וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואספיה קרסניקי, סמל המאבק הבינלאומי באלימות מינית בזמן מלחמה ביקרה בארץ

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 20:20

ואספיה קרסניקי מקוסובו בביקור בארץ. שורת הדין, אתר רשמי
ואספיה קרסניקי מקוסובו בביקור בארץ/אתר רשמי, שורת הדין

ואספיה קרסניקי גודמן, שעברה אונס במלחמה בין קוסובו לסרביה, הגיעה השבוע ארצה בעקבות הזמננת ארגון "שורת הדין", בכדי לשמוע עדויות ממקור ראשון על התקיפות המיניות שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר.

מסע ההסברה של קרסניקי כלל ביקור בכיכר החטופים עם רוני, אחותה של ירדן רומן, גת אשר נחטפה ושוחררה משבי החמאס. היא נפגשה גם עם גל הירש, מתאם השבויים והנעדרים וסיירה בכפר עזה ובנתיב העשרה, שם שמעה מאת מתנדבי זק"א שהעידו על מעשי התעללות שראו בשבת השחורה. קרסיניקי נפגשה בכנסת עם יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ פנינה תמנו שטה, ועם מתנדבי איחוד הצלה במטה הארגון בירושלים.

ואספיה קרסניקי מקוסובו בביקור בארץ. שורת הדין, אתר רשמי
ואספיה קרסניקי מקוסובו בביקור בארץ/אתר רשמי, שורת הדין

קרסניקי, הייתה בת 16 כאשר נחטפה מהכפר שלה בקוסובו, ונאנסה על ידי שני שוטרים סרבים. מאז הפכה לסמל בינלאומי למאבק באלימות מינית בזמן מלחמה, בעקבות מאבקה להביא את האנסים שלה לדין.

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, מייסדת ונשיאת ארגון שורת הדין: "ביקורה של קרסניקי בישראל הוא מעשה אמיץ של אישה אמיצה. אנחנו עדיין לא רואים פעולה נחרצת של הקהילה הבינלאומית או ארגוני זכויות נשים נגד חמאס, שעדיין מחזיק חטופות וחטופים ישראלים שעוברים התעללות על בסיס יומי בשבי. אנו מקווים שביקורה של קרסניקי יסייע להעלאת המודעות לזוועות שביצע החמאס ולהעמדה לדין של הפושעים הנתעבים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully