וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בריאיון לטאקר קרלסון: אין לנו כוונה להרחיב את המלחמה

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 9:22

המגיש הימני קיצוני, מתומכיו הבולטים של טראמפ, שוחח עם נשיא רוסיה בקרמלין בריאיון ראשון שלו עם עיתונאי אמריקני מאז פרוץ המלחמה. אך קרלסון, שספג ביקורת רבה על הגעתו למוסקבה, לא הקשה על פוטין. "נילחם על האינטרסים שלנו עד הסוף, אך מוכנים לדיאלוג"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בריאיון עם טאקר קרלסון בקרמלין, 6 בפברואר 2024. רויטרס
קיבל במה להפצת התעמולה שלו. פוטין בריאיון עם קרלסון בקרמלין/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בריאיון למגיש האמריקני טאקר קרלסון כי מוסקבה תילחם עבור האינטרסים שלה "עד הסוף", אך הוסיף כי אין לו כוונה לפלוש למדינות אחרות. קרלסון, אחד מתומכיו הבולטים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ המחזיק בעמדות פרו-רוסיות, הוא איש התקשורת האמריקני הראשון המראיין את פוטין מאז פרוץ המלחמה באוקראינה לפני שנתיים.

הריאיון, שנמשך כשעתיים, התקיים בקרמלין ביום שלישי, ופורסם באתר של קרלסון הלילה (שישי). בריאיון שבו זכה פוטין לפרוס את משנתו כמעט ללא הפרעה, טען הנשיא הרוסי כי מנהיגי המערב הבינו שהם לא מסוגלים להסב לרוסיה תבוסה אסטרטגית. לדבריו, הם תוהים כעת מה עליהם לעשות. "אנחנו מוכנים לדיאלוג הזה", הוסיף פוטין, שהפציר בארצות הברית לעצור את אספקת הנשק לאוקראינה.

וושינגטון כבר שלחה סיוע צבאי בסך יותר מ-110 מיליארד דולר, וחבילת סיוע גדולה נוספת תקועה בקונגרס בשל הסתייגותם של חלקים מהמפלגה הרפובליקנים.

נשיא רוסיה אף הביע הערכה שלפיה ניתן להגיע להסכם לשחרור העיתונאי האמריקני הכלוא איוון גרשקוביץ', שעצור כבר קרוב לשנה ועומד למשפט על עבירות ריגול. לדברי פוטין, שירותי המודיעין של רוסיה וארצות הברית מנהלים מגעים בנוגע לגרשקוביץ' ויש התקדמות בנושא.

מבקרי הריאיון שערך קרלסון עם פוטין הזכירו את גרשקוביץ' וכתבים אחרים שנכלאו או שילמו בחייהם על עבודת עיתונות אמיתית ברוסיה, בעוד שהמגיש לשעבר מרשת פוקס ניוז, שמפיץ שורה ארוכה של תיאוריות קונספירציה, התקבל במוסקבה ככוכב. הריאיון האחרון של נשיא רוסיה עם כלי תקשורת אמריקנית היה באוקטובר 2021, עם היידלי גמבל מרשת CNBC.

הריאיון כלל מונולוג שבו סקר פוטין את ההיסטוריה הרוסית במשך כחצי שעה, ועל יחסיה עם אוקראינה, פולין ומדינות אחרות. הוא נשאל אם הוא רואה תרחיש שבו הוא מורה לכוחותיו לפלוש לפולין, החברה בנאט"ו, והשיב: "רק במקרה אחד, שבו פולין תתקוף את רוסיה. למה? משום שאין לנו אינטרס בפולין, לטביה או כל מקום אחר. למה שנעשה זאת? אין לנו שום אינטרס בכך".

פוטין, שדיבר ברוסית ודובב לאנגלית, הקדיש חלק ניכר מהריאיון כדי להאשים את אוקראינה בכך שהיא נסוגה ברגע האחרון מהסכם לסיום המלחמה בשיחות שנערכו באיסטנבול באפריל 2022. לדבריו, היא חזרה בה ברגע שבו נסוגו הכוחות הרוסיים מפאתי קייב הבירה.

"עכשיו שיחשבו איך להפוך את המצב", אמר נשיא רוסיה, שבחודש הבא יתמודד על כהונה נוספת בבחירות ידועות מראש. "אנחנו לא נגד זה. זה היה מצחיק אם זה לא היה כל כך עצוב. הגיוס הבלתי-פוסק באוקראינה, ההיסטריה, הבעיות הפנימיות, במוקדם או במאוחר זה ייגמר בהסכם".

בפנייה לציבור האמריקני, הוא אמר כי לארצות הברית יש בעיות בוערות משלה מכדי לדאוג למלחמה באוקראינה. "לא עדיף לשאת וללת עם רוסיה? להגיע להסכם. להבין כבר את הסיטואציה שמתפתחת כיום, להבין שרוסיה תילחם על האינטרסים שלה עד הסוף".

ארצות הברית כבר הבהירה שהיא דוחה את התנאים של פוטין למשא ומתן, אך נראה שנשיא רוסיה מהמר על חזרתו של טראמפ לבית הלבן ועל נכונותו לדיאלוג עם מוסקבה.

"היו דוגמאות רבו להצלחות של שיחות כאלו", אמר פוטין על האפשרות לשחרור של העיתונאי גרשקוביץ'. בדצמבר 2022, מוסקבה שחררה את כוכבת ה-WNBA בריטני גרינר, שנכלאה על עבירות סמים, תמורת סוחר הנשק הרוסי ויקטור בוט. פוטין רמז כי הוא רוצה בתמורתו של גרשקוביץ' את ואדים קרסיקוב, שהורשע ב-2019 ברצח של מתנגד משטר צ'צ'ני בברלין, אם כי הוא לא הזכיר אותו בשמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully