וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה הציבורית: רה"מ החליט לבטל את הקיצוץ בתקציב גבעת התחמושת

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 21:29

לוואלה! נודע כי נתניהו החליט לבטל את הקיצוץ החד במרכז למורשת ששת הימים, וכי מינוי הדירקטוריון נמצא בשלבים מתקדמים. מסתמן כי בעתיד הקרוב, אתר גבעת התחמושת יעבור לידי משרד המסורת או משרד המורשת. מהמרכז נמסר כי לא נודע להם על הנחיית ראש הממשלה

53 שנה לשחרור העיר ירושלים: העצרת המרכזית מרחבת גבעת התחמושת/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

אחרי ההודעה של מועצת המנהלים של גבעת התחמושת כי המרכז המיתולוגי יסגור את שעריו בעקבות קיצוץ חד בתקציב - לוואלה! נודע כי ראש הממשלה נתניהו הורה למנכ"ל משרדו למנוע את המהלך, ותקציב האתר יעמוד על 5 מיליון שקלים גם בשנה הקרובה.

חוץ מהקיצוץ שבוטל, למועצת המנהלים של גבעת התחמושת בעיה נוספת בקבלת כל תקציב שהוא - היות ומינוי הדירקטוריון לא הוארך כבר יותר משנה וחצי, עוד כשהמרכז היה תחת המשרד לירושלים בממשלת בנט-לפיד. כעת, במשרד ראש הממשלה מנסים להאריך את כהונת הדירקטוריון בהליך מהיר.

לפי מקור שמעורה בדבר - ההליך נמצא באישור היועמ"ש של משרד ראש הממשלה. בוואלה! דווח בתחילת השבוע כי אנשי משרד ראש רה"מ פנו למועצת המנהלים בבקשה לקבל במהירות את החומרים הנדרשים בשנית כדי לבצע את התהליך.

אתר גבעת התחמושת. Yonatan Sindel, פלאש 90
משרד רה"מ מקדם הליך מהיר להארכת מינוי הדירקטוריון. אתר גבעת התחמושת/פלאש 90, Yonatan Sindel

גם לאחר ביטול הקיצוץ, שאלת העתיד עומדת בעינה, כשלא ברור מה יקרה עם המרכז למורשת ששת הימים בשנה הבאה. אחת הסיבות לחוסר הוודאות, הוא מיקום הביניים של המרכז בין משרדי הממשלה השונים ומיקומו הארעי במשרד רה"מ. במשרד רה"מ בוחנים כעת אפשרות להעביר את האתר לידי משרד המורשת או המשרד לירושלים ומסורת.

ממשרד ראש הממשלה נמסר:
לאחר ביצוע מדיניות האוצר על קיצוץ רוחבי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אישר שהתקציב לגבעת התחמושת לא יקוצץ לאחר הנחיות ראש הממשלה.

במרכז המורשת לששת הימים לא מכירים את הנחייה של רה"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully