וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרס במטולה גובר: "ממשלת ישראל צריכה להתעורר"

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 6:24

לאחר יום קרב אינטנסיבי בצפון, לתושבי המקום נמאס. המושבה מטולה זה מכבר עיירת רפאים, וכל העסקים סגורים. "ממשלת ישראל צריכה להתעורר", אומר ראש המועצה דוד אזולאי. גם התושבים כבר מתוסכלים: "זו שגרת חיינו. הורסים לנו את כל מה שבנינו פה במו ידינו, כואב הלב"

בווידאו: ראיון עם ראש מועצת מטולה דויד אזולאי אחרי הירי לישוב 08.02.24/יואב איתיאל

יום קרב אינטנסיבי בצפון וראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי מיואש מהמצב. "חיזבאללה פוגע במכוון בבתים של אזרחים ועצוב שהמדינה שותקת, נאלמת ונעלמת וזה עצוב מאד שאין למקבלי ההחלטות מה לומר לנו והם גם לא מקבלים החלטות", אמר. "ממשלת ישראל צריכה להתעורר וקברניטי המדינה צריכים לתת לצה"ל את ההוראה לפעול צפונה ולא לנו להתפנות דרומה". הוא מעריך את מספר הבתים שנפגעו בישוב שלו עד כה במלחמה בכ-120, מהם נזק כבד בכ-40-50, וכ-10 "טוטאל לוס". "ככה זה כבר ארבעה חדשים, לצערנו עוד בית שנפגע, ועוד תושב שאני צריך להודיע לו שזה עוד יותר קשה כשהוא עקור ולא נמצא פה".

"שמענו יציאה וניחשנו כבר שמדובר בטיל נ"ט", סיפר לוואלה! טל, דור שישי למייסדי המושבה שביתו בישוב שעל הגבול נפגע היום בצהרים מפגיעה ישירה. למרבה המזל איש לא היה בבית אבל נזק כבד נגרם לרכוש. הטיל חדר את הגג וגרם להרס רב בפנים הבית, בעיקר בסלון ובמטבח. "זו שגרת חיינו. הורסים לנו את כל מה שבנינו פה במו ידינו, כואב הלב", אמר טל. "אנחנו מחכים ומרגישים שמורחים אותנו. כן רוצים לעשות משהו - לא רוצים לעשות משהו. צריך להבין שצריך להפסיק לדבר ולבלבל את המוח ולהתחיל מבצע וזה הפתרון היחיד שיש. זה כואב אבל אין מה לעשות. אנחנו נלחמים על המדינה שלנו ועל הגבולות שלה".

פגיעה ישירה בבית במטולה עקב ירי טילים. יואב איתיאל
פגיעה ישירה בבית במטולה עקב ירי טילים/יואב איתיאל
טל, תושב מטולה שביתו נפגע מטיל נ״ט. 9 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
טל, תושב מטולה שביתו נפגע מטיל נ״ט. 9 בספטמבר 2024/יואב איתיאל
פגיעה ישירה בבית במטולה עקב ירי טילים. יואב איתיאל
פגיעה ישירה בבית במטולה עקב ירי טילים/יואב איתיאל

"זה לאורך כל הגזרה", מוסיף ראש המועצה אזולאי, שבאינטנסיביות האירועים עבר להתגורר בחמ"ל המועצה. "אנחנו קמים לכוננות ספיגה וממשיכים משם. יש פה לחימה כל יום כולל היום", אמר. :יש פה בצפון מלחמה משמעותית וגם היום יום לחימה קשה שלשמחתי הסתיים אצלנו ללא פגיעות בנפש. אבל יש פה המון פגיעות ברכוש וגם על זה צריך לתת את הדעת. אי אפשר להגיד בתים נפגעים ובסוף נגיע לטפל בזה. מדינת ישראל עקרה 80 אלף תושבים ויש פה מלחמה והיא מתעלמת מזה. צריך לשנות את המשוואה וצריך לתת לצה"ל את כל מה שהוא צריך וצריך רצועת בטחון קדימה לתוך לבנון ולא אחורה לתוך מדינת ישראל ומוטב שעה אחת קודם".

המושבה מטולה זה מכבר עיירת רפאים. כל העסקים סגורים. רק כיתת הכוננות וחיילי היחידה שצה"ל שלח לתגבר אותה נראים מפעם לפעם ברחובו הראשי של ישוב שבשנים נורמליות מארח בחדרי המלון והצימרים שלו את תיירות החורף המגיעה לגלוש בחרמון. אחרי שבועיים רצופים של גשם שמורת נחל עיון סגורה אף היא. כמויות אדירות של מים שוצפות במפל התנור. רוח החיילים איתנה, הם מרגישים הרגשת שליחות רק מבקשים למסור שתי משאלות. לממשלה שתיתן להם את האור הירוק לפעול מול החיזבאללה ולעם שישמור על אחדות.

פגיעה ישירה בבית מטולה עקב ירי טילים. יואב איתיאל
פגיעה ישירה בבית מטולה עקב ירי טילים/יואב איתיאל

קרית שמונה הסמוכה נטושה אף היא. גם כאן מבנה בפאתי הישוב נפגע הבוקר מטיל נ"ט. נגד צה"ל שנפגע הובהל באמבולנס צבאי במצב קשה לבית החולים זיו בצפת. לאחר ניתוח יצא מכלל סכנה, מצבו השתפר והוגדר בינוני. עוד שני חיילי מילואים נפגעו באורח קל מרסיסים בגזרה המערבית. צה"ל תקף אחרי כל פגיעה את מקורות הירי. הצבא מקיים גם אימונים אינטנסיביים ונערך לכל דרישה של הדרג המדיני, באם כך יורה.

צה"ל תקף בירי ארטילרי לאורך היום את מקור הירי ממנו זוהה השיגור לעבר מרחב קריית שמונה ובאיזורים אחרים. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האויר תקפו מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כפר כילא וטיר חרפא שבדרום לבנון.

דובר צה"ל מסר היום שאוגדה 36, אוגדת ההתקפה של פיקוד הצפון שסיימה משימות בעזה, מעמיקה את מוכנותה לתכניות המבצעיות מול האויב הצפוני - בהגנה ובהתקפה. לדברי צה"ל, כחלק מתהליך הגברת המוכנות בגבול הצפוני, חטיבה 188 החלה השבוע בסדרת אימונים אינטנסיביים לחיזוק הכשירות והמוכנות של לוחמי החטיבה. לוחמי החטיבה ניהלו לחימה במרחב שכונות צפופות ובנויות, בתנאי מזג אוויר חורפיים תוך אימון מיומנויות וטכניקות מרמת המחלקה ועד צוותי הקרב הגדודים.

פגיעה ישירה בבית במטולה עקב ירי טילים. יואב איתיאל
פגיעה ישירה בבית במטולה עקב ירי טילים/יואב איתיאל
דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה. 9 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה. 9 בספטמבר 2024/יואב איתיאל

נמסר שהאימון הינו רב חילי ומשלב כוחות שריון, חי"ר, הנדסה ותותחנים המתרגלים פעילות מול אויב צפוני, לאחר התמרון ברצועת עזה.

האימונים מתקיימים בהובלת מרכז האימונים הצפוני (מל"י). "הכוחות המאמנים מטמיעים את הפקת הלקחים מהלחימה בעזה ומבצעים התאמות ללחימה בצפון, לרבות אתגרי הקרקע והאויב השונים" מסר דובר צה"ל. "עד כה במרכז האימונים הצפוני התבצעו מעל 50 תרגילים גדודיים ומעל 120 תרגילים פלוגתיים בגזרת הצפון".

אבל לתושבים בדיווחים על כך לא די.

"אנחנו על סף ייאוש", מוסיף ראש המועצה של מטולה, אזולאי, "מטבעי אני אדם מאד אופטימי שמאמין שצהל מאד חזק ואם צריך ניתן לו את כל הזמן שבעולם. אבל ממשלת ישראל צריכה לתת לצה"ל את ההוראה להתחיל לפעול ולהתחיל להסיר את האיום של ירי הנ"ט בטווח ה 10-8 קילומטרים. כמה אפשר לשתוק ולקבל את ההודעות האלה שעוד בית נפגע ועוד בית נפגע ולא רק במטולה אלא לאורך כל גבול הצפון. מספיק לשתוק. לנו זה כבר נמאס ואנחנו שוקלים לעשות עוד דברים ואולי נעבור לעשות מעשים פיזיים כדי לגרום למדינת ישראל לקבל כבר את ההחלטות שהיא צריכה לקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully