעולה אגרסיבית יותר נגד פוסטים הכוללים את המילה "ציוני", כדי להילחם בגל האנטישמיות הגואה ברשתות. החברה דווחה לכמה ארגונים אזרחיים שהיא שוקלת להחריף את האיסור נגד הסתה באמצעות המונח, בפרט כשהוא משמש כתחליף למילה "יהודים" ו"ישראלים". מנכ"ל הליגה נגד השמצה ג'ונתן גרינבלט אמר לעיתון: "בין אם זה נאמר מפיו של אנטי-ציוני מושבע, או לאומן לבן, המונח 'ציוני' משמש כמילת גנאי נרדפת ל'יהודי'".

הדיווח נמסר לעיתון מפי מקורות שביקשו לשמור על אנונימיות, אך מהתבטאויות של גורמים בחברת מטא ניתן להבין שלדברים יש יסוד. דוברת החברה ארין מקפייק אמרה בהודעה רשמית שמטא אינה מאפשרת לתקוף משתמשים על בסיס דת או לאום, אבל החברה צריכה להבין "את השימוש בשפה ביחס לאותם מאפיינים". לדבריה, "בעוד שהמונח 'ציוני' מתייחס לאידיאולוגיה של אדם, שאינה מאפיין מוגן, היא יכולה להתייחס גם לעם היהודי או הישראלי עצמו". היא הוסיפה: "בהינתן התגברות הקיטוב בשיח הציבורי כתוצאה מהאירועים במזרח התיכון, אנחנו מאמינים שחשוב לבחון את האופן שבו אנו מעריכים פוסטים שבהם משתמשים במילה 'ציוני'".

מודעות חטופים ישראליים הושחתו באוניברסיטת הרווארד ונכתבו עליהם מסרים אנטי- ציוניים, ינואר 2024. עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסרים אנטי ציוניים על מודעות חטופים באוניברסיטת הרווארד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה

כבר עתה, נאמר בכתבה, על פי מדריכים פנימיים שהגיעו לידי העיתון, מטא מסירה פוסטים הכוללים אמירות בנוסח "העיר הזאת מלאה יהודים, אני שונא את הציונים האלה", או "צריך להרוג את הציונים". המדיניות הנשקלת עתה תרחיב את הקריטריונים להסרת פוסטים.

הצעד נשקל בתגובה לריבוי הפוסטים האנטישמיים בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. גרינבלט אמר: "פוסטים אנטישמיים משתמשים במילה 'ציוני' או 'ציונות' באופן שהוא לא רק שלילי, אלא גם אנטישמי, מאיים ומביש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הפגנה פרו פלסטינית בוושינגטון

הפגנה פרו פלסטינית בוושינגטון, 19 בנובמבר 2023. רויטרס
הפגנה פרו פלסטינית בוושינגטון, 19 בנובמבר 2023/רויטרס

הוושינגטון פוסט מציין שארגונים יהודיים מתחו בעבר ביקורת על חברת מטא, שלטענתם לא נלחמת מספיק נגד אנטישמיות. מהצד השני, הכוונה לפעול נגד השימוש במילה "ציוני" בהקשר שלילי עוררה תרעומת בקרב פעילים למען חופש הביטוי ופעילים פרו פלסטיניים. לדבריהם, יש בצעד זה משום דיכוי של ביקורת פוליטית לגיטימית נגד ממשלת ישראל. "ציונות היא אידיאולוגיה, לא גזע", אמר נדים נאשיף, מייסד ארגון פרו פלסטיני העוסק בתחום הדיגיטלי. לדבריו, הוא אמר לחברת מטא שמדובר ב"מדרון חלקלק" שיוביל להסרה של תוכן רב הכולל ביקורת לגיטימית נגד ישראל והציונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully