וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעומק המנהרות בחאן יונס לחדרי החקירות של שב"כ: "ממליץ לכולם להיכנע, גורלכם הוא מוות"

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 16:36

"קיבלנו החלטה שאיננו רוצים להילחם וברגע שיבוא הצבא נסגיר את עצמנו", סיפר אבו אלבראא, מפקד מכוח הנוח'בה של חמאס שנעצר על ידי לוחמי שב"כ וצה"ל. "ישבנו בחדר, הנחנו את כל הנשק בחוץ -כשהגיע הצבא הרמנו ידיים ונכנענו" | צפו בתיעוד מחדר החקירות

מהמנהרה בחאן יונס למתקן שב"כ: חקירת מחבל נוחבה/שב"כ

"ממליץ לכולם להיכנע, כי הגורל שלכם הוא מוות", מסר מחמד נצר סלימאן אבו-נמר, מפקד מכוח הנוח'בה של חמאס שנעצר על ידי לוחמי שב"כ וצה"ל בעומק מנהרה בחאן יונס. שב"כ פרסם היום (חמישי) חלקים מחקירתו של פעיל החמאס, מחמד נצר סלימאן או בכינויו אבו אלבראא - שסיפר על הרגעים בהם נלכד ועל איך הוא וחבריו בחרו להניח את נשקם ולהיכנע.

בשב"כ סיפרו כי אבו אלבראא, נתפס כשהסתתר מאחורי דלת הדף משוריינת בעומק מנהרה באזור חאן יונס, יחד עם מחבלים נוספים - חמושים בנשקים, מטולי RPG ומטענים. מהמנהרה הועבר ישירות לחדר החקירות של שב"כ, שם סיפר שהצטרף לארגון בשנת 2009.

מהמנהרה בחאן יונס למתקן שב"כ: חקירת מחבל נוחבה. שב"כ
אבו אלבראא: "קיבלנו החלטה שאיננו רוצים להילחם וברגע שיבוא הצבא נסגיר עצמנו"/שב"כ

כשנשאל אבו אלבראא בחקירתו מי נעצר יחד איתו, הוא השיב בשמם של שני פעילים נוספים בארגון: "חמיס צאפי ואיאד אלאסטל". לאחר מכן, סיפר באיזה אמל"ח החזיקו השלושה: "קלצ'ניקובים, מטולי RPG, מטעני נפץ, לבנות חבלה". אולם, הבהיר שכשאר החיילים נכנסו למנהרה הם לא פתחו באש.

"קיבלנו החלטה שאיננו רוצים להילחם וברגע שיבוא הצבא נסגיר את עצמנו", סיפר אבו אלבראא. לדבריו, "ישבנו בחדר, הנחנו את כל הנשק בחוץ, מחוץ לחדר. והצבא בא ולקח את כל הנשק. ישבנו וחיכינו. כשהגיע הצבא הרמנו ידיים ונכנענו".

בנוסף כשהתבקש להעביר מסר לפעילים אחרים בארגון שנמצאים ברגעים אלו במנהרות, אמר: "אני ממליץ לכולם להיכנע מכיוון שהגורל שלך הוא שתמותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully